Hogyan készül el egy webáruház?
Rengeteg olyan webáruházat láttam eddig, amelyik egész egyszerűen nem érte el a célját. Mik a jellemző hibák? Mik azok, amiken mindenképp végig fogunk menni, ha én fogom a webshopodat elkészíteni? Lássuk!
A célcsoportod meghatározása
Az első, és legfontosabb lépés mindig annak a behatárolása, hogy kik alkotják a te célcsoportodat. Kik ők? Mi jellemzi őket? Jellemzően milyen társadalmi réteget képviselnek? Ez alapvetően határozza meg a designt, szóhasználatot, és kialakítást.
Mi a legkeresettebb terméked?
A Pareto-elv általában a cégek értékesítésére is igaz: az árult termékeink 20%-a fogja kitenni a teljes bevételeink 80%-át. Habár, természetesen a többi termékkel is foglalkozni kell, alapvetően erre kell kihegyezni a hangsúlyt.
Van-e valamilyen márkád?
Nagyon fontos lehet annak a meggondolása, hogy van-e már valamilyen márka, amiről az emberek ismernek téged, és a szolgáltatásaidat. Ha van, akkor használjuk ki az ebből származő előnyöket. Ha nincs, akkor teremtsük meg együtt!
A design megalapozása
Az előbbiek függvényében, és a költségkeret által már könnyedén látható, hogy érdemes-e egyedi design alapján elkészíteni a webáruházat. Egy jól megválasztott sablonból készült webshop is lehet nagyon sikeres, és egy egyedi design is lehet sikertelen. Éppen ezért, amennyiben grafikus kerül bevonásra, külön ügyelni fogok arra, hogy a marketing és annak fő célja megmaradjon.
Kivitelezés
Ezek után elkészítem a webáruházadat. Az elkészült verziót felrakom egy teszt szerverre ahol te magad is kipróbálhatod, és miután a kifizetted, az éles domainre is. Kérés esetén a karbantartási munkákat is elvállalom.
Gyakran ismételt kérdések
Mennyibe kerül egy webshop?
Rengetegen szoktak konkrét árlistát feltűntetni a weboldalukon, mikor webshopokra adnak árajánlatot. Véleményem szerint ez a megközelítés azért hibás, mert minden munka esetén más igényekkel lehet számolni. Egy egyszerűbb webáruház jellemzően 180.000 Ft-tól kezdődik, és komplexitás függvényében akár több százezer forint is lehet a végösszeg. Az olyan szakembereket, akik egy mobilbarát webshopért többet kérnek el, nem szabad komolyan venni, hisz ez ma már elemi elvárás. Az alábbi befolyásoló tényezőkkel lehet számolni:
- Többnyelvűség
- Admin felület bonyolultsága
- Külső összeköttetések
- Automatizált műveletek
- Sablon ára, egyedi design
Jár kezelőfelület a webáruház mellé?
Természetesen igen, a termékek, kategóriák egész egyszerűen szerkeszthetők. A betanítás is ingyenes.
Fizetni kell a karbantartásért?
Természetesen igen. Ha a termékek feltöltését te végzed el, akkor a karbantartási költség éves szinten minimális lenne, mindössze pár ezer forint, amennyiben igényt tartasz rá. Ha a termékek felvitelét, kezelését, és a leírások marketinges megfogalmazását is rám bíznád, akkor erre egyedi árajánlatot tudok adni.
Mik jelenthetnek plusz költséget, az eredeti megbeszélésekhez képest?
Általában nem szoktam plusz költségeket felszámolni egy webshop elkészítésekor-hiszen mindig vannak bizonytalan tényezők, az ügyfelem azt mondja, hogy mégis máshogy gondolja-ezt az alap árba is belekalkulálom. Amennyiben valamilyen egyedi megoldásra van szükséged, ami nem szerepelt az eredeti tervben, akkor annak függvényében alakulthat a felár, hogy azt mennyi idő lenne elkészíteni. Tipikus plusz költséget képezhet, amikor az a kérés merül fel, hogy a webshop legyen mégis többnyelvű.
Szeretnél árajánlatot kérni?
Nagy tapasztalatom van webáruházak készítése terén. Úgy érzed, hogy képes lennék azt sikeresen elkészíteni, a te üzleti igényeidet szem előtt tartva? Akkor kérj ajánlatot bátran, és megbeszéljük a részleteket!