Mekkora potenciál rejlik a Twitterben? Kiket érhetünk el vele? Kik használják?
A Twitter egy széles körben ismert közösségi platform. Habár nem használja annyi ember, mint például a Facebookot-hisz kissé más a „célja”-érdemes lehet tisztában lennünk azzal, hogy nagyjából hány éves emberek használják, ki a célközönségünk, és hogy milyen lehetőségek rejlenek benne, például üzleti tevékenységünk, márkaépítés kapcsán. Éppen emiatt gyűjtöttem össze néhány statisztikát a Twitterrel kapcsolatban, melyet szeretnék veletek megosztani. Ehhez az Oberlo, valamint a Hootsuite ide tartozó blogbejegyzését vettem alapul. Habár a kimutatások nagy része a teljes felhasználói tömegre, vagy amerikaiakra vonatkozik, összeségében véve hasznosak lehetnek számunkra, hogy mekkora potenciál rejlik a világ 5. legnagyobb közösségi média platformjában.
Felhasználói statisztikák
- A Twitternek havi szinten 330 ezer aktív felhasználója volt 2019-ben. A Twitter napi szinten 145 olyan embert ér el, akik találkoznak Twitter-hirdetéssel.
- Az USA felnőttjeinek 92%-a ismeri a Twittert, még akkor is, ha nem használják, ugyanis a Twitter egy kulcstényező sokak számára, akik értelmiségi munkát végeznek: sztárok, sportolók, profi szakemberek, cégek használják, hogy újdonságokat, bejelentéseket osszanak meg egymással: míg egy Facebook-oldalon sok más dologgal találkozunk, ami talán érdemtelen, a Twitteren sokkal „koncentráltabban” van jelen az "érdemi" információ.
- B2B marketingesek 67%-a használja, vagyis a vállalatok közti marketingben is nagy szerepe van.
- A felhasználók 63%-a 35-65 év közötti, míg az Instagram elsősorban fiatalok elérésére lehet jó. A felhasználók 2/3-a férfi, míg Instagram esetén a nemi arány nagyjából egyenlő eloszlású.
- Az USA 18-24 éves lakosságának 44%-a használja a Twittert.
- Az összes Tweet 80%-a a felhasználók 10%-ától származik. Egy átlag felhasználó 2 alkalommal Tweetel havonta, míg a legtöbbet Tweetelők átlag 138-at. Ez az eredmény kissé a Pareto-elvre emlékeztet minket.
- Az amerikaiak 71%-a használja hírolvasásra a platformot.
Hirdetési statisztikák
- A statisztikák szerint egyre jobban megtérülnek a Twitter-hirdetések, a CPE érték (cost per engagement) 12%-al csökkent az utóbbi időben.
- A videótartalmak 50%-al kisebb arányú CPE-vel rendelkeznek.
- A kimutatások szerint a Twitter-hirdetéseken az emberek 26%-al több időt töltenek el, mint a közösségi média hirdetéseken: ez abban keresendő, hogy a Twitteren sokan tájékozódó céllal vannak jelen, és nem pusztán a közösségi élmények miatt.
Videó statisztikák
- 2 milliárd videó kerül megnézésre a Twitteren napi szinten. Ez a szám éves szinten 66%-al nőtt az utóbbi időben.
- A felhasználók 32%-a a Twitterre azért megy, hogy videókat nézzen.
- A videóval ellátott Tweetek összeségében véve 10-szer sikeresebbek, mint az a nélküliek: ez a likeokat, kommenteket, és a retweeteket is magában foglalja.
- A videómegtekintések aránya mobilról 93%.
Egyéb statisztikák
- A hashtaggal (#) ellátott Tweetek kétszer sikeresebbek, mint az a nélküliek. A Facebookon valamiért nem terjedt el ezeknek a használata.
- Napi szinten 500 millió Tweet keletkezik összesen.
- A Twitter az 5. legnépszerűbb közösségi platform 2020-ban, csupán a Facebook, YouTube, Instagram előzi meg, a Pinteresttel nagyjából holtversenyben van.
- A felhasználók 77%-ának jobb benyomása van egy cégről, ha egy Tweetre válaszolnak nekik.