A Google Ads (korábban AdWords) a világ talán legsikeresebb és és leghatékonyabb célzott hirdető eszköze. Manapság már gyakorlatilag nem létezik olyan online vállalkozás, amelyik ne használná a Google AdWords hirdetési rendszert. Miért? Azért, mert még abban az esetben is érdemes használni, ha a weboldal organikusan már a legjobb pozíciókat szerezte meg. Néhány ok, ami miatt a Google Ads ebben az esetben is kötelező elem:
- A konkurencia hirdetni fog a márkanevünkre. Ha valaki a mi márkánkra keres rá, akkor a konkurens honlapokon fog kikötni.
- Mi is hirdethetünk a konkurens márkákra, ami olcsó kattintást eredményez.
- Bizonyos időszakokban magasabb értéke van egy találati kattintásnak. Ez vonatkozhat az év valamely pontjára, vagy akár napszakra is.
- Bizonyos területeken az emberek nagyobb eséllyel hajlandóak vásárolni tőlünk, a lokalizáció és eltérő agglomeráció miatt.
- A kampányok segítségével nagyon könnyen tesztelhető, hogy melyik megoldások eredményeznek több kattintást, magasabb átkattintást.
Miért érdemes egy szakértő céget megbízni a Google Ads hirdetéskezeléssel?
Nekem, mint hirdetőnek az a tapasztalatom, hogy a legtöbb hirdető nem használja ki igazán a Google Ads-ban rejlő lehetőségeket. Miért? Azért, mert számos olyan lehetőséggel nem élnek a hirdetés során, ami sokkal több kattintást vagy konverziót (megrendelést, feliratkozást) eredményezne. Képzeld el, hogy te havi 50.000 forintért hirdetsz. Nem mindegy, hogy ebből 300 ezer forintos profitot fogsz tudni kitermelni, vagy fél milliót. Íme néhány olyan megoldás, amire a „házon belüli” hirdetéskezelés nem mindig tér ki vagy nem megfelelően:
- A megfelelő illesztési mód beállítása
- A display hirdetéseknél a megfelelő portálok kiválasztása
- Eszközök és napszak szerinti ajánlattételi korrekció
- A landing oldal konverziós és relavancia értékének a szakszerű elemzése
- Az intelligens ajánlattételek megfelelő használata
A Google Ads kampány kezeléshez kell a tapasztalat. Hiszen havi szinten átvariálják a kezelőfelületeket és módosítják a rendszer működését. Ebből kifolyólag csupán egy olyan hirdető képes igazán jól kihasználni a benne rejlő lehetőségeket, akinek ez a hivatása. Kivitelezőink kifejezetten az online marketing világában élnek, és aktívan részt vesznek nem csupán az ügyféllel való kommunikációban, hanem a weboldal készítőjének is javaslatokat tesznek arra, hogy hogyan lehetne az sikeres értékesítő gépezetté varázsolni.
Kik fogják a Google Ads kampánykezelést végezni?
Olyan emberek, akik nem csupán a Google Ads kezelésben jártasak, hanem az általános marketingben is. Szakembereink kvalifikált minősítésekkel rendelkeznek, és évek óta kifejezetten hirdetési kampányokkal, online marketinggel, illetve Google AdWordssal foglalkoznak.
Milyen költségekkel kell számolni Google Ads kampánykezeléskor?
Mi nem tartozunk azon ügynökségek közé, akik vissza nem mondható szerződéseket írnak alá az ügyfeleikkel. Nem kérünk pénzt sem a kampány beállításáért külön: végig egy fix havidíjban gondolkodunk, melynek ára havi 40-60.000 Ft (AAM). Miért nem kérünk külön pénzt a kampány beállításáért? Azért, mert ügyfeleink nagy része elégedett a munkánkkal, és mi is tisztában vagyunk azzal a ténnyel, hogy a vállalkozásunk nem abból fog profitot csinálni hosszú távon, hogy egy egyszeri beállítási költséget kérjünk el valakitől külön. És nem is abból, hogy vissza nem mondható szerződést íratunk alá valakivel, mikor már az első hetekben eldől, hogy az együttműködés valami miatt nem lesz sikeres.
Miért nem vállalunk százalékos díjban Googla Ads kampányokat?
Nagyon sokan a hirdetési költség függvényében szabják meg a kampány kezelési díját. Mi ezzel a probléma? Az, hogy ez esetben az az érdeke a hirdetőnek, hogy minél több pénz menjen el a hirdetési kampányokra. Lehetséges, hogy ugyanazt a hirdetést ki lehetne hozni mondjuk 800 ezer forintos keretből is, viszont az ügyfél 1 millió forintért akar hirdetni. Egy becsületes hirdető, aki fix havi díjon dolgozik, a kampányt 800 ezer forintból is ki tudja hozni, ha ügyesebb, mint az előző marketinges. Azonban, ha a kampány kezelési díj százalékos alapon működik, akkor a hirdetőnek nem érdeke, hogy a hirdetési összeg csökkenjen.
Ettől persze még igaz az az állítás, hogy a kampány kezelési díj magasabb lehet magasabb hirdetési költség esetén. Miért? Mert azok a hirdetők, akik többet költenek el, általában bonyolultabb kampányokat igényelnek. Így az ügyfelenkénti befektetett munka is magasabb.
Miből áll a kampány beállítás?
Mikor egy új Google Ads fiókot nyitunk, vagy egy meglevő hirdetőtől veszünk át egy munkát, az alábbi módosításokra kerül minden esetben sor:
- Kampányok és hirdetéscsoportok létrehozása / azok felülvizsgálata
- Kulcsszókutatás, releváns kulcsszavak keresése
- Hirdetésszövegek, címsorok optimalizálása, hirdetésbővítmények beállítása
- Konverziók mérése és elemzése
- Javaslattétel a landing oldalak javítására és azok optimalizálására
- Célzások és szegmentációk beállítása: kor, eszköz, lokáció szerint
Milyen kampány típusokat tudunk elvállalni?
Mindig azt a megoldást keressük, ami a legjobb megtérülést hozza a vállalkozásnak és profitot. Van keresési hirdetés, ami a Google keresőjében jeleníthető meg. Foglalkozunk display hirdetéssel, videó hirdetéssel, remarketinggel, shopping hirdetéssel egyaránt. Mint megrendelő, nem kell azzal foglalkoznia, hogy vajon melyik lenne a legjobban megtérülő a vállalkozása számára-ez ugyanis a mi feladatunk.
Ezen felül, teljeskörű online marketing megoldást nyújtunk ügyfeleink részére. Igény szerint akár Facebook és Instagram kampányok lebonyolításában is segítünk, valamint a megfelelő csatornák összehangolásában.
Melyik kampány típust mikor érdemes használni?
Annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el, mindig meg kell találni a legjobb hirdetési típust.
A keresési hálózatot akkor használjuk, ha az ügyfelei tisztában vannak azzal, hogy mi az a termék és szolgáltatás, amit árul.
A display hirdetést inkább akkor érdemes használni, ha a böngésző felhasználóban realizálódott a problémája, de nem feltétlenül tud arról, hogy a Te megoldásod lenne számára az ideális.
A remarketing hirdetést akkor használjuk, amikor a különböző felhasználók már jártak a weboldalunkon, de ott nem fejeztek be valamilyen cselekményt, például nem adtak le rendelést.
Videó hirdetéseket akkor érdemes létrehozni, ha a vállalkozásunk rendelkezik olyan videókkal, melyek értéket teremtenek, például edukálnak, vagy a termékeinket mutatják be.
Gyakori kérdések
Mennyire gyors a Google Ads kampány felállítása?
Akár a közös együttműködés napján már éles kampányokra lehet számítani, tehát a bevétel azonnal érkezni fog. Az több idő lehet, mire a kampány behangolása igazán profi lesz.
Milyen havi keret van kapcsolattartási időre?
Egy normális PPC ügynökség soha nem szab erre kifejezett limitet. Minden kérdésre szívesen válaszolunk, és ha valamit módosítani szeretnél, akkor nyugodtan felhívhatsz.
Kevés összeggel szeretnék hirdetni, mindössze havi pár tízezer forintra. Megéri ez esetben szakértőre bízni a kampány kezelést?
Természetesen igen. Hiszen, ha sokkal hatékonyabban használjuk el a hirdetési költségkeretet, akkor magasabb lesz a profit és az eladott szolgáltatás is. Gondoljunk bele: ha havi 50.000 Ft-ért akarunk hirdetni, akkor mondjuk a szolgáltatásunkból el tudunk adni X mennyiséget, és sok ment el arra, hogy a kampányt kezeljük, a folyamatosan átvariálódó felületeket megtanuljuk. Amennyiben egy szakértőre bízzuk a feladatot, akkor lehet, hogy a havi 50.000 Ft hirdetési költség helyett 30.000 Ft is elég lesz, és el tudunk majd adni 1.3X mennyiséget a szolgáltatásunkból.
Tehát, annak ellenére, hogy a hirdetési kampány kezelése pénzbe került, jobban jártunk. Hiszen nem kellett időt és energiát ölnünk abba, hogy a hirdetési kampányainkat menedzseljük, és a folyamatos változásokat a hirdetési fiókban nyomon kövessük. Az eladott szolgáltatás értéke pedig magasabb lett.
A Google Ads kampány kezelésre vonatkozik valamiféle garancia?
Az online marketing világában nagyon nehéz bármire is garanciát vállalni, hiszen nagyon sok minden a konkurenciától, az értékesítés menetétől, a termékek árazásától, az ügyfélkezeléstől és még sok minden mástól függ. A hirdetési kampány célja, hogy minél több embert a weboldalra tereljünk, a megfelelő aloldalakra. Azonban ez még kevés a sikerhez, hisz a rendszer egy összetett folyamat.
Ezzel természetesen mi is tisztában vagyunk. Garanciávállalást nem lehet ebben a szakmában nyújtani, azonban nem kérünk külön díjat a kampány felállításáért, és nincs hűségidő. Fix havi díjon dolgunk, nem pedig a hirdetési összeg százalékos árában.
Ha jól szerepel a weboldalunk a keresőben, akkor is érdemes hirdetni a Google Adsban?
Természetesen igen. Ennek az az oka, hogy a konkurencia is hirdet. Rengeteg profittól esünk el abban az esetben, ha nem tesszük. A keresőoptimalizálás rengeteg pénzt spórolhat meg nekünk az organikus (nem fizetett) kattintások révén. Viszont, rengeteg dolgot nem vesz figyelembe vagy kevésbé, például:
- Napszakokat
- Lokációkat
- Szezonalitást
Egyszer már beállítottuk a kampányt sikeresen. Miért kell újra meg újra fizetni a kampány felügyeletért?
Természetesen egyetlen korrekt vállalkozó sem kérne el pénzt olyasmiért, amiért nem reális pénzt elkérni. A kampány felügyelet soha nem úgy néz ki, hogy beállítjuk a kampányt, és az egészet úgy hagyjuk utána. Mindig optimalizálni kell és finomítani, hónapról hónapra új ajánlattételi stratégiákat kidolgozni.
Szeretnél PPC kampány kezelést kérni?
Úgy érzed, hogy mindenképp szeretnéd kihasználni a PPC (Google Ads, vagy Facebook) kampányokban rejlő lehetőségeket? Lennének szolgáltatásaid, termékeid, amiket árulni szeretnél, de nincs rájuk vevő? Nos, akkor kérj tőlem árajánlatot és kiválasztjuk azt a megoldást, ami a te üzleti igényeidhez és céljaidhoz leginkább passzol!