A sikeres blogok 15 legfőbb ismérve!

A sikeres blogok 15 legfőbb ismérve!

Van néhány olyan közös tulajdonsága a sikeres blogoknak, ami mindegyikben megtalálható. Ha a te blogod nem sikeres eléggé, akkor itt ez a rövid útmutató, csak Neked.

Nagyon sokszor találkozni olyan emberekkel az interneten, akik sikeres bloggerek. Széles körben ismertek az írásaik, és ez talán sokféle okra vezethető vissza: a stílusukra, a tevékenységük rendszerességére, vagy akár arra is, hogy kifejezetten jól tudnak hatni az emberekre, például történetmesélés révén.

Sokféle oka lehet annak, hogy erre a bejegyzésre tévedtél. Talán most szeretnél egy blogot indítani, de az is előfordulhat, hogy te magad is rendelkezel már eggyel, de úgy érzed, hogy talán nem vagy eléggé sikeres: nincsenek követőid, olvasóid, vagy pozitív visszajelzések.

Ebben a bejegyzésben szerettük volna összegyűjteni, hogy mik lennének a sikeres blogok legfőbb ismérvei. Ellenőrizd te magad is ezeket a pontokat, annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki saját magadból.

Mi a 15 legfőbb ismérv?

Természetesen, ez nem valamiféle „hivatalos” lista lenne. Én magam sokat írok blogot, illetve, tekintve, hogy szeretek művelődni, sok időt töltök azzal is, hogy mások bejegyzéseit olvasom magyarul, illetve angolul is. Ezek azok a közös tulajdonságok, melyek egy igazán jó bloggert mindig jellemeznek, legalábbis véleményem szerint.

1. Rendszeresség

Ha blogot szeretnél vezetni-akkor minden bizonnyal követőket is akarsz. Márpedig azok azt fogják várni tőled, hogy a tevékenységedet egy rendszeres ütem szerint végezd. Természetesen mindenkinek az életében lehetnek kisebb-nagyobb hepehupák, de egy jó blogger mindig igyekszik a lehető leginkább kiegyensúlyozott maradni rendszeresség terén.

Ha nagyon változékony az időbeosztásunk, akkor akár az is egy alternatíva lehet, ha 1-2 bejegyzést lementünk, és csak akkor publikáljuk őket, mikor nem tudunk foglalkozni ezzel.

2. Megfelelő témák

Csak és kizárólag akkor lehetünk sikeresek, ha hajlandók vagyunk olyan témákról írni, amik ténylegesen érdekelnek másokat. Az egyik legfontosabb lépés: derítsük ki, hogy mi érdekli a célközönségünket, és ne felejtsük ki az aktualitásokat sem.

A koronavírus idején szinte minden sikeres blogger-amennyiben ez illett a blogja témájába-írt valamilyen formában erről a jelenségről: hogyan érint minket, mit tehetünk.

3. Részletesség

Írj be a Google keresőjébe valamit, ami az élet általános kérdéseivel kapcsolatos. És most, figyeld meg, hogy milyen találati listát fogsz kapni. Te magad is láthatod majd, hogy általában azok a tartalmi bejegyzések vannak a legelső helyeken, melyek a lehető leghosszabbak.

A Google szereti a találati listáján legelőre sorolni azokat a tartalmakat, melyek a legjobb válaszokat adják, ezt pedig csak egy hosszú cikk tudja nyújtani. Fogjuk magunkat, és mielőtt egy témáról írunk, keressünk rá a témára! A legelső öt találatot nézzük meg. Na, nekünk legalább ilyen részleteset kell tudni írnunk.

4. Értékadás

Van egy nagyon nagy különbség a látszólag sikeres blogok, és a ténylegesen sikeresek között: képesek értéket adni az olvasóiknak, ezáltal láncolják őket magukhoz. Amennyiben ez nem történik meg, akkor csupán egy üres szóhalmaz lesz az egész, és egy idő után rá fognak döbbenni a követőink, hogy semmi értelme olvasni az irományainkat. 

Egy jó blog mindig ad értéket is a felhasználóknak.

5. Követők véleménye

Ez szintén egy olyan tulajdonság, ami megkülönböztet egy középszerű, és egy igazán profi embert. Adjunk lehetőséget arra, hogy véleményt nyilvánítsanak arról, amit írtunk! Ismerek olyan magyar bloggert, amelyik a népszerűségét javarészt annak köszönheti, hogy a megosztó nézeteit terjesztő irományok alatt élénk viták alakulnak ki.

Ilyenkor soha ne essünk abba a hibába, hogy egy nemtetsző választ likvidálunk. Inkább kérdezzünk vissza, és mutassunk ki érdemi reakciót. 

6. Tagoltság

Még nem találkoztam olyan jó bloggal, amelyik nem használt volna átlátható, és szépen tagolt elrendezéseket. Nagyon fontos, hogy a megfelelő címsorok jól elkülönüljenek egymástól.

Ez lehetőséget fog adni az olvasóinknak, hogy egy picit megpihenjenek az egyes szekciók között, és pontosan felmérjék, hogy hol is tartanak.

7. Szakmaiság

Néhány rosszul hivatkozott idézet, megkérdőjelezhető számadat, és máris ott fogunk tartani, ahol. A való életben is így van ez: az embernek elegendő akár egyetlen egyszer hibáznia-még ha nem is szándékosan-és az már hosszú időre alá áshatja majd a szakmai tekintélyünket.

Jó tanács: mindig olvassuk el kétszer az egész bejegyzésünket, és lőjük ki belőle a pontatlanságokat, helyesírási hibákat. 

8. SEO-keresőoptimalizálás

Eleinte én is alábecsültem a SEO erejét. De ha nem fogjuk megfelelően csinálni, akkor bármilyen jó tartalmunk lesz, az sajnos nem fogunk a Google találati listájának elejére kerülni.

Keress rá arra, hogy „pizza készítés”, majd arra, hogy „pizza sütés”: te magad is látni fogok, hogy mennyire más, és más találatokat fogsz látni. Pedig lényegében ugyanazt jelenti a kettő, nem? Talán csak a technikai SEO nincs rendben, és lefeleződik a blogod látogatottsága. Írtunk arról, hogy mik a legnagyobb SEO hibák, érdemes lehet átfutni. 

9. Tanulási hajlandóság

Nagyon tudom értékelni azt, amikor valaki jobb valamiben, mint én vagyok. Természetesen nem azért, mert ez által a konkurens felem jobb eredményeket fog elérni-hanem mert tisztában vagyok azzal, hogy hány, meg hány olyan ember van, aki egész egyszerűen nem hajlandó tanulni másoktól.

Nézzünk rá másokra. És tanuljuk tőlük! Idővel talán még jobbak is leszünk.

A jó blogok tulajdonosai mindig hajlandóak tanulni!

10. Képek használata

Kivétel nélkül minden egyes jó blogger használ manapság képeket. Szokás mondani, hogy egy kép többet mond 1000 szónál: nem is véletlenül.

Egy jó összefoglaló kép minden egyes bejegyzés végén, és látni fogod az eredményeket. Korábban írtunk arról, hogy hogyan lehet a legjobb minőségű jogtiszta képeket szerezni a blogunkra.

11. Videók használata

Az igazán sikeres bloggerek általában rendelkeznek YouTube csatornával is, ahol megmutatják, hogy hogyan kell valamit elkészíteni, összerakni, és a többi. Ezeket rendszerint meg is jelenítik beágyazva a bejegyzéseikben.

Ennek érdekében, egy jó tanács: ha igazán sikeres szeretnél lenni, akkor használj videókat.

12. Történetmesélés

Nagyon változó lehet, hogy az ágazatunktól, tevékenységi körünktől függően mennyire lehet könnyű történeteket mesélni. Ha valamilyen szociális munkával foglalkozunk, és másokat segítünk, akkor nem lesz nehéz sikertörténeteket gyűjteni.

Abban az esetben, ha hivatalosabb hangvételű tevékenységgel, vagy oktatással foglalkozunk, akkor lehet, hogy nehezebb ennek a kivitelezése.

Egy történet mindig az emberek fantáziájára hat. A statisztikák szerint nagyságrendekkel jobban megmarad az emberek memóriájában egy jól elmesélt történet.

13. Személyes profit

Elismerem, hogy vannak olyan bloggerek, akik csupán kedvtelésből vagy hobbiból csinálják ezt, és nagyon sikeresek benne. Viszont-és ebben gyakorlatilag biztos vagyok-minden egyes ember profitál abból, ha egy sikeres blogja van.

Ha valaki kifejezetten profit céllal teszi, akkor pénzbeli. Ha valaki csupán egyfajta hobbiként tekint erre, akkor kiváló barátságok, és szakmai kapcsolatok épülhetnek ki ilyesformán. De ha pusztán arra a tényre tekintünk, hogy mindenki óriási változáson megy keresztül fogalmazásbeli technikák, konzisztencia terén, akkor is tagadhatatlan: minden egyes jó blogger nem kevéssel gazdagodik a végén.

14. Türelem

Minden egyes jó bloggernek a legfőbb ismérve: a türelem. Vannak emberek, akik elkezdtek blogot írni, és talán egyik pillanatról a másikra várják a sikereket. Először csak a legjobb barátaink, ismerőseink fogják azt rendszeresen olvasni.

Minimum három hónap kemény munka lesz, mire a blogunk jó találati helyekre fog felkerülni a listán, de sokszor fél év, vagy akár egy év is kellhet. Ezen felül, türelemre, és kitartásra akkor is szükség van, ha már valaki elérte a megfelelő helyezéseket: ha ez nincs meg, akkor hosszú távon nem fogjuk tudni azt megtartani.

15. Elégedettség

Ha az ember kiáll a közönség elé, és mondja a véleményét, akkor mindig lesznek olyanok, akik egyetértenek majd vele, és lesznek, akik nem. Ez sajnos így van, és ez így is természetes: fogunk kapni hideget, és meleget is.

Véthetünk számos hibát a blogolás során. Velem volt már olyan, hogy szóltak, hogy helyesírási hiba van valahol. Mindig csúszhatnak be különféle hibák: mindenkivel így van ez. Legyünk elégedettek magunkkal. Az optimista emberek sokkal jobban teljesítenek az élet minden területén.

Elégedettség-ami nagyon fontos, ha blogot írunk

Összefoglalás

Én személy szerint nagyon szeretek blogolni. Véleményem szerint remek időtöltés, és érdemes lehet megtanulni, hogy pontosan hogyan érdemes jó minőségű blogot vezetni. Akármilyen céllal tesszük is: ha sikerrel szeretnénk járni, akkor meg kell tanulnunk, hogy hogyan kell profin blogot írni.

módosítva: 2020-05-13

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés