Mi az a PPC kampány?
A PPC (Pay Per Click - kattintási kampány) lényege, hogy feladunk egy hirdetést valamilyen hirdetési csatornán. Ekkor a hirdetésünk megjelenik a felhasználók előtt: a Google Ads révén a találati listán előre kerül, akár az első helyekre. Ugyanígy igaz a Facebookon is: a kiemelt poszt rengeteg ember előtt jelenik meg, sokkal több ember számára, mint ha egy sima megosztást produkálnánk. Mindezért cserébe csupán egyetlen dolgot kell tennünk: fizetni. Minden egyes alkalommal, mikor a hirdetésre kattint valaki, egy meghatározott összeget levon tőlünk a kampány.
Miért ideális választás a PPC kampány?
Azért, mert viszonylag olcsó és amennyiben jó kezekben van, rengeteg pénzt és eredményt hozhat a hirdetőnek. Egy PPC kampány megtérülése általában sokszorosa a befektetett összegnek, még azon felül is, hogy a kampány kezeléséért is fizetnünk kell. Azon felül ne feledjük: bizonyos iparágakban a Facebook nagyon kifizetődő lehet, itt virágzik az ingermarketing. Illetve, még akkor is jó ötlet lehet a Google Ads-ot használni, amennyiben a weboldal a SEO (keresőoptimalizálás) révén már természetesen, organikusan is jó helyekre került. Ilyen például az ellenféle nevére, márkanevére való hirdetés.
Mennyibe kerül egy PPC kampány?
A válasz az, hogy attól függ, milyen iparágban vagyunk jelen. Vannak olyan ágazatok, ahol a kattintási érték jellemzően magas (például bútorkereskedelem) és van, ahol pedig alacsonyabb. Függ attól, hogy milyen gyakran szeretnénk a kampányt kifuttatni. És természetesen van a kampánynak kezelési költsége is. Egy kisebb PPC kampány így mindennel együtt havi 50-60 ezer forinttól kezdődhet és lehet akár több millió forintos is, amennyiben kifejezetten nagy iparágban vagyunk jelen országosan, napi több ezres kattintással. Azt érdemes szem előtt tartani, hogy a befektetett pénzzel arányosan térül meg a munka, jellemzően többszörösen.
Érdemes-e egyszerre mind a két kampány típust alkalmazni?
A Facebook kampányt és a Google Ads-ot természetesen lehet együtt is használni, hogy egy vállalkozás márkáját felfuttassuk és hogy az emberekkel megismertessük a szolgáltatásaidat. Az, hogy melyikre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni, az iparágunktól függ. Érdemes lehet kisebb szünetekkel felváltva alkalmazni őket.
Mi az, ami elengedhetetlen egy jó kampányhoz?
Amennyiben Google Adsot használunk, vagy a Facebook hirdetésünk a weboldalunkra mutat, akkor elengedhetetlen, hogy egy minőségi, jó weboldal birtokosa légy. Fontos a honlap gyorsasága, a megfelelő mennyiségű, cselekvésre felszólító elem (ajánlatkérés, megrendelés, feliratkozás) és természetesen az is, hogy a te üzleti céljaid legyenek rajta kihangsúlyozva. Sok oldalon alapvető hiba, hogy nem használható könnyedén mobilon. Amennyiben úgy érzed, hogy nem megfelelő a weboldalad, kérj tőlem nyugodtan árajánlatot! Sok olyan oldal került ki a kezeim közül az évek alatt, amire sok sikeres PPC kampány futott hosszú ideig.
Szeretnél PPC kampány kezelést kérni?
Úgy érzed, hogy mindenképp szeretnéd kihasználni a PPC (Google Ads, vagy Facebook) kampányokban rejlő lehetőségeket? Lennének szolgáltatásaid, termékeid, amiket árulni szeretnél, de nincs rájuk vevő? Nos, akkor kérj tőlem árajánlatot és kiválasztjuk azt a megoldást, ami a te üzleti igényeidhez és céljaidhoz leginkább passzol!