Edukáció

Havidíjas keresőoptimalizálás, SEO-hogyan válasszunk? Mennyibe kerül? Tippek, és tanácsok!

Havidíjas keresőoptimalizálás, SEO-hogyan válasszunk? Mennyibe kerül? Tippek, és tanácsok!

Miért van szükség folyamatos kersőoptimalizálásra, és miért mondható, hogy nagyon megtérül hosszú távon?

Manapság minden egyes embernek, aki komolyan veszi a vállalkozását, érdemes lehet beruháznia egy weboldalra, vagy webáruházra. Viszont nem csupán az a fontos, hogy rendelkezzünk egy ilyennel: ha a Google találati listáján nem fogunk jó helyet megszerezni magunknak, akkor gyakorlatilag semmire nem fogunk menni.

Természetesen, bizonyos szintig élhetünk a közösségi média erejével is, viszont a tapasztalatok azt mutatják, hogy a termékeink, szolgáltatásaink reklámozására hosszú távon sokkal jobb megoldás lehet egy weboldal, vagy webáruház-amelyik a találati listán jól szerepel.

Annak érdekében, hogy a jó találati helyezéseket elérhessük, több különböző dolgot is tehetünk. Melyek lennének ezek?

Google Ads hirdetések

A Google hirdetéseket manapság nagyon sok ember használja. A lényegük, hogy egy kifejezetten Google Ads-ra specializált szakértőt megkérünk arra, hogy egy kampányt állítson be nekünk. Ez úgy történik, hogy bizonyos kereső kifejezésekre különböző összegek által hirdetést adunk fel. 

Például, ha a „pizza házhoz szállítás” kulcsszóra hirdetünk, akkor abban az esetben, ha egy ember ezt írja be a keresőbe, akkor a találati listán előrébb kerül a mi oldalunk. Abban az esetben, ha kattintást szerzünk a kereső részéről, akkor a Google levon tőlünk egy adott összeget: mondjuk kattintásonként 150 forintot fizetünk, és cserébe a megfelelő oldalra tereljük az embereket-ahol rendelni fognak.

A Google Ads kampány nagyon jól használható, hogy egy weboldalt, webshopot indítunk, és azt fel szeretnénk futtatni a keresőben kezdetben. Viszont, a találati listán való jó megjelenés csak addig fog tartani, ameddig hajlandók vagyunk a kampányokért fizetni: amint ezt abbahagyjuk, az eddigi jó találati szerepléseknek semmiféle hatása nem lesz.

Ezen felül, ne felejtsük el: rengeteg ember hiába hirdet, sokszor még a hirdetési kampányokkal is gyengébb eredményeket ér el, mint mások keresőoptimalizálással. Sokszor látni, hogy mikor rákeresünk egy kifejezésre, akkor bizonyos találatok mellett ott található a „hirdetés” szavacska, míg sok esetben ezek felett olyan találatok vannak, amelyekről ez nem mondható el. 

Azok az emberek, akik hosszú távú sikereket szeretnének elérni, egész egyszerűen muszáj, hogy foglalkozzanak keresőoptimalizálással, sokkal jobban megéri egy idő után. Nem találkoztam még olyan céggel, vállalattal, aki komolyan vette volna az online vállalkozását, de meg sem fordult volna a fejében a SEO gondolata.

Havidíjas SEO

A keresőoptimalizálást el lehet végezni akár egyetlen egyszer is: elindul a weboldal, végzünk egy kisebb kulcsszó-kutatást, beállítjuk a meta elemeket, és optimalizáljuk a betöltési sebességet.

Ez alapvető elvárás, ahhoz lesz elegendő, hogy a Google keresőmotorjai tudomást vegyenek a weboldalunkról. Azonban ahhoz, hogy tényleg jó eredményeket érjünk el, ez még nagyon kevés lesz.

A keresőoptimalizálás az nem egy egyszeri folyamat: folyamatos munkát, és beletett energiát igényel, szereznünk kell linkeket is a weboldalra, és jó minőségű, megjelenő tartalmakat létrehozni. Gondoljunk csak bele: rengeteg cégnél választható szolgáltatási opció a havidíjas keresőoptimalizálás, és sokan élnek is vele: mi értelme lenne rendszeresen költeni olyasmire, ami értelmetlen, vagy nem hoz hasznot?

Ha komoly eredményeket szeretnénk elérni, és már SEO-ról beszélünk, akkor csak a havidíjas SEO lehet egy elfogadható opció.

Mik a havidíjas SEO elemei?

Érdemes tisztában lennünk azzal, hogy amennyiben havidíjas keresőoptimalizálásra fizetünk elő, akkor mit érdemes várni pontosan egy ilyen szolgáltatástól.

Kulcsszó kutatás

SEO nincs kulcsszó kutatás nélkül. A megfelelő meta elemek beállításával, valamint a szöveges tartalmaink ilyen terű optimalizálásával fogjuk az egyik legelső, és legnagyobb lépést megtenni annak érdekében, hogy a tartalmaink a megfelelő találati helyekre kerülhessenek fel. A megfelelő kutatás fog a segítségünkre lenni abban, hogy megállapíthassuk, hogy milyen témák érdeklik az embereket, és így fogunk tanácsot nyújtani arra vonatkozóan, hogy miről érdemes tartalmakat készíteni. 

Amennyiben valaki havidíjas SEO-t kínál nekünk, és nem említi a kulcsszó kutatást, nem érdemes az illetőt komolyan vennünk.

Konkurencia elemzés

Ahhoz, hogy megtalálhassuk azokat a témákat, melyekből tartalmakat kellene létrehoznunk, szintén fontos lehet annak a megállapítása, hogy a vetélytársaink hogy állnak ilyen téren. Kezdetben olyan témákkal érdemes próbálkozni, amiről még mások nem írtak, mert ezzel fogunk kezdeti „löketet” kapni a keresőben.

Illetve, érdemes tisztában lennünk azzal, hogy a konkurenciánk milyen SEO hibákat vétett, amiket mi könnyedén kihasználhatunk a saját javunkra.

Stratégia felállítása

Mint minden marketing-kampány esetén így van ez: szükség van egy megfelelő stratégiára, ezt a jellemző kulcsszavak (mi érdekli az embereket?), és a konkurencia jelenlegi állása fogja kialakítani. Magában foglalhatja például annak a megfontolását, hogy pontosan milyen témákról lenne érdemes bejegyzéseket írni, illetve, hogy milyen gyakorisággal. Érdemes vendégblogolással foglalkozni? Mennyi linkre lenne szükségünk? 

Külső linképítés

A linképítés nagyon fontos része manapság a keresőoptimalizálásnak: lehetnek bármilyen jó tartalmaink, vagy foglalkozhatunk bármennyit a technikai beállításokkal, nem fogunk jó eredményt elérni, amennyiben nincsenek az oldalunkra mutató releváns linkek.

A havidíjas SEO szolgáltatások szinte mindig szolgáltatnak linkeket, általában havi szinten bizonyos darabszámra számolva releváns, vagy erős besorolású weboldalakról.

Belső linképítés  

A belső linképítés szintén nagyon fontos: egy megfelelő belső linkhálózat esetén a Google könnyebben fogja a weboldalainkat feltérképezni, és az oldalunkra tévedő embereket könnyedén a megfelelő tartalmainkra terelhetjük: a termékeinkre, az ajánlatkérő menüpontra, és így tovább. 

Technikai beállítások

Minden egyes havidíjas SEO kell, hogy tartalmazza a megfelelő technikai beállításokat. Ilyenek például a webhelytérkép (sitemap) beküldése, kezelése, a robots.txt beállítása, az SSL tanúsítvány, valamint a megfelelő URL struktúra. Ezek mind-mind olyan dolgok, amelyek noha technikai részét képezik a weboldalnak, nagyon fontosak.

Még lehetne folytatni a sort, de tény és való, hogy sok mindenre oda kell figyelni. 

Tartalmak megfelelő keresőoptimalizálása

Gyakorlatilag minden havidíjas SEO csomag magába kell, hogy foglalja a tartalmak megfelelő keresőoptimalizálását. Ez egyszeri optimalizálás esetén a megfelelő aloldalaink, és landing oldalaink optimalizálását jelenti, hosszú távon a megírt cikkek keresőoptimalizálását.

Általában csomagtól függ, hogy maguknak a cikkeknek a megírását is magában foglalja e a szolgáltatás, vagy csak azok megfelelő SEO-zását.

Analitikák figyelése, és részletes kimutatások

Ahhoz, hogy ellenőrizhetővé váljanak a kampány során elért eredményeink, minden egyes normális havidíjas SEO szolgáltatásnak tartalmaznia kell az analitikák rendszeres figyelését, illetve, ezek az ügyfél irányába történő kimutatását is.

Ez által fogunk visszajelzést kapni arról, hogy a kampány valóban sikeres-e, vagy pedig sem.

 havidíjas SEO mindig magában foglalja a megfelelő analitikákat.

A Google figyelmeztetéseinek kezelése

Előfordulhat, hogy valamilyen figyelmeztetést kapunk a Google részéről, ez leginkább akkor fordulhat elő, ha valamilyen durva SEO-hibát vétünk, ami a Google alapelveibe ütközik.

Ilyen esetben rendszerint feketelistára kerül az oldalunk, és sok kemény munkába kerülhet majd újra felkerülni a megfelelő találati helyekre. Annak érdekében, hogy a hibát orvosolni tudjuk, üzenetet fogunk kapni, melyet a SEO-val foglalkozó személy fog látni, és kezelni.

Mennyibe kerül egy havidíjas SEO szolgáltatás?

Természetesen sok mindentől függhet, hogy mennyibe kerül egy ilyen kampány. Függhet attól, hogy milyen weboldalunk van, milyen erős a konkurencia, illetve, mennyire erős az ágazati verseny.  Leginkább ezek fogják meghatározni, hogy milyen csomagot érdemes rendelünk, a legtöbb cégnél egy kisebb weboldal SEO-karbantartása 50-90 ezer forint között mozog havi szinten.

Amennyiben webáruház teljes körű keresőoptimalizálására lenne szükség, akkor az többe is kerülhet, ez javarészt a webáruház komplexitásától fog függni.

Talán soknak tűnik mindez? Gondolhatnánk: rendeltünk egy egyszerűbb bemutatkozó céges weboldalt, amiért fizettünk 100-250 ezer forintot. Nem tűnik irreálisnak ez a plusz kiadás?

Egy munka kivitelezésénél mindig elsődleges annak a meggondolása, hogy annak elvégzése mennyi időt fog igénybe venni. Láthattuk, hogy egy összetett folyamatról van szó: a konkurenciát elemezni kell, kulcsszavakat gyűjteni, a technikai beállításokat elvégezni, és a többi.

Ha csupán arra a tényre gondolunk, hogy a megfelelő stratégiát ki kell gondolni: egy SEO szakértő jó eséllyel nincs otthon pontosan abban a tevékenységben, amit mi csinálunk, ezért bizonyos fokú utánanézést igényelhet részéről annak a meggondolása is, hogy mi lenne az ideális stratégia.

Mennyi idő alatt fog megtérülni a befektetés?

Mennyi idő alatt fog megtérülni a befektetett pénz?

A SEO-ról azt érdemes tudni, hogy alapvetően egy lassú folyamat. Általában 3-9 hónap, mire komolyabb eredményeket fogunk elérni, egy megfelelően aktív tevékenység révén.

Talán ez is az oka annak, hogy a legtöbb cégnél minimum 3 hónapig kell igényelni magát a szolgáltatást: ugyanis minimum ennyi időre van szükség ahhoz, hogy látszódjon valamiféle eredmény.

módosítva: 2020-05-18