Mekkora potenciál rejlik a Twitterben? Kiket érhetünk el vele? Kik használják?

Mekkora potenciál rejlik a Twitterben? Kiket érhetünk el vele? Kik használják?

A Twitter egy széles körben ismert közösségi platform. Habár nem használja annyi ember, mint például a Facebookot-hisz kissé más a „célja”-érdemes lehet tisztában lennünk azzal, hogy nagyjából hány éves emberek használják, ki a célközönségünk, és hogy milyen lehetőségek rejlenek benne, például üzleti tevékenységünk, márkaépítés kapcsán. Éppen emiatt gyűjtöttem össze néhány statisztikát a Twitterrel kapcsolatban, melyet szeretnék veletek megosztani. Ehhez az Oberlo, valamint a Hootsuite ide tartozó blogbejegyzését vettem alapul. Habár a kimutatások nagy része a teljes felhasználói tömegre, vagy amerikaiakra vonatkozik, összeségében véve hasznosak lehetnek számunkra, hogy mekkora potenciál rejlik a világ 5. legnagyobb közösségi média platformjában.

Felhasználói statisztikák

  • A Twitternek havi szinten 330 ezer aktív felhasználója volt 2019-ben. A Twitter napi szinten 145 olyan embert ér el, akik találkoznak Twitter-hirdetéssel.
  • Az USA felnőttjeinek 92%-a ismeri a Twittert, még akkor is, ha nem használják, ugyanis a Twitter egy kulcstényező sokak számára, akik értelmiségi munkát végeznek: sztárok, sportolók, profi szakemberek, cégek használják, hogy újdonságokat, bejelentéseket osszanak meg egymással: míg egy Facebook-oldalon sok más dologgal találkozunk, ami talán érdemtelen, a Twitteren sokkal „koncentráltabban” van jelen az "érdemi" információ.
  • B2B marketingesek 67%-a használja, vagyis a vállalatok közti marketingben is nagy szerepe van.
  • A felhasználók 63%-a 35-65 év közötti, míg az Instagram elsősorban fiatalok elérésére lehet jó. A felhasználók 2/3-a férfi, míg Instagram esetén a nemi arány nagyjából egyenlő eloszlású.
  • Az USA 18-24 éves lakosságának 44%-a használja a Twittert.
  • Az összes Tweet 80%-a a felhasználók 10%-ától származik. Egy átlag felhasználó 2 alkalommal Tweetel havonta, míg a legtöbbet Tweetelők átlag 138-at. Ez az eredmény kissé a Pareto-elvre emlékeztet minket.
  • Az amerikaiak 71%-a használja hírolvasásra a platformot.

Hirdetési statisztikák

  • A statisztikák szerint egyre jobban megtérülnek a Twitter-hirdetések, a CPE érték (cost per engagement) 12%-al csökkent az utóbbi időben. 
  • A videótartalmak 50%-al kisebb arányú CPE-vel rendelkeznek. 
  • A kimutatások szerint a Twitter-hirdetéseken az emberek 26%-al több időt töltenek el, mint a közösségi média hirdetéseken: ez abban keresendő, hogy a Twitteren sokan tájékozódó céllal vannak jelen, és nem pusztán a közösségi élmények miatt.

Videó statisztikák

  • 2 milliárd videó kerül megnézésre a Twitteren napi szinten. Ez a szám éves szinten 66%-al nőtt az utóbbi időben.
  • A felhasználók 32%-a a Twitterre azért megy, hogy videókat nézzen.
  • A videóval ellátott Tweetek összeségében véve 10-szer sikeresebbek, mint az a nélküliek: ez a likeokat, kommenteket, és a retweeteket is magában foglalja.
  • A videómegtekintések aránya mobilról 93%.

Egyéb statisztikák

  • A hashtaggal (#) ellátott Tweetek kétszer sikeresebbek, mint az a nélküliek. A Facebookon valamiért nem terjedt el ezeknek a használata.
  • Napi szinten 500 millió Tweet keletkezik összesen.
  • A Twitter az 5. legnépszerűbb közösségi platform 2020-ban, csupán a Facebook, YouTube, Instagram előzi meg, a Pinteresttel nagyjából holtversenyben van.
  • A felhasználók 77%-ának jobb benyomása van egy cégről, ha egy Tweetre válaszolnak nekik.




módosítva: 2020-03-23

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés