Mit tartalmaz a SEO audit? 25 profi tipp, és 15 eszköz!
Ha egy SEO auditot szeretnél kérni, akkor mi az, amit mindenképp érdemes attól elvárnod? Mivel legyél tisztában?
Egy tipikus forgatókönyv: valaki rendel egy weboldalt. Megkérdezi, hogy vélhetően mennyi időbe fog az telni, mire az az első találati oldalra fog kerülni, vagy netán a legjobb helyek egyikére. Ekkor mindig azt szokták neki válaszolni: türelem, a SEO nem egy gyors folyamat. Akár hónapok is kellhetnek ahhoz, hogy valakinek az oldala egy elfogadható eredményt hozzon, az pedig még ennél is több időbe, hogy a lehető legjobb legyen.
Ekkor várunk, és várunk: viszont az eredmények csak nem akarnak megszületni. Valamiért nem kerülünk feljebb a találati listán, és ez frusztráló lehet: egyrészt, mert sok bevételtől eshetünk el hosszú távon, másrészt, mivel azzal sem feltétlenül vagyunk tisztában, hogy mi lehet a lemaradásunk oka.
További problémát jelenthet, hogy ekkor, bizony felmerülhet annak a kérdése, hogy vajon fizetnünk kell valakinek azért, hogy az oldalunk folyamatos keresőoptimalizálását végezze. Nézzünk csak szét az interneten: egy folyamatos jellegű keresőoptimalizálási kampány simán kerülhet havi 50 ezer forintba is.
MENNYI? Havi 50 ezer forint? Hiszen én a weboldalamat 100-150 ezer forintért rendeltem. Honnan lesz nekem ennyi pénzem, ha még bevételeim sincsenek igazán?
Ezt a bejegyzést azért állítottuk össze, hogy mindenki felmérhesse, hogy milyen egy jó SEO audit, annak mit kell tartalmaznia. Ennek a segítségével elkerülhetjük, hogy becsapjanak minket, ezek azok a pontok, amiket egy jó szakértő figyelembe fog venni.
Mikből áll egy jó SEO-audit?
Szerettem volna minél több pontban összeszedni, hogy pontosan mit is foglal magában egy színvonalas SEO-audit.
1. Mobil optimalizáltság
Bármily meglepő, de a Google külön algoritmust használ a desktop oldalak rangsorolására, és külön algoritmust a mobil oldalakéra. A teljes keresések számának több mint fele évek óta mobil eszközről érkezik. Ez azt jelenti, hogy ha nem mobilbarát a weboldalunk, akkor szinte biztos, hogy nem fogunk jó helyezést elérni az általunk preferált kulcsszavakra.
Lehetséges, hogy mi magunk is meg tudjuk nyitni az oldalunkat a mobil eszközünkön, de ez még nem biztos, hogy elég. Sokféle kijelzőméretű mobileszköz létezik. Amennyiben szeretnénk, bármilyen eszközre megnézhetjük a weboldalunk kinézetét, vagy a Google hivatalos mérőjét is használhatjuk erre.
2. Weboldal tartalmi duplikáció
Duplikáció alatt nem csupán azt kell érteni, hogy egy másik domainen nagyon hasonló tartalom található, mint a miénken. Valójában minden weboldalon van duplikált tartalom, ilyen például a fejléc tartalma: minden aloldalon ugyanaz, és ez értelemszerűen nem számít károsnak.
Károsnak minősül viszont az, amikor az alábbiak közül kettőnél több teljesül: elérhető a weboldalunk
- https:// protokoll alatt
- http:// protokoll alatt
- www-s verzióban
- www nélküli verzióban
Az én weboldalam, a https://gremmedia.hu csak ilyen formában érhető el. Csak https:// mellett, és www nélkül.
Ennek a megfelelő eszközölése átirányításokkal érhető el, valamint a tanúsítvány beállításával.
3. Tanúsítvány megléte
Az előbb a duplikáció szempontját vizsgáltuk. Termszetesen lehetséges lenne, hogy a weboldalam csak http://gremmedia.hu alól legyen elérhető: ekkor ugyanúgy nem lenne duplikáció. Miért nem szerencsés ez?
A Google szemében erősen rangsorolási tényező a https használata, és nagyon sok olyan weboldallal találkozni manapság, amelyik nem használ tanúsítványt. Ezen felül, a legtöbb vásárló nem szívesen rendel olyan webáruházakból, amelyik nem rendelkezik SSL-el, mert a személyes adataikat féltik.
Egy cPanel tárhely esetén a tanúsítvány beállítása nagyon szimplán megtehető.
4. Weboldal sebesség
Nem csupán a Google fogja hátrébb sorolni azokat a weboldalakat, amelyek lassabbak, hanem még a Facebook hírfolyama is. Az pedig szimpla tény, hogy azokat az oldalakat, amelyek mobilról nem töltenek be három másodperc alatt, a felhasználók több, mint fele még annak teljes megjelenése előtt be fogja zárni.
Amennyiben a weboldalunk sebességét szeretnénk megállapítani, a Pingdom Tools nagyon jó támpontot adhat erre, ahogy a Googe PageSpeed Insights is. Az előbbi Európai állomást beállítva egy pontos visszajelzést ad majd arra vonatkozóan, hogy mennyi a pontos betöltési idő, annak javítási lehetőségeire pedig az utóbbi fog megfelelő instrukciókat nyújtani.
5. Ellenőrizzük az oldaltérképet a weboldalon
Az oldaltérkép arra való, hogy az indexelés minél gyakrabban történjen meg, és azok az oldalak mindenképp belekerüljenek, amelyeket szeretnénk.
Te magad is ellenőrizheted, hogy van-e a weboldaladon oldaltérkép: a saját domained után írd az URL végére, hogy /sitemap.xml vagy pedig /sitemap_index.xml. Abban az esetben, ha nem találod meg itt az oldaltérképet, az azt jelenti, hogy nem is rendelkezik a weboldalad ilyennel.
Amennyiben igen, az már egy jó pont, most azt kell megnézned, hogy a tartalma megfelelő-e. Ez különféle URL-eket fog tartalmazni, tagek között, és ezekre különböző prioritásokat .
Ellenőrizd, hogy a legfontosabb tartalmaidat tartalmazza-e ez a felsorolás.
6. Ellenőrizzük az webhelytérkép létét a Search Consoleban
Hiába van oldaltérképünk a weboldalon-ha az nincs beküldve a Google számára! Ez esetben annak meglétéből nem fogunk plusz előnyhöz jutni. Bejelentkezve az Index/webhelytérképek alatt kell majd, hogy legyen. Ha az állapot „sikeres”, akkor nyert ügyünk van.
7. Nézzük meg a márkánk ismertségét
Keressünk rá a márkánkra, vagy a márkanevet tartalmazó domainünk nevére a keresőben. Nem vagyunk az első oldalon? Meg sem jelenünk?
Ez általánosságban véve annak köszönhető, hogy nem eléggé indexelt a weboldalunk, vagy netalántán büntetést kaptunk valami miatt.
Amennyiben büntetést kaptunk, azt a Search Consoleban tekinthetjük meg.
8. Nézzük meg az indexelési lefedettséget
Mit jelent az indexelési lefedettség? Nos: vannak különféle aloldalaink. Ezek lehetnek termékoldalak, bejegyzés oldalak, a weboldalunk menüpontjai, gyakorlatilag az összes aloldal együttesen, ami „minket alkot”.
És ebből van valahány, amit a Google ténylegesen indexelt is. Az teljesen természetes, hogy nem minden oldalunkat indexeli, viszont akkor probléma lehet, ha csak nagyon kicsi aránya van a teljes oldalunknak ily módon lefedve.
Ezt a Google Seach Consoleban tehetjük meg, amint beküldjük a webhelytérképet.
A biztonság kedvéért ellenőrizzük a weboldalunk forrását. Amennyiben a robots meta elemet találjuk az adott aloldalon noindex értékkel, akkor azok szándékosan nem lesznek indexelve. Amennyiben nem mi raktuk oda ezt a jelzést, sürgősen járjunk utána, hogy vajon hogyan kerülhettek azok oda. Ezt úgy ellenőrizhetjük, hogy jobb kattintás->oldal forrása->CTRL+F5->"robots" kifejezésre keresünk.
9. Nézzünk rá a robots.txt fájlra
A robots.txt fájl létét megállapíthatjuk, ha a /robots.txt URL-re megyünk a weboldalunkon. Ennek segítségével azt állíthatjuk be, hogy milyen oldalakat ne indexeljenek a különféle keresőmotorok.
Ez abban az esetben nagyon hasznos lehet, ha azt szeretnénk, hogy valami ne jelenjen meg a keresési találatok között: volt már olyan ügyfelem, akinek az adatvédelmi nyilatkozata megjelent a keresőben.
Érdemes szem előtt tartanunk, hogy akár egyetlen karakterkülönbség az egész oldalunk feltérképezhetőségét fogja tönkretenni!
Disallow: és Disallow: / Között 1 karater különbség van, de az egész oldal járhatóságát befolyásolja.
Ez a robots.txt fálj mindent feltérképezést engedélyez a weboldalon:
Ez a robots.txt fájl viszont minden feltérképezést letilt a weboldalon:
Ez a robots.txt fájl a /kereses URL-t leszámítva minden feltérképezést engedélyez a weboldalon:
10. Blokkoljuk a felesleges oldalak indexelését
Egy nagyon egyszerű, és praktikus módja, hogy megtudjuk, melyik oldalaink érhetők el a keresőből, ha a Google keresőjébe beírjuk a site:azendomainem.hu kifejezést, természetesen a saját domainünkkel. Itt vegyük sorra a találatokat, és a robots.txt fájlban mindent távolítsunk el, amit nem érzünk oda valónak.
11. Nézzük meg a hraflang használatát
Rengeteg többnyelvű weboldalon találkoztam már azzal a hibával, hogy nem állítottak be rajta hreflang elemet. Ez alapvetően arra szolgál, hogy segítse a Googlet annak tájékoztatásában, hogy a weboldal milyen nyelvet használ.
Ennek segítségével biztosak lehetünk abban, hogy ha valaki angolul keres rá egy adott kulcsszóra, akkor nem a magyar válaszoldalt mutassa meg neki, hanem az angol megfelelőt.
Csak akkor érdemes ezzel foglalkoznunk, ha többnyelvű a weboldalunk.
12. Ellenőrizzük a Domain besorolását
Minden egyes domainnek van egy „erősségei jelzőszáma”, melynek az a neve, hogy Domain Authority. Ezt annak idején a MOZ találta ki, az értékét leginkább az határozza meg, hogy mennyi, az oldalunkra mutató minőségi link van. Egy 0 és 100 közötti számot fogunk kapni, minél nagyobb ez az érték, annál jobb. Az ellenőrzése az alábbi eszközzel lehetséges, ez egy relatív jelzőszám: arra használjuk, hogy a konkurens oldalainkkal hasonlítsuk össze az itt kapható értéket. Ha már jobbat kapunk, az elegendő lesz.
13. Nézzünk rá a linkprofilunkra
A linkprofil jelenti az összes, domainünkre mutató linkek együttesét. Itt leginkább arra kell gondolni, hogy milyen erős domain-besorolású oldalakról jönnek ezek a linkek, és azon belül is honnan. Fontos a témabeli relevancia: ha mi egy autószervizt üzemeltető weboldallal rendelkezünk, akkor egy pizzériáról érkező linket spamnek fog tekinteni a Google, és még talán büntetést is fogunk kapni valamilyen formában.
Hosszú távon ne a vásárolt linkek építésére törekedjünk, amelyik SEO szakértő kifejezetten erre helyezi a hangsúlyt, azt jobb elkerülnünk. A Google minden erejével küzd a vásárolt linkek ellen, és soha nem fogunk gyenge tartalmakkal jó eredményt elérni, még akkor sem, ha sok a fizetett linkünk.
