AdWords (Ads) netán Facebook PPC kampányok? Itt a helyed!

Google Ads, Facebook marketing kampányok

Természetesen sokféle megoldás létezik, amennyiben szeretnénk a célcsoportunknak megjelenni a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal az online világban. Az egyik legkézenfekvőbb megoldást nyújtják erre a hirdetési kampányok. Ezek közül is a legtöbbet használtak a Google Ads, és a Facebook. Na de mégis, mit érdemes tudni ezekről? Miért nyújtanak jó lehetőséget mindenkinek?

Nekem az a véleményem, hogy még abban az esetben is remek lehetőség rejlik bennük, ha a weboldalunk már jól szerepel az organikus találati listán. Miért?

Mi az a PPC kampány?

A PPC (Pay Per Click - kattintási kampány) lényege, hogy feladunk egy hirdetést valamilyen hirdetési csatornán. Ekkor a hirdetésünk megjelenik a felhasználók előtt: a Google Ads révén a találati listán előre kerül, akár az első helyekre. Ugyanígy igaz a Facebookon is: a kiemelt poszt rengeteg ember előtt jelenik meg, sokkal több ember számára, mint ha egy sima megosztást produkálnánk. Mindezért cserébe csupán egyetlen dolgot kell tennünk: fizetni. Minden egyes alkalommal, mikor a hirdetésre kattint valaki, egy meghatározott összeget levon tőlünk a kampány.

Miért ideális választás a PPC kampány?

Azért, mert viszonylag olcsó és amennyiben jó kezekben van, rengeteg pénzt és eredményt hozhat a hirdetőnek. Egy PPC kampány megtérülése általában sokszorosa a befektetett összegnek, még azon felül is, hogy a kampány kezeléséért is fizetnünk kell. Azon felül ne feledjük: bizonyos iparágakban a Facebook nagyon kifizetődő lehet, itt virágzik az ingermarketing. Illetve, még akkor is jó ötlet lehet a Google Ads-ot használni, amennyiben a weboldal a SEO (keresőoptimalizálás) révén már természetesen, organikusan is jó helyekre került. Ilyen például az ellenféle nevére, márkanevére való hirdetés.

Mennyibe kerül egy PPC kampány?

A válasz az, hogy attól függ, milyen iparágban vagyunk jelen. Vannak olyan ágazatok, ahol a kattintási érték jellemzően magas (például bútorkereskedelem) és van, ahol pedig alacsonyabb. Függ attól, hogy milyen gyakran szeretnénk a kampányt kifuttatni. És természetesen van a kampánynak kezelési költsége is. Egy kisebb PPC kampány így mindennel együtt havi 50-60 ezer forinttól kezdődhet és lehet akár több millió forintos is, amennyiben kifejezetten nagy iparágban vagyunk jelen országosan, napi több ezres kattintással. Azt érdemes szem előtt tartani, hogy a befektetett pénzzel arányosan térül meg a munka, jellemzően többszörösen.

Érdemes-e egyszerre mind a két kampány típust alkalmazni?

A Facebook kampányt és a Google Ads-ot természetesen lehet együtt is használni, hogy egy vállalkozás márkáját felfuttassuk és hogy az emberekkel megismertessük a szolgáltatásaidat. Az, hogy melyikre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni, az iparágunktól függ. Érdemes lehet kisebb szünetekkel felváltva alkalmazni őket.

Mi az, ami elengedhetetlen egy jó kampányhoz?

Amennyiben Google Adsot használunk, vagy a Facebook hirdetésünk a weboldalunkra mutat, akkor elengedhetetlen, hogy egy minőségi, jó weboldal birtokosa légy. Fontos a honlap gyorsasága, a megfelelő mennyiségű, cselekvésre felszólító elem (ajánlatkérés, megrendelés, feliratkozás) és természetesen az is, hogy a te üzleti céljaid legyenek rajta kihangsúlyozva. Sok oldalon alapvető hiba, hogy nem használható könnyedén mobilon. Amennyiben úgy érzed, hogy nem megfelelő a weboldalad, kérj tőlem nyugodtan árajánlatot! Sok olyan oldal került ki a kezeim közül az évek alatt, amire sok sikeres PPC kampány futott hosszú ideig.

Szeretnél PPC kampány kezelést kérni?

Úgy érzed, hogy mindenképp szeretnéd kihasználni a PPC (Google Ads, vagy Facebook) kampányokban rejlő lehetőségeket? Lennének szolgáltatásaid, termékeid, amiket árulni szeretnél, de nincs rájuk vevő? Nos, akkor kérj tőlem árajánlatot és kiválasztjuk azt a megoldást, ami a te üzleti igényeidhez és céljaidhoz leginkább passzol!

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés