Reklámszövegek írása-a 7 tippes útmutató
Ha eredményeket szeretnénk elérni az online tevékenységünk folyamán, elengedhetetlen, hogy tudjunk reklámszöveget írni. Ti mit gondoltok, hogyan kell?
Manapság a marketing minden egyes formájára érdemes odafigyelnünk. Tagadhatatlan a vizualitás térhódítása, azonban ne feledkezzünk meg a reklámszövegekről sem. Hiszen, a maguk nemében legalább olyan fontosak lehetnek, mint a marketing bármilyen egyéb formája-sőt, bizonyos esetekben még akár fontosabbak is.
Ebben a cikkünkben arról szeretnénk egy picit írni, hogy hogyan érdemes egy reklámszöveget jól kialakítani.
Mire figyeljünk oda?
Mik azok az alapvető tényezők, melyeket érdemes lehet átgondolnunk minden egyes reklámszöveg megfogalmazásakor? Természetesen, nagyban eltérhet a válasz attól függően, hogy kinek és milyen céllal szeretnénk egy ilyet készíteni, de vannak alapelvek, amiket érdemes betartani.
1. A célcsoport meghatározása
Tegyük fel magunknak a kérdést: kiknek írjuk a reklámszövegeinket? Jellemzően kik ők, hány évesek, milyen társadalmi réteget képviselnek? Természetesen, lehetnek ilyen téren eltérések, ekkor gondoljuk a híres Pareto-elvre, a jó öreg 80/20-as szabálya. E szerint a vásárlóink 80%-a egy hasonló réteget képvisel.
2. Érzelmi hatás kiváltása
Az egyik leggyakoribb hiba lehet, ha a reklámszövegünk érzelmileg-száraz, mint egy szatyor tészta. Az emberek nem tudnak vele azonosulni, és ebből adódóan nem tudják hova tenni sem. Arra természetesen nincs időnk, hogy egy komplett történetet meséljünk el, de próbáljuk meg felpörgetni az emberek fantáziáját.
3. Hirdetési platform
Tulajdonképpen hol szeretnénk megjeleníttetni azt, amit írtunk? A televízióban? E-mail marketing kampányok kapcsán? Egy weboldalon, vagy netán landing oldalon?
Ezek mind-mind befolyásolni fogják a hosszt, és a megfelelő szövegezést.
4. Rövidség
Az úgynevezett kettős memóriamodellel magyarázható az, hogy az emberek jellemzően könnyebben megjegyzik a rövidebb üzeneteket, mint a hosszabbakat. Ennek megfelelően, igyekezzünk a lehető legrövidebb, a lényegiséget összefoglaló megfogalmazásokat használni.
5. Megjegyezhetőség
Törekedjünk arra, hogy a reklámszövegünk könnyen megjegyezhető legyen. Ki ne emlékezne például a Calgon reklámjára? A zene, illetve dalocska (ritmika) remek támpontot adhat egy reklámszöveg kitalálásakor.
6. Közhelyek kerülése
Nézzünk végig az általunk megírt reklámszövegen, és tegyük fel magunk számára a kérdést: nem számít közhelyesnek a megfogalmazásunk? Amennyiben igen, akkor változtassunk ezen, és keressünk egy másik lehetséges alternatívát.
7. Szakmaiság
Egy jó reklámszövegnek-amennyiben ilyen témájú céllal lenne megalkotva-mindig érezhetően szakmainak pontosnak kell lennie. Ebből adódóan, a legjobb megoldás megtalálásához a marketinges, és a szakember együttes konzultációja szükséges lehet.