Mik a legjellemzőbb SEO hibák? 40+ tipp mindenki számára!

Mik a legjellemzőbb SEO hibák? 40+ tipp mindenki számára!

Sok helyen olvasni manapság arról, hogy mi az a keresőoptimalizálás, vagy más néven SEO. Sok esetben tanácsok tömegeivel látják el az embereket SEO témában: mikre érdemes odafigyelnünk, milyen fontos elemei vannak a keresőoptimalizálásnak, és a többi.

Én sokszor szeretem megközelíteni a dolgokat kicsit más szemszögből: sok esetben vannak az élet különféle területein arra vonatkozó tanácsok és tippek, hogy mit tegyünk, ha sikeresek akarunk lenni. Például, hogyan kell egy állásinterjúra elmennünk, ha azt szeretnénk, hogy felvegyenek minket.

Ez a fajta megközelítés azért lehet rossz, mert nem feltétlenül fog rávilágítani arra, hogy miben hibázunk nagyokat. Lehetséges, hogy mindenhol azt halljuk, hogy az állásinterjú előtt fésülködj meg, borotválkozz le, kicsit gondold át mit fogsz mondani, viszont nem hívja fel senki a figyelmünket arra, hogy gyűrött ingben mentünk el. És lehet, hogy emiatt nem fognak sehova felvenni.

A keresőoptimalizálás is hasonlóan működik. Ha csupán egyetlen szempont szerint óriási hibát vétünk, az szinte az összes egyéb, pozitívan értékelhető elem értékét is le fogja rontani, és nem fogunk jó helyezést elérni. A cikk egy 40+1 tippből álló listát tartalmaz, amit bárki ellenőrizhet, akinek van weboldala/webshopja függetlenül attól, hogy ért-e a webfejlesztéshez. 

Mik a legjellemzőbb hibák?

Ezek egyaránt értelmezhetők weboldalak, és webáruházak esetén is. Kicsit eltérhet a keresőoptimalizálás profi módja a két esetben, de az elvek nagyjából ugyanazok. A felsorolás nem fontossági sorrendben történik, egyformán fontosak lehetnek ahhoz, hogy a megfelelő találati helyre küzdjük fel magunkat.

A mai keresőoptimalizálásban egyaránt nagyon fontos, hogy a technikai elemek megfelelően működjenek, valamint, hogy a felhasználói élmény a lehető legjobb legyen, ugyanis sokszor ezek is rangsorolási tényezőnek minősülnek: a weboldal-sebesség, tagoltság, és a többi. A felsorolás elején lesznek a technikai hibák, és a végén a blogolással kapcsolatos hibák, ez viszont nem jelenti azt, hogy az utóbbiak kevésbé lennének fontosak.

Sok esetben teszünk majd arra is megállapítást, hogy a felhasználói élményt hogyan lehet a legjobbá varázsolni, például tagolások, kiemelések segítségével. Ezek önmagában véve talán nem, vagy nem annyira erős rangsorolási tényezők, viszont hosszú távon a felhasználói élmény javulását eredményezik. Ez manapság nagyon összefügg a SEO-val.

1.Nincsenek minőségi linkjeink

Habár csökkenni látszik a jelentőségük a keresőoptimalizálás során, még mindig a minőségi linkek azok, amelyek a leginkább meghatározzák a weboldalunk rangosorlását. Az OpenLinkProfiler eszközzel ellenőrizhetjük, hogy honnan, milyen oldalakról és milyen értékes ránk mutató hivatkozások vannak. 

Érdemes megjegyezni, hogy itt fordulhat elő link duplikáció. Például, az oldalsávban megjelenő linkeket többször is jelezni fogja, ezek csupán egynek számítanak valójában.

Az openlink profiler eszköz, backlinkek számára.

2.Értelmetlen linképítés

A linképítés nagyon fontos, viszont ha az OpenLinkProfiler eszközzel megnézzük a weboldalunkra mutató linkeket, láthatjuk, hogy a legtöbb link 0%-ot, azaz semmit sem ér. Azon felül, érdemes figyelembe vennünk, hogy a WordPress weboldalakon a kommentekből származó linkek alapból „nofollow” jelzésűek, tehát jó eséllyel szintén nem számítanak. Csak az értékes linkekre törekedjünk!

3.Vannak vásárolt linkjeink

Logikus annak a gondolatnak a megállapítása, hogy a Googlenak az az érdeke, hogy a releváns találatokat szolgáltassa. Ha valaki egy viszonylag gyenge tartalomra rengeteg, erős, témába vágó helyről kap linkeket, ráadásul kicsi időeltéréssel, az gyanússá válhat.

