A célközönség meghatározása
A weboldal célközönsége mindig fontos tényező lehet-a legelső tisztázandó kérdés. Kik azok tulajdonképpen, akik a célközönséget alkotják? Nagyon sok oldalnál alapvető hiba, hogy a készítők nem tették fel ezt a kérdést. Jellemzően kik ők, milyen társadalmi réteget képviselnek? Hány éves korosztályból kerülnek ki? Egy weboldal szövegezését például nagyon nagyban befolyásolja ez a kérdés, ezen felül az egész kialakítást, struktúrát is.
A szerkezet elemzése
Nagyon fontos lehet annak a meggondolása, hogy a fontosabb tartalmaink mennyire vannak távol a főoldaltól? Hány kattintással érhetők el? Általános szabály, hogy a fontosabb tartalmi elemek 1-2 kattintással legyenek elérhetők a főoldalról. A szolgáltatásaink közül tényleg az a legkönnyebben elérhető, és áttekinthető, ami a mi fő profilunkat adja és a legtöbb bevételt hozza? Alapszabály, hogy ezeket mindig közvetlenül a főmenübe helyezzük ki, ne pedig egy lenyíló menü elemeként.
UI / UX elemzés
Amikor egy oldalt UI / UX szempontok szerint értékelünk, akkor az a kérdés elsődleges, hogy a felhasználói élmény mennyire elfogadható az adott oldalon. Mennyire könnyen kezelhető a weboldal? Hány olyan elem található azon, ami felesleges, vagy csupán hátráltatja a felhasználókat és eltereli a lényegről a figyelmet? Mennyire kifejezőek és egyediek az ábrák? Sok oldalon megfigyelhető, hogy az unalomig látott, mindenki által ismert stockfotókkal van teli.
A látogatók számának és a SEO analizálása
Egy weboldal látogatóinak a száma alapvetően határozza meg, hogy milyen eredményekre lehet számítani. Ha minden szempontból kifogástalan a weboldal, akkor nem lesznek eredmények látogatók hiányában. A weboldal technikailag jól lett beállítva a keresőmotorok, Google számára? Jól kulcsszavakra lett optimalizálva?
A weboldal gyorsasága
A weboldal gyorsaságával kapcsolatban mit lehet állítani? Egy lassú honlap általában rossz benyomást kelt a felhasználókban, így még akkor is el fognak menni az oldalunkról, ha az egyébként teljesen jól el van készítve minden szempont szerint. Ráadásul a Google is hátrébb sorolhat minket a találati listán a honlap lassú betöltése miatt.
A landing oldalak optimalizálása
A landing oldalak azok az oldalak, amelyek egy adott szolgáltatásunkat, termékünket kínálják. Jellemzően ezekre szoktunk hirdetést feladni: amikor valaki ide érkezik, ennek az egy oldalnak önmagában véve elég meggyőzőnek kell lennie a célcsoportunk számára. Ez az oldal jól van strukturálva? Van rajtuk elegendő kép? Miről beszélnek ezek az oldalak? Arról, hogy mik a termékünk előnyei, vagy hogy nekik mivel lesz jobb az életük?
Szeretnél árajánlatot kérni?
Az utóbbi évek munkája során rengeteg honlapot készítettem és optimalizáltam ezen szempontok szerint. Miután elvégeztük a módosításokat, mindig jöttek az eredmények és a tendencia azt mutatja, hogy sokszorosan megtérülő befektetés egy honlapot optimalizálni, vagy eleve így elkészíteni. Szeretnéd, hogy optimalizáljam a honlapodat? Akkor kérj ajánlatot bátran, és megbeszéljük a részleteket!