14. Ellenőrizzük a belső linkhálózatot
A belső linkhálózat fontos keresőoptimalizálási szempont. Igyekezzünk minél többször a hasonló témájú bejegyzéseinkre hivatkozni azokból, illetve figyeljünk arra, hogy a linkek horgonyszövegét ne tömjük tele keresési kulcsszavakkal, ez ugyanis csak ártani fog a helyezésünknek. A legjobb, ha a természetességet tartjuk szem előtt.
Ökölszabály, hogy minél több link mutat egy bejegyzésre, és az minél több kattintással érhető el a főoldalról, annál nagyobb az esélye, hogy a Google feltérképezési algoritmusa nem fogja azt elérni.
15. Ellenőrizzük a törött linkeket a weboldalunkon
A törött linkek is rangsorolási tényezőnek számítanak. A törött link egy olyan link, ami vagy a saját domainünk egy másik oldalára mutat, vagy egy másik domainre, viszont az az oldal nem létezik, a linkre rákattintva 404-es oldalra kerülünk. Ez eredhet abból is, hogy rosszul szúrtunk be egy hivatkozást, vagy az adott oldal megszűnt közben.
Amennyiben az oldalunk sok törött linkkel rendelkezünk, a Google azt fogja gondolni, hogy rossz minőségű a weboldalunk. Annak érdekében, hogy ilyen ne fordulhasson elő, használjuk egy ellenőrző eszközt.
16. Ellenőrizzük a navigációt
A navigáció nagyon fontos technikai SEO elem. Habár a felhasználói élmény számára is nagyon fontos, a Google számára sem mindegy, hogy hogyan van kialakítva: ökölszabály, hogy minél távolabb esik egy adott tartalom a főoldalról, annál nagyobb az esélye, hogy az nem fog indexelésre kerülni, és így a keresési találatok között sem fog megjelenni.
Találkoztam már olyan weboldallal is, ahol a felső navigációs menü mobilon nem jelent meg, a sablon hibájából. A Google külön algoritmust használ a desktop, és a mobil nézet feltérképezésére, és ha nincs navigáció mobilon, akkor gyakorlatilag esély sem lesz arra, hogy mobilos keresések esetén a találati oldalakra kerüljünk.
Különösen webáruházak esetén fontos, hogy a tájékozódást az úgynevezett morzsavonal segítségével tegyük lehetővé. Ez mindig megmutatja, hogy a felhasználók hol vannak éppen a főoldaltól mérve.
17. Figyeljünk a meta elemekre
A meta cím, és a meta leírás adják a Google kereséskor a keresési találatok fő, kék színű szövegeit, amire kattinthatunk, illetve az az alatt található 2-3 soros betűs részt, amiben a keresési kifejezésünk szavai kiemelésre kerülnek.
Nagyon gyakori hiba, hogy többnyelvű weboldalak esetén nem fordítják le a meta elemeket. Ez még súlyosabb hiba annál, mint amikor azok ismétlődnek.
A meta leírás, és a meta cím minden egyes aloldal esetén legyen különböző. WordPress weboldalak esetén a YOAST SEO plugin segít nekünk abban, hogy a meta elemek hossza is a lehető legmegfelelőbb legyen.
18. Használunk átirányításokat
Az egyik legsúlyosabb SEO hiba lehet, ha nem használjuk a megfelelő módon az átirányításokat. Előfordulhat, hogy megváltozik az egyik bejegyzésünk URL-je, például, amikor több cikket összevonunk. Ekkor hatalmas hibának fog minősülni, ha vannak olyan linkek, amik az oldalainkra mutatnak, viszont ott nem található tartalom, a kattintó 404-es oldalra kerül.
Abban az esetben, ha bizonyos URL-jeink átalakulnak mindig alkalmazzunk 301-es átirányítást. Amennyiben WordPress weboldalunk van, a Redirection bővítmény megfelelhet erre a célra.
19. Értékeljük a weboldalunk tartalmát
A Googe-nak, mint keresőmotornak egyértelműen az a célja, hogy a legjobb tartalmakat szolgáltassa a felhasználók számára-ugyanis az emberek ekkor lesznek elégedettek a keresőmotor teljesítményével.
Annak érdekében, hogy a mi tartalmunk a lehető legjobb minőségű legyen, figyeljünk a rendszeres aktualizálásra. A Google általánosságban véve azokat a tartalmakat helyezi előre, amelyek a legrészletesebb választ adják egy adott kérdésre, ebbe minden beletartozik: a termékeink, bejegyzéseink, vagy bármilyen oldalunk, ami informál. Különösen fontos a tartalom minősége jogi, pénzügyi téren.
20. Értékeljük a blogunk tartalmát
Manapság sokan a blogolást azonosítják az új keresőoptimalizálással. A linképítés a legfontosabb keresőoptimalizálási tényező, és a mindenre kiterjedő, szakmai blog fogja az oldalunkra mutató hivatkozások tömkelegét megteremteni. Illetve, ezek lesznek azok a minőségi tartalmak, amik a legrészletesebb választ adják a kérdésekre.
A blogolás az egy külön műfaj. Nagyon sok mindenre kell odafigyelni: a képek használatára, a megfelelő tagoltságra, tudni kell, hogy milyen kulcsszavakra érdemes bejegyzéseket létrehozni, figyelni kell a konkurens oldalakat. Ennek érdekében érdemes lehet a blogolás profi technikáját elsajátítani.
21. Figyeljük az organikus forgalmat
A Google Analytics kiváló lehetőséget fog nyújtani számunkra olyan téren, hogy a weboldalunk teljes, vagy különböző oldalaira vonatkozó forgalmát analizáljuk.
Ez több mindenre is kiterjed: nézhetjük, hogy mennyi napi szinten az oldalmegtekintések száma, volt-e valamikor hirtelen visszaesés, illetve, hogy általánosságban véve a látogatóink száma növekvő tendenciát mutat-e.
Honnét érkeznek a felhasználóink az oldalunkra? A közösségi médiából, vagy pedig vagy pedig organikus találatok révén?
22. Ellenőrizzük, hogy a képek optimalizáltak-e
Bármily hihetetlen, a teljes keresések mennyiségének 12,4%-át képkeresések adják ki. Ezen felül, 2018 februárjától elmondható, hogy a képkeresésekre kattintva annak weboldalára fog kerülni az illető.
Ha tisztában vagyunk azzal, hogy hogyan kell képeket keresőoptimalizálni, akkor elérhetjük, hogy a weboldalunk organikus forgalma nőjön a képkeresési találatok révén.
Különösen fontos a méret-optimalizálás, az alt címke használata, az informatív fájlnév.
23. Ellenőrizzük az OG protokoll meglétét
Az úgynevezett OG protokoll arra való, hogy mikor meg szeretnénk osztani a tartalmainkat Facebookon, az a lehető legjobb formátumban történjen meg. Facebook esetén például egy kép, és egy alatta megjelenő rövid szöveges cím fog megjelenni. Amennyiben nem állítjuk be, rengeteget veszíthetünk például azzal, hogy mikor az emberek meg akarják osztani a tartalmainkat, ott nem fog kép megjelenni, vagy nem megfelelő módon.
24. Használjunk Snippeteket
A mai weboldalak igen kicsi része használja őket, és ez komoly hiba lehet. A meta leírás alatt fog megjelenni. Ez által a keresőben való megjelenésünk sokkal informatívabbá fog válni. Létezik videó snippet, értékeslési snippet, recept snippet. Gyakori példa rá, hogy mikor filmekre keresünk rá, a találatok alatt megjelenik egy sor értékelési csillag.
25. Használjuk a Schema-jelöléseket
Bizonyos esetekben érdemes lehet megfontolni, hogy a Schema-jelöléseket használatba vegyük. Abban az esetben, ha filmekre, könyvekre, receptekre keresünk rá, sokszor találkozunk azzal a jelenséggel, hogy felül a találatokat megelőzve, vagy azok mellett jobb oldalt egy külön, képpel kísért szöveges rész jelenik meg.
A teljes találati oldalból nem kicsi részt hasíthatunk ki magunknak, ha ezeket helyesen használjuk. A Google fontolóra fogja venni ennek figyelembe vételét, még ha nem is biztos, hogy használni fogja.
Nekem például, ha a Batman szóra kerestem rá, az alábbiakat Schemakat jelenítette meg:
Melyek a legjobb SEO Audit eszközök?
Felmerülhet bennünk a kérdés, mi szerint lenne-e egyszerűbb módja annak, hogy ezeket, a fent felsorolt szempontokat egyszerűen tudjuk vizsgálni. Fáradtságos, és hosszú munka lehet mindegyiken egyesével végig menni, ebből kifolyólag érdemes lehet fontolóra vennünk különféle SEO Audit eszközök használatát, melyek ebben segíthetnek számunkra. Véleményem szerint nincs olyan eszköz, ami teljes körű választ kínál minden egyes kérdésre, viszont ha tudjuk, hogy melyikeket mire érdemes használnunk, akkor a legtöbb kérdés tisztázásában segítséget kaphatunk.
Habár már többet említettünk a bejegyzésünk során, célszerűnek találtam egy helyre összeírni őket.
1.Google Analytics
A Google Analytics a lehető legjobb módja annak, hogy a weboldalunk forgalmát elemezzük. Melyik oldalakon mennyi ideig tartózkodnak a felhasználók? Honnan érkeznek arra? Hogyan változik az idő múlásával a látogatók száma? Milyen eszközökről tekintik meg a tartalmainkat?
Napestig sorolhatnánk, hogy mit képes nyújtani. Nincs még egy olyan eszköz, ami ennyire jó lenne, és ráadásul teljesen ingyenes.
2.Search Console
A Search Console leginkább a feltérképezési eredmények megtekintésére való. Ide beküldhetjük a már korábban említett webhelytérképet, és részletesen kijelzi majd, hogy miket vett be az indexbe a kereső, és ebből adódóan melyek azok az oldalak, melyek megjelenhetnek az organikusan.
3.PageSpeed Insights
Az előző kettőhöz hasonlóan ezt is a Google készítette. A weboldalunk sebességét fogja megmérni, egyaránt kaphatunk egy értéket arra vonatkozólag, hogy mobilon, és desktopon egy 100-as skálán mennyire gyors a weboldalunk betöltése.
Ezen felül, egy részletes útmutató-tervet is készít nekünk arra vonatkozólag, hogy ezen az értéken hogyan tudnánk még javítani.
4.Pingdom Tools
A Pingdom eszközt én leginkább arra használom, hogy egy számszerűsíthető értéket kapjak arra vonatkozólag, hogy pontosan hány másodperces a betöltési idő, a PageSpeed eszköz erre csupán egy skálaértéket ad. Mindig figyeljünk arra, hogy a Frankfurti állomásról teszteljünk, ugyanis minél messzebbi az állomás a szervergépektől, annál torzítottabb lesz az eredmény.
5.SEOceros
A SEOceros a mai napig az egyik kedvenc SEO audit eszközöm. Az egyik legjobb módja annak, hogy a weboldalunk On-Page SEO-ját elemezhessük a segítségével. Ilyenek például a belső linkhálózat, az URL-ek helyessége, a képek optimalizáltsága, és a meta elemek.
Csupán be kell regisztrálnunk, és ezzel lehetőségünk adódik arra, hogy folyamatosan aktualizáljuk a mérési eredményeket.
6.WOORANK
A WOORANK egy nagyon jó audit eszköz, kicsit olyan, mint az előbb említett SEOceros, fizetős, de van ingyenes Trial verziója is. Egyértelműen többet tud, amennyiben szeretnénk egy olyan eszközt, ami tényleg feltárja a lehető legtöbb technikai hibát, ez egy jó választás lesz.
7.OpenLinkProfiler
Az OpenLinkProfiler az egyik legjobb eszköz arra, hogy az oldalunkra mutató linkeket analizálni tudjuk. Kiírja, hogy a mutató linkek milyen erősek, melyik domainekről származnak, megszámolja az egyedi linkek számát, és a ránk mutató összes domainek számát is.
8.A Google strukturált adatok tesztelőeszköze
A korábban már említett strukturált adatok tesztelésére lehet jó. Ezzel megnézhetjük, hogy amennyiben strukturált adatok formájában is bekerülnénk a keresési találatok közé, az pontosan milyen módon történne meg.
9.Headline Analyzer
Abban az esetben, ha a bejegyzésünknek egy címet szeretnénk adni, akkor annak a lehető legjobbra kell sikerülnie annak érdekében, hogy ezt meta címnek beállítva arra sokan kattintsanak rá, vagy az oldalunkra érkezve felkeltsük a figyelmet.
Ez az eszköz elemzést készít arra, hogy mennyi érzelmi kifejezés található a szövegben, mekkora a gyakori szavak aránya, illetve, hogy van-e akcióra felszólító kifejezés.
Mindemellett egy elölnézeti képet is mutat arra, hogy a keresőben hogy fog mutatni az oldalunk.
10.Google Mobilbarát teszt
Arra, hogy a weboldalunk mobilbarátságát ellenőrizzük, számtalan lehetőségünk van online eszközökkel. Viszont, ha ténylegesen arra lennénk kíváncsiak, hogy maga a Google hogyan fogja értékelni az oldalunkat ilyen szempontból, akkor a saját, erre készített eszközén nézzük meg ennek az eredményét.
11.Google AdWords kulcsszótervező
A legtöbb kulcsszókutató eszköz a Google AdWords kulcsszótervezőjének adatbázisára támaszkodik. Amennyiben pontos számértékeket akarunk arra vonatkozólag, hogy nagyságrendileg hányan keresnek rá egy adott kifejezésre, akkor remek megoldást nyújthat. Kiadja azt is, hogy mekkora a kulcsszóra a verseny, illetve, szegmentálhatunk régió szerint, valamint időintervallum szerint is.
Érdemes abba is belegondolnunk, hogy a mai Ads hirdetések alapjául az online marketingesek ezt az eszközt veszik. Márpedig, sok pénzről van szó.
12.Ubersuggest
Az Ubersuggest kifejezetten jó eszköz lehet kulcsszó-kutatásra. Nekem az egyik kedvencem, ugyanis nem csupán arra jó, hogy kulcsszavakat keressünk vele, hanem a domainünkre mutató linkeket is megadja, és ez alapján egy összehasonlító értéket szolgáltat számunkra arra vonatkozólag, hogy milyen erős a domainünk besorolása.
13.Gzip ellenőrző eszköz
Ha csupán egyetlen egy dolgot szeretnénk megtenni annak érdekében, hogy a betöltési idő gyorsabb legyen, akkor ez legyen a Gzip tömörítés beállítása. Ennek a lényege, hogy a szerver az adatokat, melyeket a böngésző le szeretne kérni, tömörített formában küldi el. Pár perc alatt be lehet állítani, és akár 15%-al megnövelheti az Insights eszköz által kapott értéket.
14.W3C Validator
A legtöbb SEO szakértő egyetért abban, hogy nincs igazán nagy jelentősége annak, hogy a HTML kódunkban vannak-e hibák keresőoptimalizálási szempontból.
Abban viszont szinte mindenki egyetért, hogy a képek keresőoptimalizálása fontos. Azt pedig kijelzi a W3C validátor, ha a képeket nem látjuk el címkékkel.
15.Broken Link Checker
Ennek segítségével azt elemezhetjük, hogy a weboldalunkon mennyi törött link található. Amennyiben a kijelző szerint van ilyen, azt mindenképp távolítsuk el, vagy javítsuk ki.
Összefoglalás
Minden egyes SEO audit szerves részét képezi a megfelelően befektetett munka. Abban az esetben fogjuk tudni a megfelelő hibákat megtalálni, ha minden lehetséges tényezőt figyelembe veszünk, ez által viszont viszonylag pontos képet kaphatunk arról, hogy hol is tartunk.
Soha ne felejtsük el, hogy jó SEO auditot csak egy modern honlapon lehet csinálni. Ha ez nincs rendben, először ezt kell rendbe tennünk.