Ne próbálkozzunk linkek vásárlásával. 40 ezer forintba is kerülhet darabja. Egy értékesebb blogbejegyzést pedig pár óra alatt meg lehet írni, ami a konkurencia egyik legjobb ellenfele lehet. Ehhez kicsi gyakorlás kell, de hosszú távon ez a nyerő: és a felhasználóinkat is az ilyen tartalmak fogják érdekelni.

4.Nem megfelelő belső linkhálózat

A belső linkhálózat az, amikor a saját weboldalunk oldalairól mutatnak linkek más aloldalainkra. Például, egyik termékünk reflektál a másikra. Nagyon fontos, hogy a lehető legtöbb link mutasson minden egyes aloldalunkra, bejegyzésünkre, termékoldalra. A „beljebb”-tehát a főoldaltól több kattintásra található tartalmainkat a Google lehetséges, hogy nem is fogja indexelni, azaz megjeleníteni a keresőben, ez ennek az elkerülésében segít.

Ezen felül fontos, hogy minden tartalmunk maximum 3 kattintással elérhető legyen a főoldalról.

5.Rossz linkek helytelen kezelése

Előfordulhat, hogy valaki irreleváns témájú oldalról fog hivatkozást küldeni a weboldalunkra, akár szándékosan. Amennyiben ez előfordul, lehetséges, hogy a Google büntetést fog kiszabni ránk, holott semmi közünk ehhez: éppen ezért kérhetjük annak eltávolíttatását. Az előzőleg bemutatott eszköz segítségével fedezhetjük fel a backlinkek között az irrelevánsakat.   

6.Törött linkek a weboldalunkon

A törött linkek azok a linkek, melyek a weboldalunkon találhatók, viszont nem működnek, 404-es oldalra visznek. Például, egy kifelé mutató link oldala már megszűnt. Ez szintén rangsorolási tényező, a https://www.brokenlinkcheck.com/ eszközzel távolítsuk el, ami nem szükséges.

7.Csak a DA-értékre koncentrálunk

Manapság a DA (Domain Authority) érték fogalma nagyon elterjedt, és sokan használják a weboldaluk rangsorolásának megállapítására. Nagyjából azt állapítja meg, hogy mennyire „erős” besorolású egy weboldal a Google szemében a tartalom, és a linkek által.

Ami csalóka lehet az az, hogy a DA értéket a Google nem használja rangsorolási tényezőként, a MOZ találta ki, és jóval kevesebb tényezőt vesz figyelembe. Érdemes megnéznünk a weboldalunk DA értékét, de sokkal több minden fogja meghatározni, hogy milyen besorolásunk lesz

8.Duplikált tartalom a weboldalunkon

Tartalom duplikáció nem csupán más weboldalakról történő másolás alkalmával jöhet létre, hanem akkor is, mikor bizonyos tartalmaink nagyon hasonlóak, vagy teljesen azonosak a weboldalunkon belül. Ez azért szerencsétlen, mert a bejövő backlinkek (erősítő linkek) szétszóródnak a kettő tartalom URL-jei között.

Ha ilyen előfordul, az egyik tartalmat töröljük, és 301-es átirányítással a régi URL-t vigyük át a másikra.

9.Nem https-t használunk

Ez a duplikált tartalommal is összefügg: a Google duplikált tartalomnak veszi a http:// és https:// alatt futó tartalmakat is, mely ezáltal az egész weboldalra kiterjed.

Ezen felül, negatív rangsorolási tényező lesz a Google szemében, ha a weboldalunk nem használ tanúsítványt. Senki nem szívesen ad meg adatokat egy olyan weboldalon, ahol a Chrome felül egy űrlap kitöltésénél pirossal a „nem biztonságos” kifejezést jeleníti meg. Egy csupán pár percig tartó SSL beállítás a tárhelyünkön, és ennek eredményeképp 30%-al több konverziónk lehet.

10.WWW és nem-WWW verzió is van

Ez megint csak a tartalom duplikációval függ össze. Amennyiben a te weboldalad elérhető a https://www.enoldalam.hu, valamint a https://enoldalam.hu URL alatt is, az nagy hiba. Ebben az esetben is egy megfelelő átirányítást kell alkalmaznunk, hogy csupán az egyik legyen elérhető.

11.Nem megfelelő a meta címsor

A meta címsor az, ami a Google keresőjében megjelenik egy adott találat esetén kék színnel: a link, amire kattinthatunk.

Abban az esetben, ha mi magunk nem, vagy nagyon rosszul adjuk meg, a Google fog helyettünk generálni egyet. Ez azért hiba, mert így lehet, hogy nem a legfigyelemfelkeltőbb meta címsor fog megjelenni a felhasználóink részére. Ez a „reklámszöveg” a keresőben. Az optimális hossza 60 karakter.

Általánosságban véve érdemes lehet a leggyakrabban keresett kulcsszavakat belerejteni, a figyelemfelkeltés céljából, de ne a természetesség rovására! A Google büntetni fog emiatt.

12.Nem megfelelő a meta leírás

Ez az a karaktersorozat, ami megjelenik a Google keresőjében (a meta címsor alatt), és feketével emeli ki a keresőkifejezésben előforduló egyező szavakat, itt például a pizza, receptek szavakat. Szintén figyelemfelkeltő hatása van, nem rangsorolási tényező, viszont ha nagyon rosszul adjuk meg, akkor sokkal kevesebb kattintást fogunk kapni.

13.Meta kulcsszavakat használunk

Igazából nem minősül hibának, rengeteg CMS a mai napig ad lehetőséget arra, hogy a meta kulcsszavakat megadjuk a weboldalunkon. Ez azért fura, mert 2009 óta a Google szerint semmilyen jelentősége nincs, abszolút nem rangsorolási tényező. A hiba maximum abban állhat, hogy idáig, egy tévhit miatt időt pazaroltunk olyasminek az optimalizálására, amire nem kellene.

14.Ismétlődő meta elemek

Komoly hiba lehet, hogy a weboldalunk meta elemei bizonyos oldalak esetén ugyanazok lesznek. Matt Cutts szerint még az is jobb megoldás, ha üresen hagyjuk őket, mint ha mindenhova ugyanazokat a szövegeket adnánk meg.

15.Nem megfelelő a navigáció

A Google szemében ez is rangsorolási tényező. Abban az esetben, ha nem megfelelő a linkstruktúra, a menüink elnevezése, hátrányt szenvedünk. Óriási hiba-találkoztam már ilyennel sablon esetén-hogy mobilon nem hogy nem néz ki szépen, meg sem jelenik a menü.

Ezen felül fontos az úgynevezett morzsavonal (breadcumb) használata, ami a navigációt segíti: kifejezetten ügyeljünk erre webáruházak esetén.

A morzsavonal segíti a naviágciót.

16.Mi próbálunk meg a linkekkel csalni

Nagyon súlyos büntetésben lehet részünk, ha ilyet teszünk. Például, egy szürke hátterű szövegre ugyanolyan szürke színnel helyezünk el egy linket, hogy ne látszódjon a felhasználóknak, de valaki számára egy backlinket szolgáltasson.

17.Nem mobilbarát a weboldalunk

A Google már 2015 áprilisában elindított a mobilbarát algoritmusát, 2018 márciusától pedig bejelentette, hogy minden weboldalt külön indexelnek mobilra is, ma pedig már a mobilos indexelés az elsődleges a desktop (nagyképernyős) indexeléssel szemben.

Éppen ezért nagyon fontos ellenőriznünk, hogy a weboldalunk mobilbarát-e

18.Igénytelen URL-ek

Az URL struktúra kialakítása is SEO szempont, habár kicsi súllyal veszi számításba a Google: John Mueller, a Google szakembere szerint egy 7-es skálán csupán 1 pontot ér. Alapvetően nem szerencsés, ha mondjuk egy alkalmazott adatlapján az URL-ben annak sorszáma jelenik meg, például /alkalmazottaink/2 a /alkalmazottaink/nagy-geza helyett. Ez igénytelenséget is sugall!

Az alulvonásokat se használjuk, helyette inkább kötőjeleket. Ugyanis az URL-ünk kulcsszavait csak kötőjellel elválasztja tudja értelmezni, _ esetén nem.

Érdemes lehet a Google iránymutatásait követni ilyen téren. 

19.Rossz betöltési idő

A weboldalunk betöltési ideje kifejezetten kritikus mobilon, és rangosorlási tényező, nem csak a Google, de a Facebook szemében is hátrébb kerülnek azok a bejegyzések, melyek lassú weboldalakra mutatnak.

A másodpercekben kifejezett töltési időt a Pingdom eszköz (Európai állomást beállítva), míg az általános hibákat a PageSpeed segítségével érdemes vizsgálnunk.

20.Nincs oldaltérképünk

Az oldaltérkép megléte habár nem rangsorolási tényező, ajánlott használni, mert segíti, hogy a Google rendszeresen indexelje a tartalmainkat. Az oldaltérképet a Search Console-ban kell beküldeni a Google számára. Azt, hogy a weboldalunk használja-e az oldaltérképet, úgy ellenőrizhetjük, hogy a domainünk után írjuk, hogy /sitemap.xml vagy /sitemap_index.xml. Nézzük meg azt is, hogy ez valóban tartalmazza-e a megfelelő oldalainkat!

Az oldaltérkép fontossága

21.Nem használjuk a robots.txt fájlt

A robots.txt-az oldaltérképhez hasonlóan-szintén nem befolyásolja a rangsorolásunkat, nem kapunk kevesebb pontot azért, mert nem használjuk. Ennek ellenére nagyban segítheti a helyes feltérképezést, például, segítségével megakadályozhatjuk, hogy bizonyos oldalakat, például a belső keresés oldalát feltérképezzék vele. Ezt ugyanis nem szeretnénk látni a keresőben. A tartalmát a /robots.txt URL-en találhatjuk. Például, ha a keresési oldal URL-je /kereses, akkor a

Lesz számunkra a megfelelő fájltartalom.

22.Nincs faviconunk

A Favicon az az elem, ami fent megjelenik a böngésző tetején a menüsorban az oldalcím mellett. A keresési találatok között sok alkalommal találkozni Faviconnal, a Google még egy iránymutatót is adott ilyen téren. 

Minimális súllyal figyelembe veszi a Google. Nagyon figyelemfelkeltő lehet, és jó eséllyel fogunk kattintást szerezni, ha praktikusan választunk, és a Google úgy dönt, meg szeretné jeleníteni. Használjunk favicont!

Favicon megjelenése

23.Nem vagyunk jelen a közösségi médiában

A közösségi médiában kapott likeok, valamint az ott történő megosztások a Google szemében nem képeznek rangsorolási tényezőt a weboldalunk számára. Ennek ellenére, nagyon ajánlott használnunk, ugyanis teljesen ingyen reklámozhatjuk a tevékenységünket releváns csoportokban, ezzel erősítve a márkánkat. Amiből később értékes linkek születhetnek.

24.Nem megfelelően használjuk a közösségi médiát

Keresőoptimalizálási szempontból a weboldalunkat nem rangsoroltathatjuk előre, habár ha megfelelően használjuk a közösségi médiát, akkor az abban jelen levő oldalunk, vagy bejegyzéseink is a Google találati listára kerülhetnek. Nagyjából a 2000 szavas bejegyzések az optimálisak, ahogy weboldal-blog esetén is.

Érdemes egyetlen közösségi médiára nagy figyelmet fordítani. Nagyon sok energiát felemészthet, ha 5-6 különböző helyen napi szinten válaszolunk a kommentekre, visszajelzésekre.

25.Nincs 404-es oldalunk

A 404-es oldal nem rangsorolási tényező, és nem is indexeli a Google azoknak a tartalmát. Ennek ellenére fontos lehet, hogy ránézzünk ennek a tartalmára, ugyanis ez is a felhasználói élményt javítja, ami közvetlenül nem is, de hosszú távon kifizetődő lesz SEO szempontból.

Legyen 404-es oldalunk!

Mire figyeljünk oda blogíráskor?

Sokan a blogolást, az ebből adódó tartalommarketinget azonosítják az új SEO-val. Ebben van igazság, és ha a tipikus SEO hibákról beszélünk-mivel annak tényleg esszenciális eleme-érdemes az ide vonatkozó hibákat egy kalap alá venni. Egy részletes útmutatót készítettünk a blogolás profi módjára.

26.Nem használunk blogot

Azok az emberek, akik napi szinten teszik ezt, +500%-os forgalmat kapnak ahhoz képest, mint akik csak hetente. És még csak nem is arról beszéltünk, hogy valaki nem blogol. 

27.Rosszul kezdünk blogolni

Alapvetően nagyon fontos, hogy az úgynevezett „Long Tail” kulcsszavakra (hosszabb, minimum 2-3 szavas kifejezésekre) optimalizáljuk a tartamainkat, ezekre írjunk minél több bejegyzést az elején. Például, ilyennek számít a „Hogyan válasszunk processzort a számítógépünkbe” kifejezés, a szimpla „processzor” szóra csak a nagyon magas rangsorolású domaineknek van esélyük jól szerepelni.

Helyette írjunk 80-100 értékes cikket olyan tartalmakra, melyekre kisebb a verseny.

28.Rossz kulcsszavakra írunk tartalmat

Egy gyakori hiba, hogy valaki nem azokban a témakörökben hoz létre értékes videókat, vagy bejegyzéseket, melyek az embereket a legjobban érdeklik. Összeségében véve nem rossz ötlet olyan témákban is írni, amelyekre kevesebb a látogató, és a keresőben levő verseny  is, viszont a Pareto-elv értelmében azokra a tartalmakra koncentráljunk leginkább, amelyeket a legtöbben néznének meg.

Ebben segítségünkre lehet a Keyword Tool eszköz. Megmutatja, hogy mire keresnek rá a legtöbben.

Keyword Tool használata-megéri!

29.Kulcsszó halmozás

Annak már lassan egy évtizede vége, mikor annyiból állt a SEO, hogy az oldalunk alján egy címkefelhőbe beírtuk azokat a kifejezéseket, szinonímákat, melyre előre akartunk kerülni. A Google Pingvin algoritmusa jó eséllyel még meg is fog büntetni miatta.

30.Csak a kulcsszó-eszközöket használjuk

A kulcsszó-kutatásnak nem csupán az a lényege manapság, hogy egy jó Online Tool, például az AdoWords kulcsszótervezőjének segítségével megpróbáljuk kitalálni, hogy melyik kulcsszavakra kellene sok tartalmat írni.

Ez nem hiba önmagában véve, viszont érdemes észben tartanunk: a kulcsszavainkat nem csupán ezek adják meg. Figyelnünk kell a konkurenciát, milyen témákban van még nagy potenciál, miben írhatnánk egy blogbejegyzést, ami viszonylag szép sikereket érhetne el-a többiekhez viszonyítva.

31.Nem figyeljük a felhasználói visszajelzéseket

Szinén egy jó alap lehet annak a megfigyelése, hogy hányan lájkolnak egy bejegyzést, vagy hogy mit szólnak egy tartalomhoz a felhasználók. Ez is segíthet minket abban, hogy a megfelelő tartalmainkat optimalizáljuk, habár ezek önmagában véve még nem képeznek rangsorolási tényezőt.

A felhasználói visszajelzések fontossága

32.Az OG protokollt nem állítjuk be

Mikor elkészítjük a tartalmainkat, akkor nagyon fontos, hogy azok a közösségi médiában is jól jelenjenek meg megosztáskor. Facebook esetén például legyen egy jól kinéző képünk, valamint az alatta megjelenő leírás is legyen "hívogató". A megosztásokért, illetve azok minőségéért önmagában véve nem fogunk plusz pontot kapni, viszont a weboldalunk organikus forgalmából sokat veszítünk, és az emberekben is bizalmatlanságot fogunk kelteni, akik a tartalmainkat akarják megosztani, ha ott igénytelenség jelenik meg. 

Chrome böngészőben oldal forrása->CTRL+F->og:image kifejezésre keresve nézzük meg, hogy meg vannak-e adva ezek az elemek. Cikkek, bejegyzések esetén praktikusan az og:image a cikk, vagy termék kiemelt képe legyen.

Az OG protokol beállításának fontossága

33.Heading elemek nem megfelelő használata

A weboldalunkon a h1, h2, h3 elemekben levő kulcsszavaknak ma már minimális jelentősége van a tényleges rangsorolás szempontjából nézve. Ennek ellenére fontos, hogy a h1 elemben legyen benne a weboldal fő kulcsszava/annak szinonímája, ugyanis ez fogja a figyelmet leginkább felkelteni.

Ezen felül, a tagolás is fontos, mert ha az oldalunkra téved valaki, akkor ott azonnal meg kell találnia azt a szekciót, ami őt érdekli, különben a Google keresőjében próbálkozik tovább.




34.Nem használunk kiemeléseket

A kiemelések használatának fontossága ott rejlik, hogy az egyes bekezdéseinkben azokat a mondatokat, melyek leginkább összefoglalják a szekció tartalmát, vagy lényegét, kiemeljük. Ha nem találják, amit keresnek, akkor azonnal vissza fognak ugrani a találatokhoz. Nagyságrendekkel jobb felhasználói élményt fog ez nyújtani, és nagyon sok-egyébként sikeres blogger-nem használja ezt a lehetőséget.

35.Nem használunk képeket

A minőségi képekkel ellátott szöveges tartalmak 65%-át képesek felidézni az emberek 3 nappal később, míg a szimplán szöveges tartalmak esetén 10% ez az arány. Nem véletlen, hogy a Google is rangsorolási tényezőként tekint ezekre, és a képekkel ellátott bejegyzéseket előnyben részesíti.

Amennyiben nem tudjuk, honnan lehetne kiváló minőségű képeket ingyen szerezni, a Pixabay oldalát érdemes megnéznünk.

A pixabay-ról érdemes a képeinket szereznünk.

36.Nagy méretű képeket használunk

A weboldalunk töltési sebességét, és ezáltal a Google általi besorolást, és a felhasználó élményt is rontják a nagy méretű képek. A JPG formátum ajánlott PNG formátum helyett. A CompressJpeg eszköz kiválóan megfelelhet a a képek optimalizálására.

37.A képeink technikai elemei nincsenek rendben

A Google keresőalgoritmusainak a „megértést” segíti az, amennyiben a megfelelő fájlnévvel látjuk el azokat. Hiba lenne, ha egy kutyáról szóló képet 2019_126.jpg-nek neveznénk el, vagy egy generált nevet használnánk. Helyette legyen bodri.jpg. Ezen felül, a képeink számára biztosítsunk megfelelő helyettesítő szöveget (alt text).

A technikai elemek használata azért is fontos, mert a Google jelenleg még nem képes magát a képet (kinézet) alapján értelmezni. A Google keresőjében egy adott képre rákeresve képi találatok is lesznek (ez 2018 óta így van, rájuk kattintva a weboldalunkra kerülünk), és a képeink technikai elemeivel (valamint a szövegkörnyezettel) tudjuk elérni, hogy a megfelelő kép jelenjen meg egy találat esetén.

38.Nem használunk videókat

Ebben van a legnagyobb potenciál manapság. Nem csupán a YouTube-n érdemes megjelentetni, hanem a weboldalunkon, a fő kép helyett beágyazva is. Ezáltal két legyet is ütünk egy csapásra. A videók az egyik legjobb módját adják annak, hogy a márkánkat erősítsük, és bizalmat szerezzünk. Egy videóval ellátott bejegyzés 53%-al nagyobb eséllyel fog az első találati oldalra kerülni.

És ne felejtsük el: Magyarországon nagyon kevés blogger használja őket! Egy igényes PPT-videó sorozat is sokat számíthat.

39.Nem figyeljük az analitikákat

Amennyiben weboldalt indítunk, és ez kifejezetten igaz bloggal kiegészített esetben, fontos, hogy a legelső pillanattól kezdve figyeljük az analitikákat, és így láthatjuk, hogy melyik tartalmainak tekintik meg a legtöbben. Ezekhez lehet érdemes videókat készíteni, hogy még nagyobb sikert arassanak.

40.Rossz minőségű a tartalmunk

A Google algoritmusai manapság arra is képesek, hogy nagyjából, kontexusban képesek legyenek értelmezni a weboldalunk tartalmát. Függetlenül attól, hogy sok embert érdeklő témákban írunk-e vagy sem, nem fogja díjazni, ha alaptalan, vagy valótlan dolgokkal edukálunk.

40+1.Tartalmakat másolunk

A Google-nak nem érdeke, hogy a keresőben az első 20 találat ugyanolyan legyen, a lényegileg egyezők közül maximum egyet fog megmutatni. És azok-tekintve, hogy hátránnyal indulunk linkek terén-nem mi leszünk.

40+2.Nem frissítjük a tartalmainkat

A rossz minőségű tartalmaink közé tartoznak az elavult tartalmaink is. Évente érdemes lehet 1-2 napot rászánni arra, hogy a régi, elavult tartalmainkat átnézzük és aktuálissá tegyük, amennyiben ez szükséges. Esetleg, érdemes lehet összevonni a tartalmainkat is.

Összefoglalás

Alapvetően időigényes munka jól SEO-zni. Ennek ellenére megéri, ugyanis nagyom megtérülhet a befektetett energia, és látni fogjuk, hogy megtérül mindaz, amit bele invesztáltunk. Amennyiben a legnagyobb SEO tévhitek is érdekelnének, érdemes lehet megtekinteni az ezzel kapcsolatos cikkünket. 

módosítva: 2020-05-19

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés