Blog készítése-hogyan kezdjük el? 35 részletes tipp blogolásra!

Blog készítése-hogyan kezdjük el? 35 részletes tipp blogolásra!

A blogolás egy külön művészet. Bárki megtanulhatja, és képességeitől, iskolázottságától függetlenül lehet benne sikeres, csupán néhány alapelv megértésére lehet szükség.

Sok alkalommal te magad is tapasztalhattad már életed folyamán, hogy annak rendkívül jó edukáló, másokat segítő „hatása” van a társadalomra, hogy rengeteg ember ilyen-olyan indítékkal, rendszeresen blogot vezet. Lehetséges, hogy te magad is érdeklődsz a blogírás iránt: talán mert látogatókat szeretnél szerezni a weboldaladra, vagy csak szimplán szeretnél másokat hobbiból tanítani, élveznéd, hogy pozitív visszajelzéseket adnak mások a tevékenységeddel, a munkásságoddal kapcsolatban.

Amennyiben hasonló cipőben jársz, vagy valamilyen okból kifolyólag úgy érzed, hogy „meg szeretnél nyilvánulni” az emberek előtt, érdemes lehet néhány tanáccsal, tippel tisztában lenned a blogolásra vonatkozóan, ugyanis az, hogy ki milyen indítékkal teszi ezt, és mit szeretne elérni pontosan, nagy befolyással lehet a cikkek írásának módjára, és gyakoriságára.

Ebben a cikkben szeretném összegyűjteni azt, hogy a blog kialakításánál, annak a vezetésénél mire érdemes odafigyelnünk. Kezdők, és haladók számára egyaránt tartalmazhat érdekes megállapításokat.

Milyen indítékból kezdünk el blogolni?

A blogírásnak alapvetően két fő indítéka lehet.

  • Hobbi szinten szeretnénk foglalkozni vele;
  • Több látogatót szeretnénk a weboldalunkra, márkaépítést, és ezáltal hosszú távú sikereket az üzleti tevékenységünkre nézve;

Az első dolog az az lenne, hogy letisztázzuk, hogy mi melyik csoportba tartozunk. Ez azért lehet fontos, mert érdemes tisztában lennünk azzal, hogy például azok az emberek, akik napi szinten foglalkoznak blogírással, +500%-os forgalmat kaphatnak a weboldaluk számára mint azok, akik csak hetente egyszer veszik rá magukat erre a tevékenységre.

Tehát, abban az esetben, ha csupán kedvtelésből szeretnénk ezt a tevékenységet űzni, nem feltétlenül fontos, hogy óriási mennyiségű munkát fektessünk bele ebbe. Tény és való, hogy a legsikeresebb bloggerek napi szinten frissítenek valamit a Facebook-oldalukon, vagy javítanak a bejegyzésein, viszont nem mindenkinek az a célja, hogy „a legjobb legyen”, vagy hogy 5000 látogatója legyen napi szinten a weboldalán.

Azon felül elmondható, hogy akik nem komolyabb tartalommarketing, és ezáltal hosszútávú bevétel szerzésére törekszenek, azoknak például nem feltétlenül érdemes a konkurencia blogbejegyzéseit elemezni, és kitalálni, hogy miben tudnának picit más, újszerűbb, tartalmasabb cikkeket írni.

Milyen előnyei lehetnek számunka a blogolásnak-személyesen?

Akármilyen céljaink vannak az online megnyilvánulással, mindenképp profitálni fogunk belőle valamilyen szinten. Ilyen, garantáltan elkönyvelhető nyereség lesz számunkra, például:

  • Kialakítunk egy személyes habitust: amennyiben nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy mások előtt véleményt mondjunk, akkor most ezt megtanuljuk. Nekem személy szerint sokat segített a való életben való megnyilvánulási hajlamom fejlődéséhez is, hogy blogolni kezdtem.
  • Megtanulunk egy témát logikusan, és részletesen kifejteni. Annak kifejezetten hasznos lehet ez, aki például értékesítéssel foglalkozik.
  • Felelősségvállalásra nevel minket: még egy kisebb blognak is lehet napi szinten pár száz látogatója. Nem fogunk olyasmit kiírni, ami teli van helyesírási hibákkal, vagy ami nagy felháborodást keltene.
  • Hozzásegít minket ahhoz, hogy „elhelyezzük” magunkat a világban, és pontosabban behatároljuk, miről mit gondolunk.
  • Megtanít kutatni: egy jó, és tartalmas blogcikk írásához sok alkalommal komolyabb kutatásokat kell végeznünk, megbízható forrásokból.
  • Önbecsülést adhat számunkra, hogy egy idő után sok ember minket fog tartani egy adott téma releváns szószólójának.
  • Objektivitásra nevel: a nagyon elfogult véleményeket senki sem szereti.

És ezek természetesen csupán a személyes előnyök, melyek mindenki számára biztosan teljesülni fognak kisebb-nagyobb mértékben, ha blogírásra adjuk a fejünket. Arról nem is beszélve, hogy a cégünk számára milyen hasznos előnyöket nyújthat. Melyek lennének ezek?

A blogírás előnyei-a cégünkre nézve

Manapság nagyon sokan a tartalommarketinget, köztük legfőbb a blogolást tekintik az „új keresőoptimalizálásnak”. Habár nem csupán ez az, ami egy weboldal besorolását a Google keresőjében biztosítani fogja-a weboldalunkra mutató hivatkozó linkeknek még nagyobb hatása van-nekem az a véleményem, hogy egy idő után majdnem minden ezen fog múlni. Miért is?

A Google alapvető érdeke, hogy azokat a weboldalakat rakja előre a találati listáján, amelyek a legrészletesebb, és legpontosabb tartalmakat nyújtják az emberek általános kérdéseire. Ugyanis ebben az esetben lesznek elégedettek a használók a keresőmotor teljesítményével. Ezen felül, gondoljunk bele: ki az, aki hosszabb távon több, más oldalakról történő hivatkozást fog szerezni? Nem az, aki a jobb tartalmat biztosítja mások számára?

Az valóban igaz, hogy az erős besorolású weboldalak, melyek egy adott témában írtak egy hasonló bejegyzést, előnyt élveznek velünk szemben ha még csak most indítottuk a blogunkat, de egy idő után ez igenis változni fog. Ha rendszeresen új bejegyzéseket írunk, melyek a (magyar) internet legjobbjai, akkor előbb-utóbb a legnépszerűbb látogatottságú weboldalak közé fogunk tartozni. Az edukáló témájú cikkeink révén megismerik a nevünket az emberek, és mikor egy általunk árult szolgáltatás, vagy termék vásárlására adják a fejünket, hozzánk fordulnak majd, mint a téma szakértőihez.

Miért hozhat pénzt, és bevételt számunkra a blogolási tevékenység?

Ezen felül elmondható, hogy aki ténylegesen rászánja az időt arra, hogy blogcikkeket írjon, függetlenül attól, hogy milyen erős a konkurenciája, az első találati oldalra fogja felküzdeni magát, ha eléggé kitartó, és megfogadja a blogolással kapcsolatos általános tippeket.

Melyek lennének ezek a tippek? Lássuk!

35 kiváló tipp azok számára, akik blogot szeretnének írni

Összegyűjtöttem a legjobb tanácsokat, melyeket véleményem szerint mindenki számára érdemes lehet megfogadni, akik blogírással szeretnének foglalkozni. Nem gondolnám, hogy valamelyik tanács jobb, mint a másik, ezek mindenki számára szólnak, és vannak közöttük olyanok is, amiket kifejezetten azoknak érdemes megfogadniuk, akik látogatók tömegeit szeretnék a weboldalukra vonzani. Ezek nem csupán a felhasználói élményt segítik elő, hanem a keresőoptimalizálást is. Melyek lehetnek ezek?

1.Írjunk minél részletesebb bejegyzéseket

A Google szemében a nagyjából 2000 szóból álló blogbejegyzések az ideálisak. Kezdj el Word-ben gépelni egy bejegyzést, és te magad is meg fogsz lepődni azon, hogy mennyire nehéz egy olyan cikket összerakni, és mennyi aspektus vizsgálatát kívánja, valamint utánajárást, hogy 2000 szót elérjen ennek a hossza a Word számlálója szerint.

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy mindig el kellene érni ezt a számot. A túl hosszú, mondjuk 10.000 szavas bejegyzések sem optimálisak, a felhasználóink számára sem, viszont arra érdemes odafigyelnünk, hogy legalább olyan részletességű cikket írjunk a témánkban, mint mondjuk a találati lista első 5 hasonló témájú eleme. Ez sokszor valójában nem olyan nagy feladat, mint látszik, amennyiben valaki jól ismeri a szakterületét, a legtöbbször nem fog pár óránál több időt igénybe venni egy részletes blogcikk megírása.

2.Inkább egy részletes cikk, mint 4 kisebb másik

Kicsit más szemszögből megvilágítva az előző megállapítást: amennyiben több hasonló témájú blogcikket szeretnénk írni, mondjuk egy módszertan elterjedtségével, használatával, statisztikáival, véleményezésével kapcsolatban, akkor a leírtakat ne tagoljuk fel 4 különböző bejegyzésre, és folytatásokra. Szinte mindig megéri egybe venni őket, még akkor is, ha ez kicsit hosszabb cikket eredményez majd.

3.Használjunk 301-es átirányítást

A gondolatmenetet folytatva: sok alkalommal, mikor egy új bejegyzést szeretnénk készíteni, rájöhetünk arra, hogy már van egy hasonló bejegyzésünk, és annak egy „kiegészítése” lenne az újonnan megalkotott. Ekkor érdemes lehet a tartalmainkat összevonni, viszont nem szerencsés, ha irreleváns URL alatt találhatók a tartalmaink.

Például, ha már írtunk egy statisztikáról szóló cikket, és nem csupán erről szeretnénk írni, akkor hozzunk létre egy új bejegyzést, ami mindent magába foglal, és a régi bejegyzést törölve, annak URL-jét irányítsuk át az új bejegyzésére.

WordPress weboldal esetén az ingyenes Redirection bővítmény megteheti erre az átirányítási célra. 

A redirection plugin a 301-es SEO átirányításokért felel.

4.Nézzünk rá a konkurenciára

Írjuk be azt a keresőkifejezést a Google keresőjébe, amire a mi cikkünket szeretnénk jól szerepeltetni. Például, a „milyen laptopot érdemes venni” lehet egy ilyen, és még néhány, hasonló keresési kifejezésre nézzük meg az első organikus, tehát nem fizetett találatok blogcikkeinek tartalmát.

Ezek azok, amiknél nekünk jobbat kell produkálni. Ez nem csupán a tartalombeli hosszra érvényes, ahogy kifejtettük az előbb, hanem sok egyéb másra is: mennyire aktuálisak a bejegyzések? Amennyiben 2013-ban írták át őket utoljára, jó eséllyel fogunk tudni aktuálisabbakat írni náluk. Milyen célcsoportok számára lettek ezek megírva? Milyen stílusban fogalmazták meg őket? Megfelelően tagolt a cikk? A cikkeket mivel lehetne még kiegészíteni? Például hasznos tippekkel? Mennyi kép van a blogbejegyzésekben?

Amennyiben valaki kisebb gyakorlattal rendelkezik, mindez nem fog órákat elvenni a cikkírásra szánt idejéből.  Majdnem minden blogbejegyzés tartalmaz kisebb-nagyobb hibákat, amelyeket spontán egy listára összeírva kihasználhatunk: úgy, hogy mi ezekbe nem esünk bele.

5.Ne általános kifejezéseket célozzunk meg

A keresőoptimalizálással foglalkozó emberek pontosabban úgy fejeznék ki magukat, hogy ne „short tail”, hanem „longtail” kulcsszavakra írjunk releváns cikkeket. Tehát, ha processzorokat forgalmazunk, akkor ne általánosságban véve a „processzor” szóra fókuszáljunk, hanem arra, hogy „milyen processzort lehet érdemes vásárolni a számítógépünkbe”?

Ezek a hosszú, konkrét, specifikus szándékot kifejező szóegyüttesek azért jobbak, mert kisebb rájuk a verseny, és sokkal nagyobb eséllyel érhetünk el rájuk jó keresési eredményeket, már az elején, amíg nem rendelkezik erős besorolással a weboldalunk. Azon felül, a keresések túlnyomó részét ilyen keresések adják ki, és nem a rövid, 1 szavasak. 

Hogyan írjunk longtail kulcsszavakat? Miért érdemes?

6.Azokra a kifejezésekre írjunk minél több bejegyzést, amire az emberek rákeresnek

Minél többen keresnek rá rendszeresen egy adott kifejezésre, annál nagyobb az esélye, hogy valaki már készített bejegyzést a témában. Viszont általában még így is hatalmas a kiaknázatlan lehetőségek száma, valamint írnak csak szimplán rossz cikkeket az adott témában. A KeywordTool eszköz nagyban segíthet számunkra a keresési arányok felderítésére, hogy miben van nagy potenciál.

 Az Ubersuggest-az egyik legjobb kulcsszókutatási eszköz

7.Használjunk releváns képeket!

A releváns képekkel együtt befogadott szöveg 65%-át képesek 3 nappal később felidézni az emberek, míg a kép nélküli tartalmak csupán 10%-át. Ezen felül érdemes lehet minimum alap szinten optimalizálni a weboldalunk képeit, hogy a betöltési időt csökkentsük. Erre lehet jó például a CompressPng eszköz. Egy weboldal méretének közel felét adják ki a képes tartalmak átlagosan, tehát ne felejtsük el!

Ezen felül, azok a bejegyzések, melyek nem csupán egy kiemelt képpel rendelkeznek, hanem minden 75-100 szóra jut egy kép, dupla annyi Facebook megosztást kaphatnak. 

a COMPRESSPNG-az egyik legjobb ingyenes képtömörítő.

8. Használjunk videókat!

Talán az egyik legnagyobb sikerkulcsa a legjobb bloggereknek. Nem csupán azért, mert nagyon kevesen használnak a kiemelt képük helyett egy beágyazott YouTube-videót Magyarországon, hanem mert 3 nappal később-a képekkel ellentétben-95%-át képesek felidézni az emberek a szöveges tartalomnak, ha az videó formájában jut el hozzájuk.

A videókkal ellátott tartalommarketingnek rendkívül sok egyéb előnye is van, a bizalomépítéstől kezdve a márka erősítésig. Amennyiben videókat használunk, érdemes azokat a YouTube-ra is feltölteni, mert nagyon megnövelhetik a márkánk, tevékenységünk ismertségét.

9.Figyeljünk a betöltési sebesség optimalizálásra!

WordPress weboldalak esetén a betöltési sebesség alapvetően kritikusabb lehet, mint más architektúrák esetén. Különösen fontos a betöltési sebesség mobilok esetén, a kisebb sávszélesség miatt. Ez az érték 2,5 másodperc ideális esetben mobilról. a betöltési időnk pontos értékét legjobban a Pingdom eszközzel ellenőrizhetjük. Ügyeljünk arra, hogy a használatnál egy Európai helyet (Frankfurt) állítsunk be, mert ekkor kapunk releváns eredményt.  

Pingdom Test-amivel a weboldalunk töltési idejét mérhetjük profin

10.Figyeljünk a tagolásra!

A tagolás (megfelelő heading elemek) használata nagyon fontos, mert ha egy hosszú cikkünkre téved valaki egy konkrét keresési szándékkal, de ott nem találja meg pillanatokon belül azt a szekciót, amire szüksége van, vissza fog ugrani a keresési találatokhoz.

11.Reklámozzunk Facebook csoportokban

Itt alapvetően arra érdemes gondolni, hogy nagyon sok különféle témájú Facebook csoport létezik manapság, Az egyik leges-legjobb lehetőség arra, hogy anélkül, hogy bárkinek is fizetnénk ezért, megismertessük magunkat az emberekkel, ha ilyen csoportokba időnként a legjobb bejegyzéseinket kiposztoljuk. Ez által több száz, vagy akár több ezer ember szerezhet rólunk tudomást.

Ha például gasztroblogot írunk, akkor heti, vagy pár heti szinten a legjobb receptjeinket egy ilyen témájú csoportba tegyük ki.

12.Jelenjünk meg hasonló témájú blogokon is kommentelőként

Ez csupán azért fontos, hogy az emberek jobban megismerjék az aktivitásunkat, és a márkánkat. Keresőoptimalizálás tekintetében semmilyen jelentősége, vagy előnye nem lesz ennek közvetlenül, viszont ha megismerkednek velünk az emberek, akkor előbb-utóbb kapni fogunk tőlük remek értékeléseket, ajánlásokat, linkeket is.

13.Legyen kommentelési lehetőség a bejegyzéseken

Szintén bizalomgerjesztő lehet, ha némelyik bejegyzés alatt akár egy komplett eszmecsere bontakozik ki. Ez még izgalmasabbá teheti a blogunk látogatását, és egy adott kérdést sokkal több ember nézőpontjából lehet majd megismerni-természetesen a mi blogunkon. Javasolt lehet a Facebook kommentelési lehetőség, vagy a Disqus használata.

14.A közösségi média elemek mindig jelenjenek meg

Nagyon bizalomgerjesztő lehet, ha azt látjuk, hogy egy szakmailag releváns cikk 50 likeot kapott. Ha van megosztás gomb, akkor meg is könnyíthetjük a tartalmaink esetleges megosztását mások számára. Ezen felül, a YouTube, Facebook csatornánk legyen elérhető, és világosan látható az oldalunkról, akár mobilon is.

Gyakori hiba, hogy az oldal alján elhelyezkedő like gomb a Domainra irányul. Például, www.azenblogom.hu. Sokkal jobb ötlet lehet a saját Facebook-oldalunkra a like URL-jét beállítani, ugyanis ekkor az oldal kedvelésével automatikusan csatlakoznak a Facebook-oldalunkhoz. Azon felül, az összes kedvelés egy helyre koncentrálódik.

Szükség van a közösségi média elemekre is. Like, komment, megosztás

15.Használjunk belső linkeket

A belső linkek használata (a szövegünkben más bejegyzéseinkre való hivatkozás) azért fontos, mert ezáltal a Google is nagyobb eséllyel térképezi fel a tartalmainkat, valamint a felhasználóink is jóval tovább maradhatnak a weboldalunkon, ha folyamatosan alternatívákat kínálunk számukra.

16.Használjunk külső linkeket

A külső linkek, amelyekkel az állításainkat alátámasztjuk, nagyban növelhetik a felhasználóink irántunk érzett bizalmát. Természetesen nem feltétlenül érdemes a konkurenciánkat ellátni linkekkel, javítva azok helyét a Google keresőjében, viszont néhány külföldi blogbejegyzésre mutató hivatkozás is hatásos lehet.

17.Használjunk címkelistát, kategóriákat

A címkelista, és a kategória mindketten arra lehetnek jók, hogy a tartalmainkat valahogy csoportosítsuk. A legnagyobb különbség, hogy a címkelista rendszerint nem rendelkezik alkategóriákkal. Amennyiben széles körű, és nagyon részletes blogtevékenységünk van, érdemes kategóriákat, és alkategóriákat is használni.

Használjunk kategorizált blogbejegyzéseket!

18.Ajánljunk hasonló cikkeket

A blogunkon érdemes hasonló cikkeket ajánlani a felhasználóink részére, például a bejegyzésünk alján. Ez szintén a kellemesebb, és könnyebb felhasználói élményt segíti elő. 

19.Az oldalsáv mindig jelenjen meg

Nagyon sokszor alapvető hiba, hogy 1-1 blogon nem található oldalsáv, ami cikk-kategóriákat ajánl, valamint kiemelt bejegyzéseket. Ez nem csupán a figyelemfelkeltés szempontjából fontos, hanem azáltal is a segítségünkre lehet, hogy a tartalmi szövegünk sorai picit rövidebbek legyenek, ezáltal kiváló élményt nyújtva felhasználóinknak.

20.A kulcsszavak legyenek benne a heading elemekben

A heading elemek (H1,H2,H3) ma már minimális szempontból számítanak az oldalaink besorolásánál. Viszont, fontos, hogy a releváns keresési kulcsszavak, szerepeljenek a szekciók címsoraiban, ugyanis ez által ezek figyelemfelkeltők: egy igazán részletes bejegyzés, amit a Google preferál, jó eséllyel több mindenről is beszélhet, mint amire a kereső kíváncsi: használati útmutatót kínálhat, alternatívákat, statisztikákat ismertethet. Ha csupán egy részére van szüksége a tartalmunknak, akkor adjunk esélyt neki arra, hogy megtalálja azt!

A szövegünk tagolása-nagyon fontos!

21.A legfontosabb kulcsszó legyen benne a meta címsorban

A legtöbb CMS lehetőséget ad arra, hogy beállítsuk a meta címsort a bejegyzéseinkhez, vagy az oldalainkhoz. Ez alapvetően azért fontos, mert a felhasználóink, mikor valamire rákeresnek a Google keresőjében, ezt fogják azonnal megpillantani. Például, ha a „legjobb memóriakártya Asus laptopokba” a leggyakrabban keresett kifejezés a bejegyzésünk témájára vonatkozóan, akkor lehet akár ez is a meta címsorunk.

22.A kulcsszavak legyenek benne a meta leírásban

A legtöbb CMS ad lehetőséget arra, hogy a meta leírást beállítsuk a weboldalunk számára. Ez az a karaktersorozat, ami megjelenik a a meta címsor alatt a Google keresőjében, és feketével emeli ki a keresőkifejezésben előforduló egyező szavakat, itt például a pizza, recept szavakat. Ezáltal figyelemfelkeltőbbé válhat a bejegyzésünk.

A meta leírás, és meta cím szerepe

23.Válasszunk megfelelő hostingot

Nem minden hosting egyforma, és nem ugyanarra vannak optimalizálva az általuk nyújtott szerverek. Egy WordPress weboldalnak például teljesen más hosting kellhet, mint egy Laravel alapú blognak. A SiteGround egy kiváló lehetőség WordPress oldalak esetén.

24.Készítsünk biztonsági mentéseket

Akármilyen motor alatt fut a blogunk, fontos, hogy időnként szülessenek biztonsági mentések, és a legjobb, ha ezeket nem manuálisan nekünk kell megtennünk. WordPress weboldal esetén egy ingyenes plugin, az UpdraftPlus tökéletesen megfelelhet a célra. 

25.Használjunk Google Analytics-ot

A legelső naptól kezdve érdemes a weboldalunk analitikáit figyelnünk. Hányan nézik meg, milyen oldalakat, milyen napszakokban, és milyen eszközökről. WordPress weboldal esetén a MonsterInsights bővítmény lehet a hasznunkra, amennyiben szeretnénk akár az oldal admin felületéről is látni ezeket a statisztikákat.

Google Analytics nélkül ne is kezdjünk el blogot írni!

26.Kezeljük megfelelően a régi tartalmainkat

Mindig érdemes egy adott időközönként, mondjuk fél évente pár napot arra rászánnunk, hogy a régi tartalmainkat frissítsük, vagy picit kiegészítsük. Ezek után érdemes lehet odaírni a blogcikk aljára, hogy mikor módosítottuk azt utoljára, ezzel elkerülve azt a nagyon gyakori hibát, hogy nem tudják a felhasználók, milyen régi bejegyzést olvasnak.

Ez nem csupán a felhasználóink bizalmát nyeri el, hanem a Google is díjazni fogja, jó eséllyel. A régebbi tartalmainkat akár újra meg is oszthatjuk, amennyiben nagyobb forgalmat hozott a weboldalunk számára az Analytics szerint.

27.Legyen feliratkozási lehetőség

Nagyon rossz opció, amennyiben nincs lehetőség hírlevél-feliratkozásra. A nagyon tolakodó megoldásokat kerüljük el, viszont tartsuk észben: az e-mail marketing a legerősebb online marketing eszköz manapság. 42:1 ROI indexe van! Ne hagyjunk ki egy ilyen lehetőséget!

Legyen feliratkozási lehetőség, mert ez a legjobb online marketing eszköz!

28.Használjunk Popupokat

A Popupok, azaz felugró ablakok az egyik legjobb eszközeinkké válhatnak, amennyiben jól használjuk őket. A feliratkozók számát akár többszörösére is növelheti egy jól elkészített felugró ablak, ami a weboldal elhagyásakor jelenik meg. Itt legyen egy feliratkozási lehetőség, vagy az egyik legjobb általunk készített videó.

Nagyon vigyázzunk viszont, hogy ez ne legyen zavaró, ne ez fogadja először a látogatóinkat a weboldalunkon, különben nemhogy nem fogunk nyerni semmit, hanem veszíteni fogunk az akciónkkal.

29.Konzisztencia

Ez a fogalom alapvetően mindenre alkalmazható blogírás esetében: az állásfoglalásaink ne legyenek egymásnak ellentmondók, a bejegyzéseink gyakorisági ütemezése is legyen nagyjából azonos. Ha videón szólal meg valaki, akkor jobb, ha mindig ugyanaz a személy teszi ezt.

30.Ne törekedjünk a tökéletességre

Minél jobb bejegyzéseket készítünk, az annál jobb, természetesen. Érdemes viszont tisztában lenni azzal, hogy nagyon kivételes esetektől eltekintve nincsenek olyan blogbejegyzések az interneten, amit ne lehetne még kicsit jobban optimalizálni. Mindig fogunk hibákat találni, és inkább legyen egy élő blogunk, mint egy üres.  

31. Használjunk Word-öt

Én személy szerint sokkal jobban szeretem a cikkeimet Wordbe írni, ugyanis sokkal áttekinthetőbb lesz az egész tartalmunk a szerkesztés alatt, mint amit a legtöbb CMS szövegszerkesztője biztosítanak számunkra. Azon felül, a Word tud sorszámozni, így például hosszabb felsorolások esetén hasznos lehet, mint ahogy ennek a cikknek a megírásánál is. Emellett, a cikkeket a gépünkre is lementve lesz biztonsági másolatunk.

A Word szerkesztője-nagyon optimális, mert könnyű benne mindent megírni, csak fel kell másolni a szöveget utána.

32.Alapos átolvasás publikálás előtt

Aranyszabály, hogy miután publikáltuk a cikkünket, legalább egyszer olvassuk el azt az elő oldalunkon. Ez nagyon fontos, mert látnunk kell ténylegesen, hogy hogyan néz ki, mit fognak látni a felhasználók. Mikor én publikálom őket, az első fél órában rengeteg olyan lehetséges korrekciót veszek észre az esztétikát illetően, ami egy szövegszerkesztőben nem látszik.

33.Kerüljük a másolást

Nagyon fontos, hogy a tartalmainkat ne másoljuk át sehonnan, egy az egyben. A Google annak érdekében, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa a keresőjében, nem fog két szinte teljesen azonos cikket megjeleníteni, ez ütközik a SEO elveivel. A konkurencia bejegyzései adhatnak ötleteket számunkra, viszont ezeket maximum kijegyzetelve írjuk össze, és a saját szavainkkal, meglátásainkkal egészítsük ki mindezt.

34.A tartalmainkat minél több ember számára próbáljuk meg írni

Ez alatt alapvetően azt kell érteni, hogy próbáljunk meg minél általánosabban, mindenki számára érthetően fogalmazni. Sok keresőoptimalizálással foglalkozó blogger beleesik abba a hibába, hogy a nézőközönségéből nem mindenki érti azokat a kifejezéseket, amiket ő használ, például hogy „reszponzív”. Ha használunk idegen kifejezéseket, akkor azokat röviden magyarázzuk is meg, amennyiben reális eséllyel egy újabb célcsoportot nyerhetünk meg saját magunk számára.

35.A szimpla oktatás legyen a cél

A statisztikák, és felmérések szerint az emberek messze jobban megbíznak azokban az edukáló tartalmú videókban, és bejegyzésekben, melyek szimplán oktatási célúan lettek megalkotva. Hogyan érdemes választani valamiből a legjobbat? Hogyan lehet valamit praktikusan összeszerelni? Mi alapján döntsünk egy adott kérdésben?

Természetesen, érdemes ügyelni arra, hogy ne a kifejezetten olcsó minőségű termékeinket vigyük fel tartalommarketinggel, és hogy ne olyan dolgokról oktassunk, amiket csak a konkurencia árul, viszont ha ezekbe a tartalmakba "belekeverjük" az üzletünket, és fényezzük saját magunkat, akkor az emberek nem szakértőként fognak ránk tekinteni, hanem ármányoskodóként.

36. Szerezzünk minőségi linkeket

Hiába vannak kiváló tartalmaink, nem fogunk egykönnyen feltűnni a keresőben, ha nincsenek az oldalunkra mutató linkek. Én például nemrég találtam egy olyan honlapot, ami rengeteg jó minőségű blogcikket tartalmazott a témájában, mégsem találtam rá egyetlen helyen sem az organikus keresőben. Megvizsgáltam a linkprofilját, és mint kiderült, nem voltak az oldalára mutató linkek

De mégis, hogyan szerezhetnénk linkeket mihamarabb?

37. Próbálkozzunk vendégblogolással

A linkszerzés egyik legjobb módja a vendégblogolás. Ez nem csupán induló honlapok esetén igaz, hanem olyanok esetén is, amelyek már sok éve rendelkeznek online arculattal. 

A vendégblogolás lényege, hogy fogod magad, írsz a konkurens weboldalak tulajdonosainkat, és kifejted, hogy szeretnél egy színvonalas, tartalmas blogcikket írni a számukra. Csupán egyetlen dolgot szeretnél kérni cserében: hogy írják oda a cikk végére, hogy a cikket te írtad, és linkeljenek a weboldaladra a cikk végén.

Elsőre talán butaságnak, vagy képtelenségnek tűnhet azt gondolni, hogy bárki is belemenne egy ilyen üzletbe. Miért erősítené a konkurencia linkprofilját bárki is? Miért lenne partner ebben? Nos, én is ezt hittem kezdetben, de figyeld csak meg: írj minden héten mondjuk 10 konkurensnek, és meg fogsz lepődni te magad is azon, hogy még a véleményvezérek között is hányan lesznek nyitottak egy ilyesmi tevékenységre. 

Ez által mindenki jól jár: te kapsz egy értékes linket, a konkurenciád egy értékes cikket, és ráadásul szakmai reputációra, valamint kapcsolatokra tehetsz szert.

38. Legyünk kitartóak

A blogolás egy nagyon hosszútávú befektetésnek számít. Attól függően, hogy mennyire erős az ágazatunkban a verseny, minimum 3 hónap aktív munkára, de lehet, hogy fél évre is szükségünk lesz ahhoz, hogy a Google keresési találati listáján a megfelelő helyekre fel tudjunk magunk küzdeni.

Nagyon sok minden függ attól, hogy mennyire intenzíven végezzük a tevékenységünket. Gondoljunk csak arra, hogy mekkora a verseny a "honlapkészítés", vagy "SEO" kifejezésre, és vannak olyan emberek, akik három év alatt az első organikus találati helyekre küzdötték fel magukat. Pedig ne felejtsük el: nehéz lenne még egy olyan ágazatot találni, ahol ekkora lenne a konkurencia. 

Amit tartsunk szem előtt: ne adjuk fel. Írjuk a cikkeket, végezzünk kulcsszókutatást, próbáljunk meg minél többet vendégblogolni, és backlinkeket szerezni. Hosszú távon látni fogjuk majd az eredményeket.

Mi az, amire biztosan szükségünk lesz?

A válasz az, hogy sok időre, és befektetett energiára. Ha szenvedélyünk a blogolás, és nagyon szeretünk másokat tanítani, akkor nem feltétlenül fogjuk megterhelőnek érezni azt, hogy bejegyzéseket írunk heti szinten. 

Abban az esetben, ha ez a cégünk ismertté válásának egyik kulcsa lenne, nem feltétlenül csak és kizárólag ránk hárulhat a bejegyzések megírásának a feladata. Például, ha egy elektronikai cikkeket árusító weboldalunk van, akkor akár az alkalmazottainkat is megbízhatjuk ezzel a feladattal. Sok esetben elmondható, hogy a teljes nyitvatartási idő alatt van néhány óra, amikor minimális számú vevő jelenik meg a boltunkban, és ez alatt egy motiváltabb alkalmazott, aki szintén szeretne ezzel foglalkozni, írhat edukáló tartalmú bejegyzéseket.

Összefoglalás

Véleményem szerint blogolni nagyon jó időtöltés, és nagyon jó szakmai kapcsolatok, barátságok születhetnek ennek a tevékenységnek a kapcsán. Érdemes lehet megpróbálkoznunk vele, sok veszíteni valónk nincs, és hacsak nem lövünk nagyon mellé, jó élményekkel fogunk gazdagodni. Ha pusztán több, mint hobbi, akkor pedig több pénzzel gazdagodhatunk, igaz ez időbe fog telni.

módosítva: 2020-05-19

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés