Mi az a microsite? Mikor érdemes használnunk, és mire?

Mi az a microsite? Mikor érdemes használnunk, és mire?

A microsite sok esetben ideális opció lehet, amennyiben valamit promotálni szeretnénk, vagy egy konkrét üzenetet átadni. De mi is ez a fogalom?

Biztos vagyok benne, hogy sokan találkoztatok már olyannal, hogy egy weboldalra tévedve nem egy komplett, bonyolult, sok menüpontból álló struktúrát láttatok, hanem egy pici, szimpla, egyszerű oldalt, gyakorlatilag menüpontok nélkül. Illetve, ha voltak menüpontok, akkor azokkal is maximum az oldal különböző pontjaira lehetett görgetni. Az oldalon csupán egy rövid, érhető üzenet szerepelt, semmit több.

Ez egy jellemző oldaltípus, úgy hívjuk, hogy microsite. Mit érdemes tudni vele kapcsolatban?

Mi az a microsite?

A microsite egy miniatűr weboldal, ami különállóan működhet a cégünk elsődleges weboldalától, vagy annak aldomainjén, vagy pedig teljesen különálló domainen. Funkcionálisan egy landing oldal, ami egy egyszerű szerkezettel bír: terméket promotál, bemutat egy új szolgáltatást, nyereményjátékot hirdet, vagy valamilyen eligazítást nyújt. Egyszerűsége ellenére képes lehet komolyabb forgalomra is szert tenni.  

Mikor használjuk?

Tegyük fel, hogy be szeretnénk vezetni egy új szolgáltatást. Ebben az esetben megtehetjük azt, hogy a saját domainünkön létrehozunk neki egy bejegyzést, egy különálló menüpontot, viszont ez nem biztos, hogy célravezető, ugyanis az, amit nagyon meg akarunk mutatni az embereknek, elveszhet a többi tartalom között.

Amennyiben egy teljesen különálló domainen tesszük a promotálást, akkor annak tagadhatatlan előnye lesz, hogy csak és kizárólag arra fog helyeződni a hangsúly. Mivel „külön vettük”, ezért a követőink, és felhasználóink is jobban érezni fogják, hogy a közvetített üzenetnek nagyobb jelentősége van.

A microsite használata mellett szól, hogy tartalmazhat egy népszerű kulcsszót. A kulcsszó megléte a domainen belül önmagában véve még nem jelent erős rangsorolási tényezőt, viszont az emberek sokkal jobban érezni fogják a weboldal tartalmát a keresőben az URL-t megpillantva, mint egy hagyományos domain esetén. Például az, hogy „gremmedia.hu”, önmagában véve nem jelent semmit.

Csak szezonálisan alkalmazható?

A válasz az, hogy nem. Sokszor ez a fő céljuk, viszont ha jobban megfigyeled a termékkínálat analitikáját, akkor látni fogod-sok esetben-hogy a Pareto-elv érvényesül: a teljes eladásaid 80%-át a termékeid 20%-a fogja adni. Abban az esetben, ha van egy igazán sikeres terméked, akkor érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy ennek számára egy külön domaint nyiss.

Mik a hátrányai?

A microsite hátrányai közé tartozik, hogy mikor létrehozzuk, annak keresőoptimalizálása nulláról fog indulni. Egy weboldal „felfuttatása” a keresőben akár sok éves munkánkba is kerülhet, míg egy microsite esetében gyakran gyorsan kellene eredményt elérnünk: az embereknek már a jövő héten, vagy holnapról tudniuk kellene arról, amit nyújtani szeretnénk számukra.

Tartsuk észben, hogy a legtöbb esetben nem lead-generálás a céljuk, és nem is használhatók erre. Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy nem rendelkezhetnek elegendő tartalommal ahhoz, hogy a felhasználóinkat meggyőzzék azzal kapcsolatban, hogy követniük kellene minket.

Érdemes belegondolnunk abba, hogy ezek az oldalak ugyanúgy tárhelyet, és akár külön domaint igényelhetnek. Ez természetesen minden egyes oldal esetén így van, viszont nagyon sokszor csupán szezonálisan léteznek, mondjuk néhány hónap erejéig. Márpedig, pár hónapos domain csomag nem létezik.

Ezen felül, előfordulhat, hogy igen nagy látogatottságra tesznek szert. Ebből kifolyólag, nem feltétlenül egy egyszerű tárhely lesz a nyerő, VPS-re kell majd beruháznunk. Ami jóval „macerásabb” lehet.

Hogyan jelenítsük meg?

A legtöbb esetben nem is keresőoptimalizálással próbálják meg az emberek számára megmutatni ezeket a micrositeokat, hanem egyéb módon: AdWords kampánnyal, különféle közösségi média elemeket, hirdetéseket használva.

Ezen felül, van még rá egy lehetőség: a weboldalunk főoldalán helyezzünk el egy mutatós képpel ellátott szövegrészt, ami erre az oldalra fogja irányítani őket.

Mire figyeljünk oda?

Minden egyes esetben érdemes ezt a kicsi landing oldalat úgy megtervezni, hogy azonnal érezhető legyen rajta, hogy hozzánk tartozik. Az emberek ugyanis egy márkáért képesek lehetnek akár többszörös árat is fizetni. Ha pedig nincs márkánk, legalábbis eddig, akkor annak építéséhez fog hozzájárulni ez a lépés. Ha egy teljesen más dizájnnal ellátott látvány fogja fogadni őket, akkor azonnal felmerül majd bennük a kérdés: hová kerültek? Nem lehet, hogy véletlenül rossz helyre? Véletlenül valami reklámra, hirdetésre kattintottak rá? Ez esetben bizonyosan be fogják zárni a böngésző ablakát.

Vannak, akik vitatkoznak a fenti állítással, de mindig tartsuk észben ezt a szempontot. Valaki pont amiatt tartja nagyon jó lehetőségnek a használatukat, mert ezáltal a céges imádzstól lehet függetlenedni. Ha hibázunk, annak nem lesz akkora súlya.

Ezen felül fontos, hogy jelenítsük meg a közösségi média elemeket is. Szintén szerepeljen egy cselekvésre felszólító üzenet, az úgynevezett CTA: ez lehet egy színes gomb, ami kiemelkedik a sötét tónusú háttérből, és vásárlásra szólít fel.  

Legyen egyértelmű, hogy kik alkotják ennek az oldalnak a célközönségét. Olyan emberek, akik már ismerik a tevékenységünket, vagy olyanok, akik még nem igazán? Ennek a függvénye is lehet például az, hogy hogyan alakítjuk ki az oldalt. 


módosítva: 2020-05-31

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés