Statiszitikák a vizuális marketingről mindenkinek 2020-ra
Sokszor hallani arról manapság az online marketing kapcsán, hogy mennyire fontos a vizualitás egy weboldalon. Sokkal jobban megmaradnak az emberekben a vizuális tartalmak, és a minőségi videókkal, képekkel ellátott blogcikkeket sokkal több ember olvassa el, és osztja meg. Ennek kapcsán összeszedtem néhány meglepő ide vonatkozó statisztikát, amit érdemes lehet ismerni. A statisztikák alapjának a Hubspot idevágó blogcikkét tekintettem.
1. A marketingesek szerint fontosabbak a képek, mint a blogolás
A marketingesek 32%-a mondja, hogy a marketing legfontosabb részét a képek alkotják, és csupán 27%-uk szerint a blogolás. Ez amiatt érdekes, mert ha online marketingben gondolkodunk, akkor sokan a keresőoptimalizálást már a blogolással és a tartalommarketinggel azonosítják.
2. A képek felidézhetősége hatszorosa a hallott szöveg felidézhetőségének
Amikor az emberek pusztán hallanak egy információt, akkor átlagosan az információ 10%-át tudják felidézni 3 nappal később. Amennyiben az információ mellé egy releváns kép is társul, az információ 65%-át tudják felidézni ugyanennyi idő után.
3. A „videó” szó hatása email tárgyi mezőkben
He egy email tárgyi mezőjében a videó szót pillantjuk meg, akkor a megnyitási ráta 19%-al ugrik meg. Ez is csak azt bizonyítja, hogy az oldalak látogatottságát, és a konverziót mennyire pozitívan befolyásolják a videók. A videókkal kapcsolatos statisztikákról itt írtunk bővebben.
4. Használjunk képeket-de mennyit?
A BuzzSumo 1 millió cikket analizálva arra a következtetésre jutott, mi szerint azok a blogcikkek, melyek 75-100 szavanként használnak egy képet, dupla annyi megosztást kaptak, mint akik kevesebb képet használnak ennél az aránynál.
5. A B2C marketingesek szerint fontosabb a vizualitás
A B2C marketingesek közül (akik a fogyasztói piacon értékesítenek) 11%-al több ember gondolja, hogy a vizuális tartalom a legfontosabb típusú tartalom manapság, mint a B2B marketingesek, akik a szervezeti piacon értékesítenek. A két piacfajtáról itt írtunk korábban.
6. A legtöbb ember problémamegoldásra kíváncsi a YouTube-on
A YouTube megtekintők 70%-a azért néz videókat, mert problémáik merülnek fel az élet különböző területein: a hobbijukban, tanulmányaik terén szeretnének válaszokat kapni, vagy valamiben bizonytalanok a munkájukkal kapcsolatban.
7. A B2C marketingesek csaknem fele szerint a videók a legfontosabbak
A B2C marketingnek sok minden részét képezi: a történetmeséléstől kezdve a termékelőnyök kihangsúlyozásáig, reklámkampányokon keresztül van minden, viszont a fogyasztói piacon értékesítők 43%-a úgy hiszi, hogy az előre elkészített videók a legfontosabbak marketing célú eszközök. A B2B marketingesek 62%-a úgy véli, hogy a videók effektív tartalommarketinges eszközök.
8. A hosszabb videók mobilos összenézettsége nagyobb
A videók, melyek 20 percesek vagy hosszabbak teszik ki a teljes videónézési idő 55%-át okostelefonon. Alapvetően megjegyezhető, hogy a YouTube marketingje is a hosszabb videók felé hajlik, ahogy a keresőoptimalizálásban is a hosszabb tartalmak a nyerők.
9. Az infografikák jelentősége
Az infografikák az információ grafikus formájú megjelenítését jelentik, azzal a céllal, hogy egy információ mihamarabb befogadható legyen, és megérthető. Képek és grafikák segítségével próbálják meg az információt befogadhatóvá tenni, és ez a hatás abban mutatkozik meg, hogy az infografikát használó weboldalak átlag +12% látogatottsággal bírnak. Az infografikáknak óriási szerepe van a B2B piacon, ugyanis jól visszatükrözheti egy vállalat portfólióját.
10. A Facebookon mennyit érnek a képek?
Azok a Facebook-postok, melyek képeket tartalmaznak, nagyjából 2,3-szor nagyobb figyelmet kapnak, mint azok a társaik, melyet nem tartalmaznak képet.
10+1. A YouTube-nak mekkora a szerepe?
A YouTube több 18 év feletti embert ér el TV csúcsidőkben, mint bármelyik TV csatorna. A 18 és 34 év YouTube közötti felhasználók fele az éppeni tevékenységét abbahagyná a tevékenységtől függetlenül, ha megtudnák, hogy egy új videó jelent meg a kedvenc csatornájukon.
Hol használható a vizuális marketing?
Gyakorlatilag bármilyen piacon, ahol komolyabb terméket vagy tréninget akarunk eladni. Például a bűvészműsor mutatványok piaca egy az egyben a különleges vizualitációra épít.