Hogyan lendítsük fel a webáruházunk értékesítését? 40 részletes tipp mindenkinek!

Hogyan lendítsük fel a webáruházunk értékesítését? 40 részletes tipp mindenkinek!

A webáruházak értékesítése egy külön műfajnak számít, rengeteg különféle technika létezik erre vonatkozólag. Mikkel érdemes tisztában lennünk ilyen téren?

Lehetséges, hogy éppen most szeretnénk indítani egy webáruházat, vagy már indítottunk egyet. Elképzelhető, hogy nem hozzák azokat az eredményeket értékesítés terén, amit várni szeretnénk, és ennek sokféle különböző oka lehet. Vagy, már az első pillanattól kezdve a lehető legjobbat szeretnénk kihozni belőle. Érdemes lehet meggondolnunk, hogy mit tehetnénk annak érdekében, hogy a különféle mutatók, számok a lehető legjobban alakuljanak. Hiszen, mindenkinek az a célja, hogy minél több látogató, feliratkozó, megrendelés, és elégedett vevőnk legyen, ez ugyanis hosszú távon nagyobb ismeretséget, és több pénzt fog jelenteni számunkra.

Éppen ezért fontos, hogy letisztázzuk azt, hogy milyen módon lehetne az értékesítést fellendíteni. Ennek a céljára készült ez a cikk, szekciókra bontva szeretném bemutatni a legjobb praktikákat márkaépítés, hirdetések, marketing, termékkínálat kialakítás, valamint technikai elemek terén. A pontok nem fontossági sorrendben vannak, egy abszolút sorrend a kategorizálás miatt is nehezebb lett volna: érdemes mindegyikre odafigyelnünk.

Amire a marketing során figyeljünk oda

Mik azok az alapelvek, amiket az általános marketingünk kialakításakor kellene szem előtt tartanunk?

1. Határoljuk be a célközönségünket

A célközönségünk megismerése az egyik legfontosabb eleme a marketinges tevékenységünk alapjának. Kik a jellemző megrendelőink? Hány évesek, milyen társadalmi réteget képviselnek? B2B (vállalatközi), vagy pedig B2C (személyközi) marketing a fő profilunk? 

Érdemes lehet a Pareto-elvet itt is figyelembe vennünk. Sok esetben megfigyelhető, hogy az összes eladásunkat, és a bevételeink 80%-át csupán a vásárlóink 20%-a fogja hozni számunkra. Őket kell igazán kiszolgálnunk.

2. A legkeresettebb termékekre figyeljünk

A híres Pareto-elv, amit már említettünk, itt is nagyon sokszor teljesül. A bevételeink, valamint eladásink 80%-át a termékeink 20%-ának köszönhetjük majd. Ez az a 20%, aminek a fejlesztésére, marketingelésére kell majd többet befektetnünk.

3. Adjunk ingyen próbalehetőséget

Az emberek szeretik kipróbálni a dolgokat, mielőtt valamire költenek, és ez természetes. Abban az esetben, ha ez megtehető, éljünk ezzel, akár online módon is. Amennyiben például szoftvert árulunk, azt lehessen ingyenes próbaidőszak erejéig használni.

4. Ügyeljünk a rendszerességre

Ez valójában az egész webáruházunk aspektusának minden pontjára igaz. A termékeink képei, és leírásai rendszeresen frissítve legyenek, és ezek időpontjai is legyenek feltüntetve, ezzel mutatva, hogy az online vállalkozásunk élő, és működő.

Márkaépítés

Egy márkáért az emberek képesek akár többszörös árat is fizetni. Mire figyeljünk oda, hogy a leghatásosabban építhessük a márkánkat?

5. Legyen közösségi médiánk

Fontos, hogy legyünk jelen a közösségi médiában is, jellemzően Facebookon, YouTube-on, vagy Instagramon. Ez attól függ, hogy a célközönségünk hol található. Nem érdemes azonban az összes közösségi médiában aktívan jelen lennünk, mert nagyon sok időt elvehet az, ha mindegyikben megpróbálunk sok energiát fektetni: válaszolni a kommentekre, tweetekre, stb…

Szemeljünk ki néhányat, és a promócióinkat, termékeinket itt jelentessük meg.

6. Növeljük a vevőmegtartási rátát

A vevőmegtartási ráta az egyik legfontosabb egy vállalkozás sikerének kialakításában. Bizonyos ágazatokban a vevőmegtartási rátának 5%-os emelkedése 25-30%-al megnövelheti egy vállalkozás jövedelmezőségét. Ez természetesen 2 dologtól fog függni: a szolgáltatásunk, valamint a webáruházunk minőségétől.

7. Jelentessünk meg statisztikákat, szakértői véleményeket

Abban az esetben, ha van valamilyen témabeli szakértő, aki jó véleménnyel van az általunk szolgáltatott termékről, azt feltétlenül jelenítsük meg. Amennyiben nem rendelkezünk ilyennel, az sem gond: azzal a terméktípussal/konstrukcióval kapcsolatban, amit árulni szeretnénk, jelenítsünk meg statisztikákat, véleményeket.

Például, azok a fajta anyagból készült műanyag alkatrészek, amelyeket mi árulunk, általában több ideig működnek, mint a hagyományos fémből készült társaik.

8. Végezzünk edukáló tevékenységet

Habár butaságnak tűnik, ingyen adni valamit másoknak, a statisztikák egyre inkább azt mutatják, hogy remek befektetés: ugyanis márkánkat fogjuk erősíteni ez által, és az emberekben bizalmat kelt. Mikor rászánják magukat arra, hogy rendeljenek valamit, akkor emlékezni fognak ránk. Ezen felül, ne felejtsük el: a vásárlók nagy része utánanéz véleményeknek, útmutatóknak egy adott termékkel kapcsolatban, mielőtt megrendeli.

Készítsünk tartalmakat arra vonatkozóan, hogy hogyan kell valamit összeszerelni. Hogyan érdemes valamiből a legjobbat választani, milyen szempontok szerint? Mi alapján döntsünk egy adott helyzetben? Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a termékeinket kellene ingyen adnunk, csupán időt fektetünk valamibe.

9. Használjunk releváns képeket

A webáruházunkban szereplő termékek a lehető legjobb minőségű képekkel legyenek ellátva, amennyiben lehetséges, akkor eredeti képekkel. Minél több megvilágításból láthatják majd azokat, annál nagyobb eséllyel fogják őket megrendelni.

Amennyiben a blogunk képeinek a megfelelő használatára gondolunk, ott is érdemes képeket használnunk: vagy egyéni képeket, vagy stockfotókat. Azok a bejegyzések, melyek minden 75-100 szóra jutva tartalmaznak egy képet, nagyjából dupla annyi megosztást kapnak.

Kifejezetten fontos lehet az eredetiség sugárzása egy étterem esetén, ugyanis a látogatók biztosan nem szeretnének olyan ételt rendelni, ami vélhetően nem egyezik azzal, amit kapni fognak: egy laptop esetén minden Lenovo T420-as gép ugyanúgy néz ki. Abban az esetben, ha nincsenek saját képeink, a Pixabay jó megoldást jelenthet.

10. Használjunk videómarketinget

A tartalommarketinges tevékenység kulcsa évek óta a videókészítés. Többszörös hatása van a blogolással szemben márkaépítés, bizalomgerjesztés szempontjából. A keresőoptimalizálásban is nagyon segítségünkre lehet, ugyanis a YouTubera feltöltött releváns videókat előre helyezi a Google keresője. Ezen felül, azok a bejegyzések, melyek videóval vannak ellátva, 53%-al nagyobb eséllyel kerülnek az első találati oldalra.

A képeket kötelező használnunk, ha lehet, akkor videókat is, illetve ügyeljünk arra, hogy ezek a lehető legjobb minőségűek legyenek! 

11. Vezessünk jó minőségű blogot

A blogírást manapság sokan az új keresőoptimalizálással azonosítják. Ebben van is igazság: a weboldalunkra mutató linkek után a minőségi tartalom a második rangsorolási tényező a keresőmotorok számára. Ebből adódóan érdemes minőségi blogot vezetnünk. Írd be a keresőbe, hogy „laptop vásárlás Budapest”, és nézd meg, hogy az első találatok közül hányan vezetnek profi blogot! Nagyon kevesen. Ebből is látszik, hogy milyen óriási potenciál van ebben, majdnem függetlenül attól, hogy milyen területen tevékenykedünk.

Találjuk meg a hirdetési felületünk

Ahhoz, hogy elfogadható mértékben sikeresek legyünk, nem feltétlenül kell az összes lehetséges hirdetési csatornát használnunk. Sőt: egy idő után az a tendencia figyelhető meg, hogy a kétszer akkora hirdetésre költött összeg nem hoz kétszer olyan jó eredményeket, hanem valamivel kevesebbet. Viszont minden esetben érdemes lehet legalább az egyik hirdetési csatornában aktívan jelen lennünk, ennek pedig az az oka, hogy a bevétel-amennyiben jól csináljuk-többszöröse a befektetett összegnek. Illetve, be kell lőnünk azt a plafont, ami még arányaiban a legjobban megéri megtérülést tekintve.

12. Vegyük fontolóra az E-mail marketinget

Manapság szinte mindenhol nagyon fontos a megfelelő E-mail marketing használata. 42:1 ROI (megértülési rátájával) ez a jelenleg ismert legjobb online marketing eszköz. Ezen felül, próbáljunk meg személyre szabott e-maileket készíteni: ha például a tárgy mező személyre szabott, akkor 50%-al nagyobb a megnyitási rátája az e-maileknek. Ha a termék neve szerepel itt, akkor 44%-al nagyobb ez az arány az átlagnál.

Az „abandoned chart e-mailek”, azaz amiket akkor küldenek ki, mikor valaki félbehagy egy vásárlást, nagyon jól teljesítenek a statisztikák szerint. A kiküldött e-mailek átlag 22,86%-a kerül megnyitásra, és 3,71%-os átkattintási aránnyal bírnak. Az „abandoned chart e-mailek” ezzel ellenben 40%-os megnyitási, és 28%-os átkattintási aránnyal rendelkeznek!

A legjobb E-mail marketing szolgáltató manapság a Mailchimp. Egy bizonyos limitig ingyenes, és könnyen lehet vele figyelni az analitikákat.

13. Vegyük fontolóra az AdWords kampányt

A Google Ads kampány is nagyon jó befektetés. Sok ember kicsit bizalmatlan vele kezdetben, mikor szóba kerül, hogy érdemes-e használni. Rengeteg cég sikerrel alkalmazza évek óta, és bármikor abbahagyható. Arra pedig kifejezetten jó, hogy egy starupot felfuttassunk vele.

14. Vegyük fontolóra a Facebook-hirdetéseket

Használtál már Facebook-hirdetést? Ha nem, akkor érdemes lehet tudni róla: azt, hogy kinek hirdetünk, szegmentálhatjuk életkor, érdeklődési kör, akár egyetemi végzettség alapján is. Nem feltétlenül ez lesz az a hirdetési csatorna, ami a fő profilunkat fogj adni, viszont arra, hogy a célközönségünket kicsit jobban megismerjük, és szegmentáljuk, kiváló lehetőséget nyújthat.

15. Végezzünk A/B teszteket

Korábban már írtunk arról, hogy mit veszíthetünk azzal, ha nem próbálunk meg konverzióra optimalizálni. Valójában egyszerű kísérletekről van szó: azt kell megfigyelnünk, hogy egy adott, cselekvésre felszólító elem (gomb, feliratkozás) színét, szövegét, elhelyezését megváltoztatva az jobb eredményeket fog-e produkálni, vagy pedig sem. Különösen fontos ez azon aloldalak esetén, melyekre AdWords kampány folyik. 

16. Gondolkozzunk el a retargetingen

A retargeting hirdetés lényege, hogy amikor a weboldalunkra érkeznek a felhasználók, és onnét elmennek, akkor a retargeting segítségével fogjuk őket újra elérni. Ez annyit jelent, hogy mikor a weben böngészik az illető, akkor a hirdetési bannereken olyan termékek fognak neki megjelenni a te webáruházadból, amiket annak idején  ott keresett.

Ezáltal reális esélyünk lehet arra, hogy elérjük őket akkor is, ha már nem a mi oldalunkon tartózkodnak.

Ami a termékkínálatnál fontos

Hogyan kell a leárazásokat végezni? Vagy, milyen szisztéma szerint érdemes a termékeinket kínálni?

17. Legyen a lehető legtöbb vásárlási mód

Sok alkalommal találkozni azzal webshopok esetén, hogy igaz, lehet online fizetni, viszont erre csupán 1-2 fajta lehetőség van. Minél többfajta fizetési integráció lesz elérhető a webáruházunkban, annál praktikusabb, és bizalomgerjesztőbb lesz a végeredmény. Ezen felül, érdemes észben tartanunk, hogy nem minden fizetési integráció működik Magyarországon, ilyen például a Stripe.

18. Legyen egyszerű a Checkout rész

A legtöbb vásárlás félbehagyása arra vezethető vissza, hogy a vásárlók túl hosszadalmasnak, és bonyolultnak találják a fizetési folyamatot. Ennek érdekében fontos, hogy azt a lehető legrövidebbre próbáljuk meg redukálni, illetve folyamatos lépésekben mutassuk meg nekik a következő mezőket. 

A Business Insider sziernt a tavalyi évben 4 trillió dollár értékű megrendelés lett összesen elszalasztva az online világban emiatt: a félbehagyott vásárlások.

A Checkout alatt ne legyenek olyan elemek a weboldalon, ami eltávolíthatja az embereket a vásárlástól! Optimális, ha például elrejtjük a fenti navigációt erre az időre.

Webáruház checkoutjának a rövidítése

19. Legyen pénzvisszafizetési garancia

Az online vásárlás egyik legnagyobb „ellensége”: az emberekben ébredő bizalmatlanság. Sokkal inkább szeretnének egy olyan szobabiciklit megrendelni, amit egy boltban ki is tudtak próbálni, mint egy olyat, amiről nem fogják tudni, hogy valóban tetszeni fog-e nekik.

Ennek érdekében, amennyiben a vevőink rendszerint elégedettek a termékeinkkel, ajánljunk számukra pénzvisszafizetési garanciát.

20. Ajánljunk hasonló termékeket

Lehetséges, hogy a vásárlónk, aki épp egy termék adatlapját böngészi, valamiért nincs megelégedve azzal. Talán sokallja az árát, vagy valamilyen paramétere nem megfelelő számára. A webshop alján, vagy az oldalsávban ajánljunk mellé néhány olyan terméket, ami hasonló kategóriájú, besorolású, vagy árazású.

21. Ajánljunk kiegészítő termékeket

A kiegészítő termékek alapvetően azok, amelyek egy adott termék vásárlásánál gyakran felmerülhetnek plusz igényként. Ha például, számítógépet árulunk, akkor mellé ajánlhatunk szoftvereket is. Ez alapvetően egy webáruház esetén a termék adatlapján, vagy a kosár megtekintésekor jelenik meg jellemzően.

22. Hirdessünk akciókat

Minden egyes alkalommal, mikor a webáruházunkra téved valaki, legyen látható valamilyen éppen akciózott termék. A lehető legjobb, ha ilyen téren egy beállítható visszaszámlálót is elhelyezünk, ami arra szolgál, hogy megmutassa, mennyi idejük van még megrendelni, amíg az ki nem fogy.

Érdemes szem előtt tartanunk, hogy nagyjából 20%-os leárazás az, ami érezhető változást fog hozni az eladott termékszámban.

23. Tegyünk ajánlatot

Sok alkalommal előfordulhat, hogy aki rendelne szeretne tőlünk, az nagyjából tudja, hogy mire lenne szüksége, de bizonytalan azzal kapcsolatban, hogy melyik csomagot válassza. Például, gyakran megfigyelhető különféle hosting szolgáltatások esetén, hogy pontosan leírják, hogy kiknek ajánlják a megnevezett konstrukciót: valamelyiket kisebb weboldalra, míg egy drágább megoldás gyakran webáruházak esetén optimális-más tárhely, vagy jobb szerverek szükségesek.

24. Legyenek ingyenes szolgáltatásaink

Nagyon sokat dobhat a termékeink, szolgáltatásaink ismertségének növelésén, ha ingyenes szolgáltatásokat is nyújtunk az ügyfeleink számára, például egy rövid tanácsadást, vagy felmérést. Ennek bevezetése természetesen attól is függ, mennyire gondoljuk azt, hogy ez megtérülne: mennyi leadet szereznénk ez által. Ha ennek a tevékenységnek az eredményeként jóval több ügyfelünk, vagy visszatérő ügyfelünk lesz, akkor érdemes belevágnunk. Egy próbával semmit nem veszítünk, és ha az eredmények nincsenek meg: akkor abbahagyhatjuk.

Technikai elemek

Ahhoz, hogy egy webshop sikeres lehessen, nagyon fontos a technikai elemekre odafigyelnünk. Ha ezek nincsenek rendben, akkor másodpercek alatt le fognak lépni az oldalunkról.

25. Figyeljünk a letisztultságra

Weboldalak esetén is igaz, hogy az egyszerű, minimalista designnal készült konstrukciók sokkal jobban teljesítenek. Ez webáruházak esetén még inkább így van. Rengeteg olyan webshoppal találkozni manapság, ami teljes mértékben átláthatatlan, annyi elem van egymás hegyére-hátára zsúfolva, hogy azt sem tudjuk, hová kattintsunk. Higgyük el, hogy ezek sokkal rosszabb konverziós rátákat fognak hozni: kevesebb feliratkozót, megrendelőt.

Csak a lényegre fókuszáljunk!

26. Legyenek ügyfél-értékelések

Megint csak triviálisan tűnik, de nagyon sok webáruházból hiányzik ez. Ha lehet, akkor képpel, és teljes névvel együtt rakjuk ki őket. A leginkább bizalomgerjesztő az, amikor valaki teljesen megjelenik a képen a tőlünk kapott termékkel. Ha például használt laptopot árulunk, akkor néhány ügyfelünk mosolyogva tartja a kezében az új számítógépét-ugye, milyen jó, nemde?

27. Legyen keresőnk

Kifejezetten fontos egy webáruház esetén, hogy amennyiben nagy mennyiségű terméket kínálunk, hogy a kereső jól látható helyen, mindenki számára elérhető módon legyen jelen. Akár szöveges módon is felhívhatjuk rá a figyelmet: „melyik terméket keresed”? 

Ügyeljünk arra, hogy a keresőnk elemei a lehető legjobb rendezési sorrendben jelenjenek meg: ha a termék nevében fordul elő, akkor a lista tetején szerepeljen ahhoz képest, amelyiknek csupán a leírásában szerepel a kulcsszó. A termékeket általában soroljuk előre a bejegyzéseinkkel szemben.

Ezen felül, a legtöbb mai webáruházban nem csupán kereső található: a terméklistából lehet választani kategória, típus, ár-intervallum szerint is.

28. Távolítsuk el a Slidert a főoldalról

Weboldalak esetén talán jobban teljesítenek, de semmiképp nem mondható el az, hogy webáruházak esetén is kiváló eredményeket hoznának a Sliderek. Figyeld csak meg: a legtöbb webshop nem használja manapság. Ennek az az oka, hogy mobilon nem jelennek meg jól, illetve sokszor hirdetésnek nézik őket az emberek.

Valamint, nehezebb lehet őket szépen kialakítani úgy, hogy pont a mi termékeink szerepeljenek rajta: egy sablon sokszor alapból képeket nyújt a Sliderhez, ami kontrasztban pont passzol hozzá, míg a mi termékünk fotója nem fog.

29. Legyen világos az elérhetőségünk

Az elérhetőség világos, és érhető megjelenítésének hiánya az egyik legnagyobb hiba. Legyen tisztán leírva, hogy a cégünk székhelye hol található, hol van az esetleges szerviz, mi az ügyfélszolgálat telefonszáma, és E-mail címe. Mobil oldalak esetén is fontos ez, a beérkező hívások számát drasztikusan megnövelheti egy ehhez hasonló alsó, érinthető menüsáv:

Természetesen az elérhetőség kategóriába beletartozik a közösségi médiánk is. Gyakori hiba, hogy ez nem elég világosan jelenik meg. 

30. Legyen élő chat szolgáltatás

Az élő chat az egyik olyan eleme a webáruházunknak, ami a gyors, és könnyű üzenetküldéseket segíti elő. Míg egy E-mail küldésével szemben bizalmatlanok az emberek-ki tudja, hogy lesz-e rá válasz, illetve, hogy mikor-addig egy élő chat pillanatok alatt ott lehet előttük. Ilyen szolgáltatás lehet például a TawkTo.

31. Figyeljünk a betöltési időre

A Google statisztikái szerint azokat a weboldalakat, melyek mobilon 3 másodpercnél tovább töltenek be, a felhasználók több mint 50%-a bezárja, mielőtt az megnyílna. Ezen felül, mind a Google, mind a Facebook hátrébb sorolja a hírfolyamán a weboldalakat, amennyiben azok nem gyors töltési idővel bírnak. Mi magunk is ellenőrizhetjük a webáruházunk betöltési  idejét a Pingdom eszközzel. Itt Európai állomást beállítva, nagyjából reális értéket fogunk kapni. 

32. Használjunk felugró ablakokat

Az egyik legjobb lehetőség arra, hogy a látogatóinkat a weboldalunkon tartsuk, mikor el szándékoznának menni onnan, az a felugró ablakok (popupok) használata. Amikor a felhasználók a böngésző jobb felső sarka felé mozdulnak az egerükkel-tehát, be akarnák azt zárni-egy hirtelen felnyíló ablak valamilyen érdekes tartalmat szolgáltat számukra. Árengedményt, egy érdekes videótartalmat, vagy promóciót.

Arra ügyeljünk, hogy ne vigyük túlzásba! A Google is negatívan értékeli azok a weboldalakat, amelyek eleve ilyennel fogadják a látogatóikat, már az első pillanatban.

33. Ellenőrizzük a mobil-optimalizáltságot

A Google-keresések több, mint fele évek óta mobil eszközről jön, és a tranzakciók 40%-a mobilról zajlik. Nem csupán az a fontos, hogy mobilon nézzen ki jól, hanem az összes kijelző-méreten. Emiatt lehet fontos, hogy profin ellenőrizni tudjuk, hogy mindenhol esztétikus-e a webáruházunk, és nem csak a mi telefonunkon, ahol megnyitjuk.

A statisztikák szerint szerint a felhasználók 90%-a szívesen vásárolna újra jó mobilélményt nyújtó webshopokból.

34. Legyen világos a navigáció

Weboldalak esetén is, de kifejezetten webáruházak esetén fontos az, hogy a felhasználóink mindig tisztában legyenek azzal, hogy az oldalunk éppen melyik részén járnak. Ez nem csupán a menüpontok, és a termékkategóriák konzisztens rendezésén múlik, hanem az úgynevezett morzsavonalon is.

A fontosabb termékeink, amik az értékesítésünk nagy részt adják, ne legyenek sok kattintással elérhetőek a főoldalról.

35. Gondolkodjunk azon, hogy két nyelvű webáruházunk legyen

Különösen olyan webshopok esetén érdemes ezt megfontolni, amik nem lokálisan szolgáltatnak. Amennyiben országos szinten szeretnénk valamit értékesíteni, érdemes lehet arra gondolnunk, hogy Magyarországon a külföldiek aránya nagyjából 1,6%. A legtöbb webáruház márpedig nem többnyelvű, ezáltal előnyre tehetünk szert

36. Fontoljuk meg akadálymentesítést

A többnyelvű weboldalakhoz hasonlóan, van a lakosságnak egy kicsiny része, aki ténylegesen elmondhatja magáról, hogy gyenge látással rendelkezik, és ebből adódóan sokkal szívesebben látogatna egy olyan webshopot, ahol teljes mértékben láthatja, amire szüksége lenne. Még kevesebb ember használ akadálymentesített portált, mint kétnyelvűt.

37. Használjunk SSL tanúsítványt

Az SSL tanúsítvány által lesz lehetőségünk arra, hogy a weboldalunk https:// alatt fusson, és ne http:// alatt. Ez nem csupán a Google szemében rangsorolási tényező, hanem egy olyasvalami, ami a felhasználóinkat is befolyásolja abban, hogy vásárolni akarjanak-e tőlünk bármit.

Senki nem szívesen ad meg adatokat egy olyan weboldalon, ahol a Chrome felül egy űrlap kitöltésénél pirossal a „nem biztonságos” kifejezést jeleníti meg. Egy csupán pár percig tartó SSL beállítás a tárhelyünkön, és ennek eredményeképp 30%-al több konverzióra tehetünk szert.

38. Hangsúlyozzuk ki a biztonságot

Ez nagyon fontos, hogy a weboldalunk a lehető legbiztonságosabbnak legyen feltüntetve. A felhasználóink adatait a lehető legnagyobb fokú diszkrétitással kezeljük: ez külön jelenjen meg a termékvásárlási, feliratkozási űrlapok alatt is. Ezen felül, ne felejtsük el az alsó süti bart, ami a legtöbb weboldalon megtalálható.

39. Figyeljünk a gyorsítótárazásra

Már írtunk arról, hogy mit jelent pontosan ez a fogalom. Amennyiben nem pontosan van beállítva, vagy rosszul, akkor a weboldalunkon történő változtatások nem fognak megjelenni, ami hirdetési kampányok esetén különösen kínos lehet. Illetve, ha a termékek árai nem frissülnek emiatt az oldalunkon. 

40. Ellenőrizzük a keresőoptimalizálást

A keresőoptimalizálás természetesen nagyon fontos. A cikkben idáig említett szempontok közül van egy pár, ami ezzel is függ össze, itt viszont egy részletes útmutató is van rá, hogy milyen hibákat kerüljünk el.

Összefoglalás

Aki foglalkozott már webáruház optimalizálással, az tisztában van vele, hogy egy igényesen elkészített, és rendes marketinggel ellátott webshop értékesítését, vagy bevételeit tekintve többszörös eredményeket fog hozni.

Nem könnyű feladat, és természetesen időbe is kerül, viszont, ha abból indulunk ki, hogy a plusz költségek nagyobb bevételt fognak hozni számunkra, mindenképp megéri legalább a legfőbb szempontoknak megfelelni.

módosítva: 2020-05-14

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés