Céges weboldal készítés-Hogyan vágjunk bele? 35 profi tipp!

Céges weboldal készítés-Hogyan vágjunk bele? 35 profi tipp!

Miben számít másnak egy céges weboldal elkészítése, mint egy sima weboldalé?  Miért fontos a feltétlen alaposság?

Nagyon sok ember szeretné a cége számára egy online arculatot. Vannak, akiknek erre nagyon nagy szükségük lenne, ugyanis az online marketing eszközeivel szeretnék megteremteni az ügyfélkörüket.

Olyan emberek is akadnak, akiknek egyébként jól megy a vállalkozásuk: van olyan tetőfedő ismerősöm, akiket a munkáik után keresnek meg, és annyi megkeresésük volt ilyen módon, hogy egy évre előre le volt fixálva, hogy hova szeretnének menni dolgozni. Ennek ellenére, ők is előbb-utóbb úgy döntöttek, hogy szeretnének maguknak egy céges weboldalt.

Akármilyen indíttatásból is jutunk arra, hogy egy céges honlapra szeretnénk beruházni, nagyon fontos, hogy az a lehető legnagyobb igényességgel készüljön el. Az emberek ugyanis ez alapján fognak megítélni minket.

Annak érdekében, hogy a lehető legjobban tisztában lehessünk az esetleges lépésekkel egy céges weboldal kialakítására vonatkozóan, szerettük volna ezt a blogcikket létrehozni. Ez ez általános iránymutatót nyújthat arra vonatkozóan, hogy mire figyeljünk oda, illetve, hogy milyen szempontokat tartsunk szem előtt, amennyiben egy céges honlapra szeretnénk beruházni.

Honlap-vagy céges honlap?

Céges weboldal,és weboldal-mi a különbség?

Talán kicsit furán hangzik ez a kérdés, nemde? Mi a különbség? Az igazság az, hogy nagyon is sok lehet. Egy honlapot sokféle céllal létre lehet hozni: annak idején, mikor egyetemre jártam, akkor a jellemző tanszékeinknek is voltak honlapjai. Valóban, azok voltak: meg lehetett nyitni őket, voltak rajta tartalmak, információk, és még elérhetőségek is.

Ezek a honlapok viszont gyakorlatilag semmilyen optimalizáláson nem mentek keresztül, és nem is volt semmilyen céljuk arra vonatkozóan, hogy valakinek a bevételeit megnöveljék. Itt, most eszünkbe juthat: „na várjunk csak. Hisz, az előbb említettem, hogy volt egy tetőmunkás ismerősöm. Neki nem teljesen mindegy, hogy milyen honlapja lesz? Hisz, úgyis megvannak a vevői”.

Akkor, amikor ennek az ismerősömnek elkészítettem a honlapját, akkor azt tanácsoltam neki: „kérj a munkáiért +5%-ot!”. Így is tett, és nem bánta meg. Miért? Nos, a válasz egyszerű: a régióban senki nem rendelkezett egy elfogadható kinézetű weboldallal. A céges honlap megjelenése professzionalitást tükrözött vissza, és az emberek sokszor hajlandók többet fizetni valakinek, amennyiben úgy gondolják, hogy az profi munkát végez. Tipikusan ilyen lehet a tetőjavítás is: ami ugyebár nagy felelősség.

Tehát, leszögezhetjük, hogy amennyiben egy igényes céges weboldalra szeretnénk beruházni, az mindenképp meg fog térülni a bevételeinket illetően.

Mik a legfontosabb lépések?

Nagyon sok olyan lépés van, amit érdemes lehet átgondolnunk, és ez kicsit különválhat attól, amikor egy sima honlapot szeretne készíteni valaki. Egy céges weboldal mindig kicsit más igényekkel rendelkezhet, és annak függvényében, hogy mi a tevékenységünk, pontosan mivel foglalkozunk, és hol, igenis eltérő lehet, hogy mit hogyan kell csinálnunk.

A tippsorozat első része arra vonatkozik, hogy mit tegyünk a legelején, mielőtt bármilyen kivitelezőhöz fordulnánk, vagy akár csak domain nevet választanánk.

1. Határozzuk meg a célközönséget

Tegyük fel magunknak a kérdést: kiknek adjuk el a termékeinket? Hány évesek, milyen társadalmi rétegből kerülnek ki, mi érdekli őket? Hol élnek ők?

Ez nagyon meghatározó lehet például a weboldalunk szövegezése szempontjából: teljesen máshogy fogunk szövegeket írni gyerekek számára, mint amilyen stílusban egy pénzintézeti szektort reklámoznánk.

Ezen felül a designt, és a keresőoptimalizálást is nagyban meghatározza majd ennek a kérdésnek a tisztázása.

Határozzuk meg a célközönséget

2. Írjuk le a szolgáltatásainkat

Mielőtt megbíznánk egy kivitelezőt a munkával, a lehető legrészletsebben írjuk le, hogy pontosan mivel foglalkozunk. Nagyon sok oldal azért sikerül kevésbé sikeresre, mert a fejlesztéskor hiányosak az arra vonatkozó adatok, hogy pontosan mivel foglalkozik a cég.

Ez például nagyban meghatározhatja a navigációt, és az oldalsávok tartalmát. Teljesen máshogy kell kialakítani a struktúrát, ha nyolc szolgáltatás van, és nem csak kettő. Illetve, azokat csupán felsorolni szeretnénk, netán részletesebb leírásokat is adni nekik.

3. Írjuk össze a legkeresettebb termékeinket

Melyek azok a szolgáltatások, illetve termékek, melyeket a legtöbben vásárolnak meg tőlünk? Ennek a megfontolása szintén nagyon meghatározhatja a megfelelő kialakítást. Általánosságban véve teljesül a Pareto-elv: a teljes bevételeink 80%-át a szolgáltatásaink, termékeink 20%-a fogja megteremteni számunkra. Ezeket kell majd igazán kiemelnünk.

4. Fogalmazzuk meg, hogy mit tudunk tenni az ügyfeleinkért

Minden egyes jó céges honlap sikereleme-ne saját magunkról beszéljünk, hanem az ügyfelünkről, akinek a problémáira szeretnénk megoldást találni. Azt próbáljuk meg kihangsúlyozni, hogy mi miben tudunk nekik segíteni.

A honlap készítőjének pedig adjuk tudtára, hogy lehetőleg ilyen perspektívából legyen kialakítva a munka.

5. Írjuk le a pontos elérhetőségeinket

Az egyik leggyakoribb webdesign hiba: nem egyértelműek  a kapcsolati információk, vagy meg sincsenek adva. Felmérések szerint ezt tartják a felhasználók a legzavaróbbnak általában véve 1-1 céges weboldal kapcsán. A honlap készítése is lassabb lesz, ha meg kell, hogy kérdezzék tőlünk ezeket az adatokat.

6. Gondoljuk cégig a közösségi médiát

Általánosságban vett jó tanács: amennyiben céges weboldalunk van, akkor használjunk valamilyen közösségi médiát is, mondjuk Facebookot, és ez legyen feltüntetve az oldalunkon is.

Általános szabály, hogy ne próbáljunk meg 1-2 közösségi médiánál többen aktívan jelen lenni, mert hatalmas munka lehet minden kommentre válaszolni, stb… Az energiáikat inkább egyetlen helyre fókuszáljuk be.

Nagyon fontos annak a megítélése, hogy leginkább kiknek értékesítünk: a B2C, vagy pedig a B2B marketing keretein belül mozgunk. Ha az utóbbi, akkor a LinkedIn, és a Twitter szerepe lehet hatalmas.

7. Elemezzük a konkurenciát

Még a design kigondolása előtt érdemes lehet picit ránézni a konkurens weboldalakra. Milyen igényességet tükröznek vissza? Mennyire rendszeresen frissítik őket? Nekünk az a célunk, hogy ennél jobbat alkossunk.

8. Adjunk meg sikertörténeteket

A történetmesélés, azaz storytelling a marketing egyik haladó szintje. Nem könnyű jól csinálni, viszont ha vannak kiugró esetek arra vonatkozóan, hogy a szolgáltatásaink miként tették jobbá mások életét, akkor ezt egy jól megfogalmazott vázban írjuk le.

És ne felejtsük: élőben sokkal nehezebb ezt jól csinálni. Nekünk csak le kell írnunk egyszer, és azzal már nyert ügyünk lesz.

A cégünk sikertörténetei

9. Válasszunk kivitelező céget

Ahhoz, hogy a céges honlapunk elkészülhessen, szükség lesz egy kivitelező személyre, cégre is, aki a megfelelő, eddig összeírt adatok (sikertörténetek, elérhetőségek, stb…) alapján azt elkészíti.

Arra érdemes odafigyelnünk, hogy ne menjünk bele olyan üzletbe, ahol irreálisan alacsony, vagy magas összegért szeretnék elkészíteni a munkát. Írtunk egy cikket azzal kapcsolatban, hogy mennyi egy weboldal reális ára, ezt tartsuk szem előtt.

Miket tegyünk, ha megvan a céges honlap elkészítője?

Az itt felsorolt pontok alapvetően azért különböznek az előzőtől, mert nem csupán a mi döntésünket fogják visszatükrözni: a készítőnek nagyobb gyakorlata lehet ezekben a kérdésekben, mindenképp kérjük ki a véleményét!

10. Válasszunk megfelelő domain nevet

Ennek a weboldalnak a domain neve: www.gremmedia.hu. Ez tulajdonképpen az az URL, ami akkor jelenik meg a böngésző felső sorában, mikor az adott oldalra érkezik valaki.

A tevékenységünktől, annak kiterjedtségétől, és a jelenlegi márkánktól függően többféle variáció lehetséges. Vannak olyan domain nevek, amelyek megegyeznek a cégnévvel, vagy azt tartalmazzák. Előfordul-lokációhoz között tevékenységek esetén-hogy a szolgáltatás jellemző helyszínét is belefoglalják, például Budapest, vagy Szeged. Illetve, tartalmazhatja magát a szolgáltatás nevét is egy domain név. Ezen felül, többféle végződés közül is választhatunk, hazánkban a .hu, és a .com a leggyakoribb.

Amennyiben az én cégem neve Gremmédia, és weboldal készítéssel foglalkozom, akkor lehetséges domain opciók például: weboldalkeszites-szegeden.hu, gremmedia.hu, gremmedia.com, weboldalkeszites-gremmedia.hu.

Az, hogy melyiket válasszuk, az többféle dologtól függhet. A gremmedia.com például nem feltétlenül előnyös olyan téren, hogy az emberek a nevére pillantva egyáltalán nem biztosak abban, hogy magyar cégről, honlapról van-e szó. Külföldi végződést (.com) akkor éri meg igazán választani, ha külföldi ügyfeleink is vannak.

A megfelelő kulcsszavak a domainben nagyon jók lehetnek olyan szempontból, hogy a Google keresési találati listáján azonnal tudni fogják, hogy mivel foglalkozunk. Szintén ugyanez igaz a lokációnkra is, ha a tevékenységünk helyhez kötött, akkor szintén érdemes lehet a kulcsszót bele rejteni.

A márkás domain nevek akkor lehetnek kifejezetten indokoltak, ha már rendelkezünk valamilyen márkával, amiről ismernek minket az ügyfeleink, illetve, ha a márkanév valamilyen módon vissza is tükrözi a tevékenységünket.

Igazából rajtunk áll, én azt javaslom, hogy mindenképp kérjük ki a honlap készítőjének a véleményét ilyen téren.

11. Döntsük el, hogy milyen CMS-t szeretnénk használni

Manapság már szinte minden egyes weboldalt CMS-ek alatt készítenek (Control Management System-tartalomkezelő rendszer). Ezek segíthetnek minket a keresőoptimalizálásban, illetve teljes mértékben lehetővé teszik, hogy mi magunk, bármilyen programozói tudás nélkül képesek lehessünk a tartalmainkat, bejegyzéseinket, szolgáltatásainkat szerkeszteni.

Annak érdekében, hogy itt dűlőre jussunk, érdemes lehet ezt a cikket elolvasni, ami a különféle tartalomkezelőket hasonlítja össze.

12. Válasszunk hostingot

Talán kicsit fura lehet, hogy a hosting szolgáltató választás nem közvetlenül a domain választás után jön a lépési sorban. Ennek nagyon egyszerű oka van: a kiválasztott CMS típusától erősen függhet, hogy pontosan mit lenne érdemes választanunk, például teljesen mást igényelhet egy WordPress, vagy egy OCTOBER alapú céges honlap.

Ne essünk abba a hibába, hogy csak mi magunk döntünk. Mindig kérjük ki a honlap készítőjének a véleményét ilyen téren.

13. Egyedi design-vagy sablon?

Honlapok, weboldalak esetén kétféle lehetőségünk van: vagy egy meglevő sablont használjunk a design tekintetében, vagy pedig egy designert bízunk meg az arculattervezéssel.

Mindkettő út viszonylag szépen járható: általánosságban véve érdemes tisztában lennünk azzal, hogy az egyedi designnel készült oldalak több bevételt hoznak. Ha céges honlapról van szó, és nem csupán honlapról, akkor jobban megérheti egy ilyenre beruházni.

Annak érdekében, hogy el tudjuk dönteni, mit szeretnénk, érdemes lehet ezt a cikket elolvasni.

14.Gondoljuk ki a weboldal architektúráját

Miket szeretnénk pontosan látni az oldalon? A szolgáltatásaink egy menüpont alatt, vagy pedig külön menüpontokon legyenek majd elkülönítve? Szeretnénk bogot is üzemeltetni? Legyen lehetőség űrlapon keresztüli üzenetküldésre is? Ezeket a kérdéseket együtt beszéljük meg a kivitelezővel. 

15. Figyeljünk a márkahűségre

A márka nagyon fontos tényező. Miért is? Azért mert az emberek képesek lehetnek akár többszörös árat is fizetni értük, ahogy ezt a kísérletek is kimutatták.

Amennyiben már van valamilyen márkánk, jellemző színárnyalatunk, amiről felismernek minket, akkor feltétlenül szükséges, hogy az oldalunk design elemei ehhez illeszkedjenek. 

Márkahű céges weboldal-nagyon fontos!

16. Használjunk eredeti képeket

Nagyon sok weboldal manapság prémium első osztályú képeket használ, úgynevezett stock fotókat. Ezek olyan művésziességgel lettek elkészítve, mintha a legprofibb fotográfusok készítették volna őket: sőt, tulajdonképpen így is van.

Ennek ellenére a mindenhol unalomig látott stock fotók rosszabban teljesítenek, a statisztikák szerint kevesebb látogatót, megrendelőt hoznak. Igyekezzünk olyan képeket használni, amik valódiságot tükröznek vissza.  

Arra vonatkozóan, hogy honnan szerezzünk jó minőségű képeket, írtunk egy rövid útmutatót.

17. Tömörítsük a képeket

Egy weboldal átlag 2 MB méretű. Sokszor esnek abba a hibába különféle weboldal-tulajdonosok, hogí 1-2 MB-os képeket hasznának azokon.  Ezzel hatalmas méretű honlapot kapunk, amik olyannyira lassan fognak betölteni, hogy a böngésző emberek nagy része be fogja zárni az előtt, hogy teljesen megnyílna.

Az összegyűjtött képeket tömörítsük valamilyen online program segítségével. Ilyen például a compressPNG eszköz

A sikeres céges weboldalon kicsi méretű képeket kell használni!

18. Két nyelvű, vagy több nyelvű?

Magyarország teljes népességének 1,6%-a külföldi, míg Budapesten ez az arány 4%. Amennyiben az idegen emberek is képesek megérteni az üzenetünket, egy értékes piaci szegmenst nyerhetünk meg magunknak, és sokkal nagyobb eséllyel minket fognak keresni, ha látják, hogy aktívan foglalkozunk külföldiekkel is. Még komoly versennyel bíró ágazatokban is sokan esnek abba a hibába, hogy nem kétnyelvű a weboldaluk. 

Ennek fényében érdemes lehet tisztában lenni a többnyelvű weboldalak előnyeivel

19. Egy, vagy több honlap?

A kérdés kissé csalóka lehet. Egy céges weboldal rendszerint rendesen megjelöli a cégnevünket, a márkánkat, és több energiát is ölhet fel a két különböző weboldal karbantartása. Általánosságban akkor érheti meg több honlapot üzemeltetni, ha nagyon eltérnek a tevékenységeink, vagy annak helyszínei.

Tanácsok az indulás utánra

Mikor a honlapunkat kézhez kaptuk, akkor is lehet néhány olyan dolog, amit érdemes lehet picit jobban megfontolni, vagy átgondolni. Melyek lennének ezek?

20. Állítsuk be a keresőoptimalizálást

A keresőoptimalizálást érdemes lehet minimum egy alap szinten elvégezni, legalább egyszer. Ez segíteni fog minket abban, hogy a weboldalunk a lehető legjobb találati helyekre kerülhessen fel mihamarabb. Számos hibát véthetünk a SEO során, érdemes lehet tisztában lenni azzal, hogy jellemzően melyek lennének azok

21. Vezessünk rendszeres bogot

Ez is tulajdonképpen a SEO egyik legfontosabb része: ahhoz, hogy a céges weboldalunk a lehető legjobb találati helyekre kerülhessen fel, fontos, hogy mi adjuk a legjobb válaszokat a felhasználóink kérdéseire.  

Látogatottsági szám terén nagyságrendekkel jobban teljesítenek az olyan weboldalak, amelyek rendszeresen blogolnak. Azok a cégek, melyek havi szinten 16 vagy több tartalmas bejegyzéssel látják el a nagyközönséget, akár +350%-al is megnövelhetik a weboldaluk organikus látogatottságát azokhoz képest, akik havonta csupán 0-4 blogcikket írnak.

Ez nem jelenti azt, hogy naponta lenne rá szükség, valójában nagyon kevesen hajlanak ilyen szintű aktivitás felé, viszont egy megfelelő rendszeresség könnyen kiemelhet a mezőnyből minket. A blogírás profi technikájára vonatkozóan lenne egy rövid útmutatónk. 

A blogolás a céges weboldal forgalmát növeli meg.

22. Döntsük el, hogy szeretnénk-e hirdetési kampányt

Abban az esetben, ha komolyabb bevételeket szeretnénk a céges honlapunktól, fontosabb lehet annak a meggondolása, hogy szeretnénk-e valamilyen hirdetési kampányban részt venni: ez jellemzően Google AdWords, és Facebook kampány szokott lenni.

Azzal kapcsolatban írunk egy cikket, hogy milyen előnyei lehetnek egy AdWords kampánynak közvetlenül honlapindítás után.

23. Rendszeres frissítések

A rendszeres frissítések ahhoz járulnak hozzá, hogy a meglevő oldalunkon a megfelelő biztonsági rések el legyenek fedve, illetve, hogy az minél gyorsabban működjön. Akármilyen CMS-t is használunk, a különféle bővítményeket mindig lehet frissíteni  bizonyos időnként.

24. Igazodjunk a jelenlegi helyzethez

A világ folyamatosan változik, és mozgásban van. Mindig új helyzetek jöhetnek elő, amik teljesen megváltoztathatják a tevékenységünk, szolgáltatásaink hogyanját.

Gondoljunk csak a koronavírusra! A kedvenc pizzériám, ahonnan rendelni szoktam, alkalmazkodott a jelenlegi helyzethez a koronavírus idején: csaknem négy órával meghosszabbította a lehetséges rendelések leadását. Mindenki rendelni szeretett volna, és ennek megfelelően változtak az igények.

25. Rendszeres biztonsági mentések

Ezek ahhoz segítenek hozzá minket, hogy ha valami probléma lenne, akkor a honlapunkat villámgyorsan vissza tudjuk állítani. A legtöbb valamire való szolgáltató rendszeresen készít biztonsági mentéseket.

Egyéb gyors tippek

Ezek lennének a legfontosabb elemek arra vonatkozóan, hogy pontosan mire figyeljünk oda a céges weboldalunk tervezése során, és annak indításakor. Ezen felül, szeretnénk még egy gyors tipplistát összeállítani, amelyet érdemes lehet átfutni:

26. Gyors felismerhetőség-a weboldalunkra érve azonnal meg lehessen állapítani a tevékenységünket.

27. Mobilbarát kialakítás-ellenőrizzük, hogy minden kijelzőméreten szép-e a honlap. 

28. CTA-k száma-minél több cselekvésre felszólító elem legyen.

29. Egyszerű, letisztult-a céges honlap ne legyen túlzsúfolt.

30. Vélemények kikérése-barátaink, ismerőseink, ügyfeleink.

31. Rendszeres aktualizálás-tartalmak, trendek szerint.

32. folyamatos SEO-sokat segíthet, különösen ha nagy a verseny.

33. Ajánljuk másoknak-mutassuk meg minél több embernek a végeredményt.

34. Legyünk kitartóak-a várt eredmények nem jönnek könnyen.

35. Fő az elégedettség-minden céges honlapnak vannak hibái.

módosítva: 2020-05-14

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés