Hogyan zajlik a havidíjas SEO?
A havidíjas SEO egy folyamatos jellegű közös együttműködésen alapul. Nem ahhoz lehetne hasonlítani, mint amikor valaki megvesz egy autót, kifizeti, és ezzel lezárul minden. Minkét fél részéről folyamatos együttműködést, egyeztetést igényel-olyan, mint amikor egy edző felkészíti a sportolóját a versenyre. Egy idő után pedig akár a versenyző egymaga is képes lehet felkészülni. Mik a havidíjas SEO elemei?
Kulcsszó kutatás
Azok alapján az üzleti célok alapján, ami téged jellemez, nagyjából kitalálható, hogy milyen kifejezésekkel kereshetnek a felhasználók a termékeidre, szolgáltatásaidra. Azonban a kulcsszókutatás fog erre számszerű adatokat nyújtani. Itt tudjuk eldönteni, hogy melyik kifejezésekre mekkora mennyiségű keresés érkezik havi szinten. Így a potenciál is feltárható az egyes kulcsszavakra.
Konkurencia elemzés
A konkurens felek elemzése fogja feltárni a verseny nagyságát, a vetélytársak besorolását a Google szemében és a lehetséges piaci réseket. Ne aggódj! Akármekkora is a konkurencia a szektorodban, mindig vannak piaci rések, amit könnyedén ki lehet használni. Nekem az a tapasztalatom, hogy mindig van lehetőség arra, hogy a találati lista élére kerüljön valaki, ha szeretne.
Stratégia felállítása
A közös stratégia megbeszélése és felállítása azt fogja megadni, hogy pontosan milyen kulcsszavakra fogunk tartalmakat létrehozni, és milyen gyakorisággal-ez nagyon fontos, hiszen a Google a minőségi tartalmat szereti. Közben mehet a weboldalra akár linképítés is: ezeket pontosan hogyan fogjuk kihelyezni? Mennyi linkre lenne szükség, amit meg kellene vásárolni, és mennyit tudnál a szakmai kapcsolatait által biztosítani? A blogcikkek írását ki végezné? Havi szinten hány cikk írására kerülne sor?
Mennyibe kerül a havidíjas SEO?
Ez minden egyes weboldal esetén változó lehet. Kisebb weboldalak havi szintű keresőoptimalizálása 50-100 ezer forint között mozog, míg webshopok SEO-ja többe is kerülhet. Az árat az is befolyásolja, hogy mennyire gyorsan szeretnénk eredményt elérni, hiszen a linképítés intenzivitása is eltérhet, vagy hogy hány blogcikk készüljön havi szinten.
Minimum mennyi időre vehető igénybe a szolgáltatás?
A havidíjas SEO szerződés ideje minimum 3 hónap. Ennek az az oka, hogy jellemzően minimum 3 hónapra van szükség ahhoz, hogy egy weboldal a Google találati listáján érdemi javulást mutasson fel. Egy komolyabb versenyben, teljesen nulláról indulva-mondjuk bútor kereskedelem esetén-ennél több időre is szükség lehet, szakszerű munka esetén 8-9 hónap is szükséges, mire az elvárt eredmények megmutatkoznak majd.
Érdemes-e más marketing csatornákat is használni?
Természetesen igen. A SEO nagyon megtérül a véleményem szerint. Van olyan ügyfelem, akinek miután elkezdtük a havidíjas keresőoptimalizálást végezni az oldalon, annak technikai rendbetétele után csaknem duplájára nőtt az organikus forgalma. Ezzel több százezer forintos PPC kampány került megspórolásra havi szinten. Viszont érdemes azzal tisztában lenni, hogy a SEO munkája lassabban érik be. Amíg a keresőoptimalizálás nem hozza el a várt eredményeket, a Google Ads, vagy a Facebook kampányok nagyon kézenfekvőek. Illetve, ha már jól szerepel az oldalunk a keresőben, akkor sem érdemes lemondanunk teljesen a Google Adsról, például, hogy a konkurens feleink nevére hirdessünk.
Te magad is megtanulsz keresőoptimalizálni az együttműködés során?
A válasz az, hogy igen, feltéve, hogy nyitott lennél erre. A havidíjas SEO során jellemzően az ügyfeleim, akiknek a weboldalát keresőoptimalizálom, szintén megtanulják a SEO alapjait. Számos alkalommal megfigyelhető, hogy egy idő után maguktól teljesen képesek lesznek ezeket a feladatok ellátni. Így ténylegesen nevezhető a legjobb hosszútávú befektetésnek.
Szeretnél árajánlatot kérni?
Nagy tapasztalatom van webáruházak, weboldalak keresőoptimalizálása terén. Úgy érzed, hogy képesek lennénk sikeresen együttműködni, a te üzleti igényeidet szem előtt tartva? Akkor kérj ajánlatot bátran, és megbeszéljük a részleteket!