AdWords (Ads) netán Facebook PPC kampányok? Itt a helyed!

Facebook kampánykezelés

Sok éves online marketing tapasztalattal a hátam mögött úgy vélem, hogy a legtöbb hirdető nem maxolja ki a Facebook kampányokban rejlő lehetőségeket. A social media az online marketingen belül is egy külön szakma. A mai internet világában 10 felhasználóból 9 használ Facebookot. Így gyakorlatilag biztos, hogy elérhetjük a Te vásárlóidat is.

De hogyan?

Mi az a Facebook hirdetés?

A Facebookon manapság szinte lehetetlen eredményeket elérni organikus posztokkal-sima megosztásokkal akár személyes profilról, akár készített oldalról. Ez még akkor is így van, ha egyébként rengeteg lájkolónk és követőnk van.  Ennek az az oka, hogy a Facebooknak is meg kell élnie valamiből. A teljes bevételeinek 80%-a hirdetésre kifizetett pénzből adódik.

Ebből elsőre azt gondolhatnánk, hogy a Facebook drága hely hirdetésre. Nos, a Facebook az egyik legolcsóbb hirdetési platform, ami csak létezik a világon! Ez persze nem jelenti azt, hogy igazán szép eredményeket könnyű elérni a költségkeretből.

Milyen előnyei vannak egy Facebook hirdetésnek?

Talán azon vacillálsz, hogy milyen előnyei vannak ennek a hirdetési formának. Sok szempontból a hirdetési lehetőségek közül kiemelkedő a Facebook. Miért?

Abban az esetben is nyerő választás a Google Ads-al szemben, ha a vásárlóid realizálódtak a problémáikkal, azonban nem tudják, hogy a te terméked jelenti a megoldást számukra.

A Facebook remek lehetőséget teremt azok számára, akik alacsonyabb költségkerettel szeretnének elkezdeni hirdetni.

A Facebook hirdetéseket nagyszerűen lehet időzíteni és szegmentálni. Rengeteg embert lehet elérni, ha tudjuk, hogy pontosan hogyan kell a kampányokat beállítani és finomhangolni.

Rengeteg mutató áll rendelkezésünkre, ami segíthet abban, hogy lássuk, hogy az eredményeket hogyan tudjuk maximálizálni és a profitot.

A Facebook hirdetés kiváló lehetőséget nyújt márkaépítésre.

Miért érdemes szakemberre bízni a Facebook hirdetés-kezelést?

A válasz röviden: azért,  mert a Facebook hirdetések kezeléséhez kell a tapasztalat és a szakértelem. Egy üzleti Facebook fiók létrehozása egyszerű feladat, de egy produktív hirdetési kampány felállítása már nem. Az első kérdés: mit szeretnénk a Facebookon elérni? Hiszen, az emberek nem azért jelentkeznek be nap mint nap a fiókjukba, hogy ott vásároljanak. Hanem, hogy a barátaikkal beszélgessenek, hogy megnézzék, hogy a barátaik merre jártak, mit posztoltak ki. Üzlet-és iparáganként nagyon eltérő, hogy milyen kampányokat érdemes a Facebookon lebonyolítani.

Ez azonban az üzletünktől függ leginkább. Rögtön eladni szeretnénk? Talán pont ez lenne a hiba! Az embereket egész nap csak reklámokkal bombázzák. És talán pont egy olyan hirdetés hiányzik nekik a legkevésbé, ami arra kéri őket, hogy töltsenek le valamit. Mi a pontos célunk? Hogy sok embert érjünk el? Hogy magasabb legyen a vásárlási arány? Hogy a weboldalunk forgalmát növeljük? Ezek már a legelején fontos szempontok.

Az online marketing egy külön szakma. Regeteg olyan Facebook kampányt láttam már a munkám során, ahol egész egyszerűen figyelmen kívül hagytak alapvető szempontokat-így az adott hirdetési keretből sokkal kevesebb profitot lehetett realizálni. Néhány pont, a teljesség igénye nélkül:

  • Nincs beállítva a konverziókövetés
  • Nincsenek konverziós kampányok, csak kattintás / elérés alapúak
  • Nem használunk setupokat
  • Nincsenek lookalike célközönségek
  • Nem mérjük, hogy a felhasználók az árult termékeinket a folyamat melyik fázisában hagyják ott
  • Nem a megfelelő helyre helyezzük el a hirdetést
  • Nem vagyunk tisztában azzal, hogy a hirdetésünk mennyi pénzt hozott nekünk
  • Nem szegmentálunk a szerint, hogy asztalon vagy mobilon akarjuk elérni a felhasználókat
  • Nem használunk megfelelő szöveget vagy grafikát

Ezek mind-mind fontos szempontok. Akár 30%-os eredménynövekedéshez is vezethet egy szakértő keze alatt a kampány sikeressége, ha mindegyikre odafigyelünk az alábbi pontok közül. Vagy, gondoljunk arra a tényre, hogy a kattintásonkénti költség hogyan alakul annak függvényében, hogy milyen elhelyezést választunk-akár többszörös árat is fizethetünk egy kattintásért, ha rosszul csináljuk.

Talán meglepő, de rengeteg olyan kampány van manapság, ami nem használ megfelelő grafikákat. Igény szerint segítséget nyújtunk az ügyfeleinknek abban, hogy a megfelelő grafikai elemek elkészüljenek, melyek a kampány alapját adják.

Természetesen mi is tisztában vagyunk azzal, hogy cégvezetőként mennyire nehéz feladat napi szinten odafigyelni mindenre. A legtöbb embernek egész egyszerűen nem marad ideje arra, hogy a közösségi marketinggel aktívan foglalkozzon, ráadásul eredményesen. Ahogy én is kiszervezek a vállalkozásomban bizonyos munkákat külsős szakembereknek, úgy a vállalkozók nagyrésze szintúgy.

Mennyibe kerül a hirdetés kezelés?

Minden árajánlat egyedi. Egy Facebook kampány kezelés díja 30-40 ezer forint havonta. Amit érdemes szem előtt tartani, hogy mi a nem hirdetésre szánt költség százalékos értékéért dolgozunk, hanem fix havidíjon. Ugyanis ezt a megoldást tartjuk igazán korrektnek. Miért?

Azért, mert ez esetben nem az az érdek, hogy minél több pénz menjen el hirdetésre, hanem az, hogy a hirdetés minél kevesebb költségből hozzon eredményeket. Továbbá, nem szabunk meg hűségidőt-a vállalkozásunk sikerét természetesen nem azok az ügyfeleink fogják jelenteni, akik egy adott összeget kénytelenek kifizetni nekünk a hűségidőre hivatkozva. Hanem akik hosszú távon is minket választanak.

Ettől persze még lehet drágább is egy Facebook-kampánykezelés. A munka díja a komplexitás függvénye.

Mitől lesz igazán sikeres egy Facebook kampány?

Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy mit tartok a siker legnagyobb kulcsának, akkor azt mondanám, hogy az a legfontosabb, hogy minél több reakciót váltson ki a felhasználókból-jó értelemben véve. A Facebooknak az az érdeke, hogy azok a postok jelenjenek meg az emberek előtt, amelyek érdekesek. Ez által az ismerőseink ismerősei is megismerhetik a vállalkozásunkat.  

Fontos-e a perszóna alkotás egy Facebook kampány kezelésénél?

Természetesen igen, nagyon fontos. Milyen társadalmi réteget képviselnek ők? Milyen egyedi jellemzőik vannak? Kiknek szeretnénk elősorban eladni? Ezek az emberek mennyit képesek költeni?

Talán annyira evidensnek tűnik mindez. Viszont mégsem az, és sokkal nehezebb feladat is lehet, mint elsőre látszik.

Milyen ROI értéke van a Facebook hirdetés-kezelésnek?

Milyen megtérülési mutatókkal rendelkezik a Facebook? Akik nem tudnák pontosan, hogy mi az a ROI, azok számára a fogalmat érdemes tisztázni: A ROI (Return On Investment) a megtérülését adja meg az adott kampánynak. A befektetett tőkéhez képeset mekkora megtérülést tudtunk realizálni.

Ez persze relatív. Ha egy jól kidolgozott értékesítési rendszer áll az üzletünk mögött, akkor gyakorlatilag bármennyi pénzt érdemes lehet kifizetni azért, hogy egy emberből feliratkozó legyen. Hiszen, egy visszatérő vásárló-legyen szó akár egy online oktatófelületről, vagy egy pizzéria honlapjáról-akár sok százezer forintot is hagyhat nálunk az évek során.

Mi az, ami elengedhetetlen még egy sikeres Facebook kampányhoz?

Talán elsőre meglepő, de a sikeres Facebook kampányok egyik alapköve nem is maga a Facebook alkalmazás, vagy annak egy része. Hanem az a landing oldal, ahová a felhasználóinkat irányítjuk. Az alábbi szempontok nagyon fontosak:

  • Mennyire releváns a hirdetésre nézve a landing oldal?
  • Mennyire ösztönöz vásárlásra?
  • Minden böngészőben egyaránt megjelenik, és eszközön?
  • Mi lesz a landing oldal célja? Feliratkozás? Vásárlás? Árajánlatkérés?
  • Mi a meggyőző ígéret számukra?

Mi a leggyakoribb hiba, amit el szoktak követni Facebook kampányok készítésekor?

A leggyakoribb hiba, amit elkövetnek a kampánykészítéskor azok a vállalkozók, akik a saját Facebook-kampányaikat menedzselik, az az, hogy csak a post kiemelés típust alkalmazzák. Ez a legkézenfekvőbb, nemde? Hiszen, a létrehozott bejegyzés mellett egyből ott virít a kiemelés gomb.

Ne felejtsük el, hogy sokféle egyéb kampány létezik, melyet létrehozhatunk. A teljesség igénye nélkül néhány ezek közül:


1, Konverziónövelő kampányok 

A Facebook ennél a kampánytípusnál arra törekszik, hogy azoknak az embereknek mutassa meg a kampányunkat, akik nagyobb eséllyel fognak konvertálni. Konverzió bármi lehet, tőlünk függ, hogy mit szeretnénk. Tipikus célok lehetnek például:

  • Feliratkozás
  • Vásárlás
  • Regisztráció


2, Forgalomterelő kampányok 

Ezeknek az a célja, hogy minél nagyobb organikus forgalmat generáljanak a weboldalunkra.


3, Videó megtekintés kampányok 

A cél az, hogy minél több ember nézze meg a videóinkat és minél hosszabb ideig. Fontos, hogy soha ne YouTube videóval próbálkozzunk-ez az egyik legnagyobb hiba, amit a Facebook kampányok során elkövethetünk! A két platform ugyanis ősellenség, és gyakorlatilag senkinek nem fogja megmutatni a bejegyzésünket a Facebook.


4, Lead generation kampányok 

Ezzel érdeklődőket tudunk szerezni magunknak és követőket. Ha követői bázist akarunk építeni, akkor első osztályú lehetőség.  


5, Remarketing kampányok 

A remarketing egy nagyon jól használható kampány típus, ami kifejezetten arra jó, hogy remarketinget építsünk.

 

6, Oldalkedvelések kampányok 

A facebook-likeolóink számát szeretnénk megnövelni? Ez az a kampány, amit keresünk. Azonban ne felejtsük el: már réges rég elmúlt az az időszak, amikor olcsón lehetett lájkolókat szerezni.

Gyakran ismételt kérdések

Mikor érdemes Facebook hirdetést használni?

Az ügyfeleink gyakran kérdezik tőlünk, hogy mégis milyen előnyei vannak a Facebook hirdetéseknek más hirdetési formákkal szemben. Szedjük pontokba!

  • Márkát akarunk építeni
  • A közelünkben élő embereket akarjuk elérni
  • Több lájkot szeretnénk
  • Olcsó hirdetést preferálunk
  • Szakértői státuszunkat szeretnénk növelni
  • Telefonos érdeklődőket szeretnénk
  • A weboldalunk forgalmát akarjuk megnövelni
  • Pontosan belőhető költségekkel akarunk dolgozni
  • Hihetetlen üzeneted van a felhasználók számára, vagy különleges ajánlatod

Kevés Facebook lájkolóm van. Ez komoly hátrányt jelent?

Már elmúlt az az időszak, amikor a Facebookon a lájkok száma igazán számított. Természetesen van jelentősége annak, hogy hány kedvelést kapott a Facebook-oldalunk, hiszen a lájkok száma nagyban meghatározza, hogy mennyire szavaznak az emberek bizalmat nekünk.

Azonban még egy induló oldalnál is lehet egész szép eredményeket elérni, ha jól csináljuk.

Költünk már Google Ads-ra. Megéri Facebook kampányokkal foglalkozni?

Teljes méretékben az üzletünktől függ és annak a típusától, hogy a két hirdetési rendszer közül melyiket érdemes jobban preferálni. Ami nagyon fontos, hogy a kettő mindig össze legyen hangolva.

A Facebook kampány kezelésre vonatkozik valamiféle garancia?

Az online marketing világában nagyon nehéz bármire is garanciát vállalni, hiszen nagyon sok minden a konkurenciától, az értékesítés menetétől, a termékek árazásától, az ügyfélkezeléstől és még sok minden mástól függ.

Ezzel természetesen mi is tisztában vagyunk. Garanciávállalást nem lehet ebben a szakmában nyújtani, azonban nem kérünk külön díjat a kampány felállításáért, és nincs hűségidő. Fix havi díjon dolgunk, nem pedig a hirdetési összeg százalékos árában.

Ügynökségünk szab határt a kommunikációs időt tekintve ügyfelenként?

Nincsenek ilyen megkötéseink. Minden árajánlat egyedi, amibe természetesen ezt is bele kalkuláljuk.

Kik fogják kezelni a Facebook hirdetéseinket, ha cégünket választod?

Olyan emberek, akiknek több éve ez a személyes hivatása. Naprakészek az újdonságok terén és kiváló szakemberek, akik az online marketing világában élnek.

Ingyenes a személyes konzultáció?

Természetesen igen, a személyes konzultációért nem kérünk el külön díjat.

Szeretnél PPC kampány kezelést kérni?

Úgy érzed, hogy mindenképp szeretnéd kihasználni a PPC (Google Ads, vagy Facebook) kampányokban rejlő lehetőségeket? Lennének szolgáltatásaid, termékeid, amiket árulni szeretnél, de nincs rájuk vevő? Nos, akkor kérj tőlem árajánlatot és kiválasztjuk azt a megoldást, ami a te üzleti igényeidhez és céljaidhoz leginkább passzol!

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés