Statisztikák az E-mail marketing hatékonyáságáról 2020-ra
Sokan azt hiszik, hogy az E-mail marketing hatékonysága leáldozóban van. Az igazság, hogy a legmagasabb ROI indexe (42:1) van az összes online marketing eszköz közül.
Bizonyára nagyon sokan hallottunk már arról, hogy mennyi ember van, aki Google Ads-hoz folyamodik, ha valamit hirdetni szeretne. A Facebookon is rengeteg hirdetés található, no de ki gondolta volna, hogy ekkora potenciál lehet az e-mail marketingben manapság? Mennyire éri meg például e-mailt küldeni egy vásárlónak, aki félbehagyta a tranzakciót? Nos, lássuk!
- 2019-ben összesen 3,9 milliárd embert lehetett e-mailen keresztül elérni.
- 2019-ben napi szinten 293 milliárd e-mail került kiküldésre. A becslések szerint 2022-ra ez 347 milliárd lesz majd. A kis cégek 46%-a használ e-mail marketinget, és amelyek nem, azoknak 36%-a tervezi ezt megtenni egy éven belül.
- A kicsi, és közepes méretű cégek 81%-a tartja úgy, hogy az e-mailek az ügyfelek bekerülésének (akvizíciójának), és megtartásának (retention) fő elemei.
- Az e-mail marketing ROI-ja: 42/1 . Ez azt jelenti, hogy azok, akik e-mail marketinggel foglalkoznak, átlagosan 42000 forint profitot hoznak ki minden befektetett 1000 forint után. Elég rosszul kell csinálni, hogy veszteségesre jöjjön ki, nemde?
- Az e-mailek átlag 22,86%-a kerül megnyitásra, az átlagos átkattintási ráta 3,71% (az átkattintási ráta az, az érték, hogy a megnyitott e-mailek hány százalékából kattintanak tovább a weboldalunkra). Az e-mailek tárgyában szereplő Emojik 56%-al növelik a megnyitás esélyét. Az e-mailek, melyeknek a címsorában a hírlevél szó angol megfelelője szerepel, 31%-os megnyitással rendelkeznek, ez jobb, mint a „PDF”, vagy „eBook” szóra.
- Az üdvözlő e-mailek 82%-át nyitják meg az emberek. Ezt kihasználhatjuk a marketingünkben: a legfontosabb információkat egy üdvözlő e-mailbe érdemes rejteni, amiket a cégünkről, aktivitásunkról érdemes tudni.
- A személyre szabott tárgyú e-mailek 50%-al nagyobb megnyitási rátával rendelkeznek.
- Ha a tárgy mezőben szerepel a vállalat neve, akkor 43%-os, ha a termék neve, akkor 44%-os az átlag megnyitási ráta.
- Az „abandoned chart e-mailek”-azaz azok az e-mailek, melyeket akkor küldenek ki egy vásárlónak, ha a kosárba tett egy terméket, de nem fejezte be a vásárlást-nagyon hatékony eszközeink lehetnek. Az átlag megnyitási rátája egy ilyen e-mailnek 40%, 28%-os átkattintási aránnyal. Ez jóval magasabb, mint a 3-4%-os általános átkattintási ráta! Ezek az e-mailek sokkal jobban teljesítenek, ha 24 órán belül küldik ki őket, mint ha utána küldenék.
- A videókkal ellátott e-mailek 300%-al nagyobb kattintási rátát eredményeznek.
- A fogyasztók 49%-a azt nyilatkozta, hogy a kedvenc márkáiktól heti rendszerességgel szívesen kapnának e-maileket.
- Az összes e-mail 49%-a mobilról van megnyitva. A felhasználók 42%-a törli az e-mailjét, ha az nem optimalizált mobilra.
- Az e-mail marketingesek 13%-a napi, 33%-a heti, 13%-a havi szinten küld e-maileket.
Összeségében véve a cikk rámutat arra, hogy az e-mail marketing nem csupán jelentős manapság, hanem érdemes is rá optimalizálni: az ügyfeleinknek van rá igényük, fontos, hogy mobilon is jól megjelenjen a tartalom, valamint a személyre szabottság. Például, egy gyerek számára máshogy érdemes egy levelet megfogalmazni. Az e-mail marketinget pontosan ez teheti olyan sikeressé: míg a Google/Facebook hirdetések sokkal kevésbé szabhatók személyre, addig a feliratkozóinkat könnyedén szegmentálhatjuk például korosztály szerint.
A bejegyzés elkészítéséhez az Oberlo, a Medium, valamint a SaleCycle ide vágó statisztikáit használtam. Illetve, igyekszem majd a bejegyzést up-to-date tartani az idő múlásával, azaz aktualizálni.