Mi az a SEOceros? Miért, és hogyan használjuk?

Mi az a SEOceros? Miért, és hogyan használjuk?

Lehetséges, hogy ingyen szeretnénk ellenőrizni, hogy a weboldalunk technikai elemei megfelelnek-e SEO szempontból. Ha igen, akkor ez a cikk erre fog mutatni egy kiváló lehetőséget. 

Manapság rengeteg ember kér különféle cégektől SEO Auditot. Sok ember tisztában van azzal, hogy a weboldala a Google keresőjében nem a legjobb helyen szerepel, viszont mégsem igazán értik, hogy hogyan lehetne az éppen aktuális eredményen változtatni. Honnan lehetne tudni, hogy mi az ami hiányzik ahhoz, hogy a weboldalunk jobb besorolású legyen?

Természetesen, ez rengeteg mindentől függ. Egy teljes körű választ elég nehéz lenne adni erre a kérdésre, viszont felmerülhet bennünk az a kérdés, hogy nem elérhető valamilyen online eszköz, ami sokat segíthet? Abban az esetben, ha weboldalunk technikai SEO-jával valami nincs rendben, akkor ezen valamilyen módon javíthassunk?

Amennyiben lenne egy ilyen eszköz, az legalább részben választ adhatna arra, hogy mi lehet a probléma. Teljes körű megoldást ugyan nem nyújthat-ehhez a konkurencia elemzése is hozzájárul-de egy általános iránymutatóként szolgálhat.

Ennek kapcsán szeretném nektek bemutatni az úgynevezett SEOceros eszközt. Egy szuper könnyen használható, ingyenesen elérhető audit tool, ami ilyen téren a segítségünkre lehet.

Miből áll egy SEO audit?

Felmerülhet bennünk az a kérdés, hogy miből áll pontosan egy SEO audit. Egy SEO audit 4 különböző részre bontható, melyek:

  • Technikai SEO;
  • On-Page SEO;
  • Off-Page SEO;
  • Konkurencia analizálása.

A technikai, és On-Page SEO-t sok ember azonosítani szokta egymással. Valójában nem akkora hiba ez, a technikai SEO körébe tartoznak az olyan elemek, mint hogy mennyire gyors az oldal, van-e oldaltérképünk, vannak-e a képeknek helyettesítő szövegei, és így tovább. Az On-Page SEO az leginkább a weboldalunk tartalmát foglalja magába. Tehát, az említett két kategóriába sorolható be minden, amire „hatással lehetünk”.

Az Off-Page SEO-ra nem lehetünk hatással. Ilyenek például a weboldalunkra mutató linkek, azok mennyisége, minősége, és a ránk mutató oldalak témabeli relevanciája.

A konkurencia elemzése pedig azt foglalja magában, hogy valaki megnézi, elemzi, hogy a konkurencia milyen szisztéma szerint próbálja meg a keresőoptimalizálást végezni, mennyire erős a domain besorolásuk, milyen kulcsszavakra vannak a tartalmaik optimalizálva.

A SEOceros a fentiek közül a technikai, és az On-Page SEOban lehet a segítségünkre, illetve minimális szinten az Off-Page SEO-ban is (domain besorolása). Tehát, ha megtanuljuk használni, akkor már egy fél SEO auditot a magunkénak tudhatunk, ezen felül fogunk említést tenni arra vonatkozólag, hogy az Off-Page SEO-t hogyan érdemes elvégeznünk, illetve hogyan állapíthatjuk meg a konkurencia minőségét.

A SEOceros

Elsőként regisztráljuknk a SEOceros weboldalára. Ha minden igaz, az első auditot akár megtehetjük enélkül is, viszont, ha később aktualizálni szeretnénk a visszajelzéseket, akkor ez csak bejelentkezve válik lehetségessé. 

Amint beléptünk, nincs más dolgunk, mint a domainünket elemezni, és aktualizálni fogja az eredményeket.

Ezek az alábbi tényezők, amiknek az ellenőrzésére kifejezetten szeretem használni az eszközt:

  • Meta leírás
  • Open Graph Protocol
  • Nyelv
  • Meta cím
  • Szöveg/kód arány
  • Heading elemek
  • Képek alt címkéi
  • URL helyessége (alulvonás,ékezetek)
  • Belső linkhálózat
  • www, és nem www együttléte
  • Favicon megjelenése
  • 404-es oldal
  • Robots.txt megléte
  • Oldaltérkép használata
  • Google Analytics bekötése
  • Google Tag Manager megléte
  • Szerver válaszidő
  • Megjelenést gátló források
  • Gzip tömörítések alkalmazása
  • Inline (oldalközi) CSS használata
  • Gyorsítótárazás
  • Képek optimalizáltsága

Ennél még többet is mutat ez az eszköz, viszont ha csupán ezeket fogjuk figyelni, már azzal is bőven lefedjük a keresőoptimalizálás technikai részének javát.

Íme, néhány példa arra vonatkozóan, hogy hogyan néz ki mindez.


Mennyire fontos ez az elemzés?

Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy mekkora jelentősége van mindezeknek. Nos, bizony, óriási: ha a meta elemek rosszul vannak beállítva az oldalunkon, akkor sokkal kisebb az esélye, hogy értékes kattintásokat fogunk kapni, ugyanis ezek jelennek meg a keresési találat oldalán.

Ezen felül, óriási hibának számít például, ha a weboldalunk www és www nélküli verzióban is megtalálható. Ez esetben ugyanis a Google duplikált tartalomnak fogja venni az egész weboldalunkat. Ha nincs oldaltérkép, akkor hiába fáradozunk, lehetséges, hogy ritkábban kerülnek majd indexelésre a tartalmaink: olyan, mintha írnánk a tudományos publikációt, csak elfelejtenénk publikálni. Ha a visszajelzések szerint nem használunk Gzip tömörítést, akkor a weboldalunk sokkal lassabban fog töltődni, holott a tömörítést csupán pár perc beállítani. És így tovább.

Nem 100-as az értékünk-mit tegyünk?

Az igazság az, hogy nagyon sok esetben azzal fogunk szembesülni, hogy nem 100-as értéket kapunk, vagy még a közelébe se kerülünk ennek. Feltétlenül problémát jelent mindez?

Azt érdemes mérlegelnünk, hogy amennyiben hibát jelez ki a program, akkor pontosan mik lennének ezek. Az én oldalam (főoldalának) SEO auditjára ránézve például azt kapom eredményül, hogy kicsi a szöveg/kód arány. Ez szimplán abból ered, hogy mikor ezt a cikket írtam-és ezt a mérést végeztem-viszonylag kevés elem volt a főoldalamon, csupán két szövegblokk.

A megjelenést gátló erőforrásoknál azt jelzi ki, hogy a CSS, és JavaScript méretén lehetne még optimalizálni. Valójában, ezek ilyen módon voltak a sablonomban megadva, és mivel a weboldalam erős szerveren fut, nincs igazi jelentősége mindennek-ha igazán lassú lenne a weboldalam, a Google csak akkor szabna ki rám büntetést.

A képek optimalizáltságánál is jelez ki hibákat: lehetne még jobban tömöríteni őket, viszont ezek olyan képek amivel maximum 1-2 kB-ot lehetne megspórolni. Olyan nagyméretű kép nincs a weboldalon, ami optimalizálatlan lenne, és ez a lényeg. Az pedig, hogy a logóm optimalizált-e, nem igazán nagy jelentőségű.

Tehát, ami a lényeg: a Google alapvetően nem az alapján fogja rangsorolni a weboldalunkat, hogy a SEOceros mit mutat, hányas pontszámot. Ez csupán egy jó „útmutatóként” szolgál arra, hogy megállapíthassuk, hogy milyen súlyosabb technikai problémák lehetnek az oldalunkkal kapcsolatban.

Mire figyeljünk oda?

Érdemes szem előtt tartanunk, hogy amennyiben a domainünket ellenőriztük vele, akkor az csupán az egyik oldalra végzett el analizálást, a főoldalra. Amennyiben teljes elemzést szeretnénk, akkor a többi URL-re is kérni kellene egy ilyen elemzést. Például, más kód-szövegarányt fogunk kapni a külön aloldalakra.

Ez nem jelenti azt, hogy az eszköz használhatatlan lenne: a legtöbb technikai elem, amit fent felsoroltunk, bármelyik aloldalon megjelenik majd. Elegendő lehet tehát maximum 1-2 aloldalra elvégezni a nyújtott auditot.

Az Off-Page SEO-t hogyan ellenőrizzük?

Az előbbi eszköz viszonylag kevés lehetőséget nyújt arra, hogy az Off-Page SEO-val kapcsolatban tudjunk valamit megállapítani. Két dolgot érdemes vizsgálnunk: milyen, az oldalunkra irányuló linkek vannak, illetve, amennyiben ezek nem megfelelőek, akkor távolíttassuk el onnét azokat.

A weboldalunkra mutató linkek mennyiségének, mértékének, és relevanciájának elemzése azért számít nagyon fontosnak, mert ez fogja leginkább meghatározni, hogy a weboldalunk milyen besorolást fog a Google szemében kapni. Én kifejezetten szeretem az OpenLinkProfiler eszközt, nincs más dolgunk, mint a domainünket beütni a keresőbe, és kiadja majd a hivatkozási találatokat.

Érdemes megjegyezni, hogy itt fordulhat elő hivatkozás duplikáció. Például, az oldalsávban megjelenő linkeket többször is jelezni fogja, ezeket természetesen egyetlen linknek fogja venni a keresőmotor.


Amennyiben az egyik ránk mutató link irreleváns témájú oldalról érkezik, akkor lehetséges, hogy egy rosszindulatú trükkről lenne szó, amiért akár meg is büntethetne minket a Google. Ebből kifolyólag, kérjük annak eltávolíttatását, innentől kezdve-habár a link természetesen az adott weboldalon marad majd, a helyén-a Google nem fogja többé figyelembe venni.

Konkurencia analizálásra

A SEO Audit egy további eleme lehet a konkurencia megfelelő analizálásra. Ez egy bonyolultabb, és összetettebb folyamat lehet, és szakértelem szükséges hozzá. Ebből kifolyólag, amennyiben mindenre kiterjedő SEO Auditot szeretnénk majd, akkor ehhez szakértőre lesz szükségünk, viszont néhány egyszerű ellenőrzést mi magunk is elvégezhetünk.

módosítva: 2020-05-23

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés