Mi a sikeres weboldal titka? 15 profi tipp!

Mi a sikeres weboldal titka? 15 profi tipp!

A sikerért az élet minden területén keményen meg kell dolgozni. Nincs ez másképp a honlapok esetén sem-de mi teheti azt igazán sikeressé?

Nagyon sok esetben találkozhatunk olyan honlap-tulajdonosokkal, akik arra panaszkodnak, hogy a weboldaluk nem hozza a megfelelő sikereket. Ez alatt alapvetően sok mindent lehet érteni: a cégük online arculatát megjelenítő oldalon keresztül nem szereznek új ügyfeleket a vállalkozásuknak. Mikor beírják a Google keresőjébe a jellemző szolgáltatásaikat, vagy a márkájuk nevét, még csak nem is szerepelnek az első találati oldalon. 

Az, hogy egy weboldal valamilyen, vagy talán semmilyen téren nem tekinthető sikeresnek, alapvetően sokféle hibára vezethető vissza. Annak érdekében, hogy kideríthessük, mi lehet a probléma, szerettünk volna egy 15 pontból álló listát összeállítani számotokra, amely segítségetekre lehet, amennyiben a weboldalatok nem hozza a kívánt eredményeket

1. Nem a célközönségünknek szól a weboldalunk

Minden egyes honlap indítás elő lépése-de ez igaz bármilyen általános marketinges kampány esetén is-a megfelelő célközönség megállapítása. Kik ők? Jellemzően hány évesek, milyen érdeklődési körrel rendelkeznek? Milyen társadalmi rétegből kerülnek ki?
Talán ez nagyon evidensnek tűnhet, de számtalan weboldallal találkozhatunk, ami itt bizony hatalmasat hibázik. Ha mondjuk kisiskolás diákok alkotják a célközönségünket, akkor értelemszerűen teljesen más szövegezést kell használnunk azon, mintha egy pénzügyi társaságról beszélnénk.

Ez nem csupán a szövegezésre hat ki: a felépítésre, struktúrára, a designre, vagy a keresőoptimalizálásra is. Amennyiben például egy Szegedi éttermünk van, akkor értelemszerűen elsősorban az itt élő emberek számára szeretnénk megjelenni a találati listán. Ha a tevékenységünk lokációhoz kötött, az egyértelműen kiderül a kapcsolati információkból is? 

2. Nem derül ki pontosan a tevékenységünk

Látogass el a weboldaladra, és az első 2 másodpercben, mikor az megjelenik, tedd fel magadnak a kérdést: egyértelműen látszódik, hogy mi a pontos tevékenységünk? Mivel foglalkozunk? Edukációval, oktatással? Másokat szeretnénk valamilyen módon képviselni? Egy ideológiát hirdetünk, netán kereskedni szeretnénk valamivel?

Egy nagyon hasznos tipp: a főoldalunkon-kifejezetten a hajtás feletti részen (ami a legörgetés nélküli, legfelső látható részt képezi) ne saját magunkról beszéljünk, hanem a leendő ügyfeleinkről, akiknek a problémáit mutatjuk be. Mi pedig erre fogunk választ adni valamilyen módon. 

3. Gyenge a weboldalunk designja

Nagyon sok esetben találkozni olyan weboldalakkal, de még webáruházakkal is, amelyek elavult, 8-10 éves designnal rendelkeznek. Egy 4 éves design még sokszor nem feltétlenül néz ki rosszul: vannak olyan sablonok, vagy korábban összeállított designer munkák, amelyek a mai napig elfogadható kinézetet nyújtanak a konkurenciával szemben. 

Akkor merülhet fel probléma, mikor annyira gyenge a design, ami már megkérdőjelezi a cégünk tevékenységének komolyan vételét, illetve akadályozza a megfelelő felhasználhatóságot. Például, a weboldalunk nem mobilbarát, semmilyen téren nem nevezhető annak kinézetét tekintve. Találkozni olyan webáruházakkal is, ahol nem látható világosan, hogy pontosan mennyibe kerülnek a termékek. Egy ilyen oldalról ki rendelne szívesen?

Amennyiben a felméréseink szerint a vásárlóink egy nagy része külföldi, akkor felmerülhet bennünk a kérdés: miért nem többnyelvű a weboldalunk

4. Nem figyelünk a SEO-ra

A keresőoptimalizálás (SEO) abban segíthet minket, hogy a weboldalunk idővel a megfelelő, releváns keresési kifejezésekre a Google találati listáján a lehető legjobb helyekre kerülhessen fel. Ennek rengeteg technikai eleme van: ezek közé tartozhat a képek keresőoptimalizálása, az URL struktúra megfelelő kialakítása, a betöltési idő, a mobil optimalizáltság. 

Illetve, a Google keresőmotorjának a célja a legjobb válaszokat adni az emberek számára a különféle kérdésekben-ugyanis az emberek ekkor lesznek elégedettek annak teljesítményével. Tehát, ha jól szeretnénk csinálni a keresőoptimalizálást, fontos, hogy jó tartalmakkal rendelkezzünk. 

Ez egy nagyon összetett témakör, amennyiben valaki szeretne a keresőoptimalizálás legfontosabb elemeivel tisztában lenni, annak érdemes lehet az alábbi cikket elolvasni.  

5. Nem vagyunk elég meggyőzőek

Ne felejtsük el: a honlapunk célja elsősorban mindig az, hogy meggyőzzük az ügyfeleinket arról, hogy mi fogjuk számunkra a megoldást nyújtani. Ha vannak partnereink, akkor azok fel vannak sorolva a weboldalunkon? Hajlandóak vagyunk megmutatni korábbi ügyfél-véleményeket is? Amennyiben képeket használunk, akkor azokat a mindenhonnét unalomig ismert stock fotók adják, vagy pedig igyekszenek a vállalatunk valódi tevékenységét visszatükrözni? 

Amennyiben olyan a tevékenységi körünk, nyugodtan hivatkozzunk elismert szaktekintélyekre vagy statisztikákra, kutatásokra.

6. Nem az ügyfeleink nyelvén szólalunk meg

Nagyon nagy hiba, és sokszor találkozni ezzel honlap-tulajdonosok esetén: a saját szakmai nyelvezetükön szólnak az ügyfeleikhez. Hány olyan webes ügynökséggel találkozni manapság, amelyik azt hirdeti, hogy reszponzív weboldalakat készít. Rengeteg ember nem is tudja, hogy mit jelent ez a kifejezés. Használjuk helyette a mobilbarát szót, vagy ha szakmainak akarunk tűnni, akkor a reszponzív is megfelelhet, de akkor írjuk oda a jelentését. 

7. Nem világosak a kapcsolati információk

Talán picit meglepő lehet, de rengeteg olyan weboldallal, vagy webáruházzal találkozni manapság, amelyik nem tünteti fel világosan a kapcsolati információkat, a felhasználóknak keresniük kell ahhoz, hogy meg megtalálják ezeket. Szintén gyakori hiba, hogy még ha meg is találjuk őket, akkor sem világos, hogy a több feltüntetett telefonszám közül melyiket kellene felhívnia az ügyfélnek. Ne csak a kapcsolattartók pozícióját tüntessük fel, hanem azt is, hogy mikkel fordulhatunk hozzájuk.

Különösen kritikus lehet ez a kérdés mobil weboldalak esetén, ugyanis ma már a teljes keresések csaknem 60%-a mobilról érkezik. Ezért kifejezetten fontos, hogy mobilon is mindig elérhetőek legyenek a megfelelő elérhetőségek, erre ideális megoldás lehet egy ilyen alsó, alul fixált banner sáv:

8. Gyenge a navigáció

Ez is triviálisan tűnhet, de valójában nem az: számtalan weboldal hibázik ilyen téren, és nem is kicsit. Nagyon sok ember számára a navigáció kimerül abban, hogy a menüpontokat valamilyen sorrendben megjelenítjük, és elég annyi. Itt is vannak konvenciók: a főoldal mindig bal oldalt, a kapcsolat mindig jobb oldalt helyezkedjen el. A rólunk menüpont általában közvetlenül a főoldal után következik. Ha csupán 1-2 szolgáltatásunk van, akkor azokat nem érdemes lenyíló menüpontban megjeleníttetni.

Nagyon sok weboldalon találkozni azzal a komoly hibával, hogy a fontosabb tartalmak a főoldaltól sok kattintással érhetők el. Aranyszabály, hogy a legfontosabb tartalmaink maximum három kattintással legyenek elérhetőek innen.

Ezen felül, a megfelelő belső linkhálózat segítheti a felhasználóinkat abban, hogy a megfelelő tartalmainkra rátalálhassanak. A navigáció egyik legfontosabb eleme lehet az úgynevezett morzsavonal, ami abban segíti a felhasználókat tájékozódni, hogy éppen hol tartózkodnak.

9. Rossz betöltési idő

A Google statisztikái szerint azok a weboldalakat a felhasználók több, mint 50%-a bezárja a végső megjelenésük előtt mobilról, melyek nem töltenek be teljesen 3 másodperc alatt. Tehát, abban az esetben, ha lassú a weboldalunk betöltése, akkor az esetek egy jelentős részében nagyjából esélyünk sem lesz arra, hogy megmutathassuk a tartalmainkat a felhasználóknak.

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy mennyire jó a honlapunk betöltési ideje? Erre jó az úgynevezett Pingdom eszköz: egy Európai állomást beállítva század másodpercre pontosan kiírja, hogy mennyi a teljes betöltési idő, illetve a weboldalunk mérete. 

10. Nem szólítunk fel cselekvésre

Menj rá a konkurenciád legjobban teljesítő weboldalaira. Szinte minden egyes jellemző blokkban fogsz találni cselekvésre felszólító elemeket. Egy színes gomb, ami a kapcsolati oldalra terel minket. A szakmai bejegyzések végén: "Nem tudod, hogyan kezdj neki? Vedd fel velünk a kapcsolatot!"

Amennyiben a mi weboldalunkon kevés ilyen elem van, az óriási hiba. Annak a megfontolása már picit nehezebb, hogy ezeket a cselekvésre felszólító elemeket, rendszerint gombokat hogyan alakítsuk ki. Fontos a megfelelő kontrasztosság, az elhelyezés a méret, és a megfogalmazás is. 

11. Közösségi média elemek

Használunk közösségi médiát? Nem szükséges minden egyes közösségi médiában jelen lennünk. Hatalmas energiánkba kerülne minden egyes platformon egyformán, és aktívan építeni a márkánkat. Mindenhol válaszolni a követőink megjegyzéseire, és a többi. Csak a kifejezetten nagy márkák élnek ezzel a lehetőséggel, de ők rá is fordítják a megfelelő időt, amit meg is kell fizetni. 

Általánosságban vett szabály, hogy legyen egy, maximum kettő közösségi médiánk, ahol aktívan jelen vagyunk. Itt osszuk meg a legfrissebb tartalmainkat, és termékeinket, promóciónkat. 

12. Nem igazodunk a helyzethez

Egy cég online marketingstratégiáját mindig igazítani kell az aktualitásokhoz. Ez nem csupán abban merül ki, hogy próbáljunk meg olyan témákról írni, ami a felhasználóinkat érdekli. Az egyik kedvenc pizzázóm például a koronavírus hatására 4 órával kitoldotta a napi szinten lehetséges rendelés leadási határidőket: így akár 23:30-kor is lehet házhoz szállítást kérni.

Más helyzet, másra van igény az emberek részéről: mindenki rendelni szeretne. Ők pedig ehhez akartak alkalmazkodni. 

13. Hiányoznak a kampányok

Talán most készítettük el a weboldalunkat. Lehetséges, hogy azon tűnődünk: amellett, hogy kiadtunk egy bizonyos összeget-jellemzően 100-250 ezer forintot a kezünkből annak elindítására, érdemes lehet-e valamilyen marketingkampányba kezdenünk. Például, gondolhatunk itt a Google AdWordsra, aminek a segítségével már jóformán az indulás napján az első találati helyekre ugorhatunk: ez viszont valamennyi pénzbe kerül. 

Megérheti erre beruháznunk? Nos, írtunk egy cikket ezzel kapcsolatban, érdemes lehet átfutni.   

14. Alulmaradunk a konkurenciával szemben 

Az előbb felsorolt szempontok alkotják a legjellemzőbb hibákat, ezek azok, amik miatt egy weboldal rendszerint nem hozza az elvárt eredményeket. Valójában sok esetben előfordulhat, hogy minden egyes elem a helyén van, egyik szempontból sem nevezhető kifejezetten rossznak a honlapunk. Igazból nagyon gyakori eset ez: ilyenkor szimplán arról van szó, hogy a konkurens weboldalak jobban teljesítenek nálunk. 

Többet foglalkoztak a keresőoptimalizálással, netán folyamatosan jelen vannak a hirdetési kampányaikkal, és ezzel szerzik meg az első találati helyeket. 

Lehetséges, hogy az ő weboldaluk designja kiemelkedőnek számít: teljesen személyre szabták azokat a márkájukra, tevékenységükre, márpedig ezek általában jobban teljesítenek, mint a sablonos honlapok

Ez csupán néhány példa lett volna: nagyon sok oka lehet annak, ha a honlapunk nem hozza a megfelelő, várt eredményeket.  Egy kiváló példa egy igazán eredményes honlapra: https://conoc.hu

15. Nem vagyunk elég türelmesek

Természetesen lehetséges, hogy rossz a weboldalunk designja, nem figyeltünk a SEO szempontokra. Előfordulhat, hogy lassú a weboldalunk, vagy nem vagyunk elég meggyőzőek. És emiatt: alulmaradunk a konkurenciával szemben. 

Talán már meg is tettük az első kellő lépéseket. És még mindig nincs eredmény. Nos, erre azt lehet mondani, hogy türelem. Előbb, vagy utóbb mindenképp képesek leszünk arra, hogy felvegyük a versenyt, és a legjobbak közé kerüljünk.

módosítva: 2022-05-12

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés