Mekkora piaci potenciál van az Instagramban 2020-ban? Érdemes márkaépítésre használni?
Ha közösségi média, akkor Facebook, és YouTube, szokás mondani. Sokan talán kevésbé ismerik/használják az Instagramot, viszont ha picit utána olvasunk, és megvizsgáljuk a számokat, akkor láthatjuk, hogy mekkora piaci potenciál rejlik benne, például fiatalok irányába történő márkaépítés terén. A listát az Omnicore, Sproutsocial, és a Hootsuite idevágó blogbejegyzéséből készítettem.
- 1 milliárd ember használ Instagramot havonta. A felhasználók 63%-a naponta minimum egyszer bejelentkezik a fiókjába. 200 millióan minimum egy üzleti célú profilt meglátogatnak naponta.
- Az USA tinédzsereinek 73%-a mondja azt, hogy az Instagram a legjobb eszköz arra, hogy promóciókkal, új termékekkel érjék el őket.
- Az Instagram a legjobb, ha Influencer marketinghez akarunk folyamodni: többszörös potenciálja van, mint a YouTubenak Budgetjei révén.
- A felhasználók 62%-a nyilatkozta azt, hogy jobban érdeklődik egy márka, termék iránt, mikor látja azt a történetekben.
- A nemek eloszlása nagyjából egyenlő: 52% női, és 48% férfi felhasználó van. A Twitterrel összehasonlítva, ott 63-64%-ban dominál a férfiak aránya.
- Az Instagram felhasználók átlag 28 percet töltenek a közösségi portál böngészésével naponta.
- A legtöbbet megtekintett Instagram-történetek 1/3-a üzleti célú!
- 25 millió üzleti célú Instagram-fiók létezik. A márkák, melyek Instagrammot használnak, hetente átlagosan 2,5 történetet osztanak meg.
- 2018-ban egyedül a YouTube-t töltötték le többen az App Storeból, mint az Instagramot.
- Az Instagram a 10. legnépszerűbb keresési kulcsszónak minősül a Google keresőjében.
Összeségében véve, nem elhanyagolható számok. Amit érdemes végig gondolni, hogy kiket szeretnénk elérni, és hogy tényleg az Instagram lesz-e a sikerünk kulcsa.