On-Page SEO-mit jelent pontosan? Mit foglal magában?

On-Page SEO-mit jelent pontosan? Mit foglal magában?

Cover image source: seobility.NET

Mi az, amit magában foglal az On-Page (On-Site) SEO, mint közismert fogalom? Tegyük végre rendbe!

A keresőoptimalizálás korában élünk. Manapság komplett marketing-ügynökségek foglalkoznak azzal, hogy az ügyfeleiket próbálják meg a legelső találati helyekre feljuttatni a keresőoptimalizálás megfelelő használatával.

Hatalmas a verseny, és ágazatonként eltérhet, hogy mennyire könnyű, vagy nehéz a legjobb helyeket megszerezni, viszont ahhoz, hogy ez lehetségessé váljon mindenképp szükséges tisztában lennünk az On-Page SEO fogalmával. Ez ugyanis a keresőoptimalizálás egy olyan részét képezi, amelyre igenis befolyást gyakorolhatunk, és ha megfelelően csináljuk, akkor megnövelhetjük a weboldalunk forgalmát.

Mi az az On-Page SEO?

On-page SEO, seo onpage: mi a fogalom jelentése?

Az On-Page SEO (vagy másik nevén On-Site SEO) a weboldal tartalmainak megfelelő keresőoptimalizálását foglalja magában. Ebbe tartoznak bele például a képek, videók, meta elemek, az URL-struktúra, illetve, maga a szöveges tartalom.
Alapvetően nagyon sok különböző eleme van, és annak érdekében, hogy tisztában lehessünk a megfelelő optimalizálási eljárásokkal, érdemes lehet ezekről a fogalmakról egyenként beszélni, illetve arról, hogy ezeknek a pontos optimalizálása hogyan történik.

A cikk egy 10+1 pontból álló listát foglal magában azzal kapcsolatban, hogy mik a legfontosabb On-Page SEO elemek.

1. Meta címsor

Minden egyes weboldal szerencsés, ha rendelkezik egy meta címsorrol (meta title). Ez tulajdonképpen az a szöveg, ami a Google keresési találati listáján megjelenik kattintható formában kék színnél, és a mi weboldalunkra, tartalmunkra fogja irányítani a felhasználókat.

Sok vita folyik arról, hogy fontos-e, hogy a keresési kifejezés (például: „weboldal készítés”) pontosan szerepeljen a meta címsorban. A Google, ha minden igaz, akkor a weboldalunkon levő szövegeket összefüggéseiben képes értelmezni, ebből adódóan egy pontos egyezés hiánya miatt nem szenvedünk hátrányt.

Nekem alapvetően az a véleményem, hogy nagyon fontos, hogy a megfelelő keresési kulcsszó legyen benne a meta címsorban. Próbáljuk csak ki! Írjunk be egy nekünk tetsző kifejezést a keresőbe, és nézzük meg, hogy mik lesznek a találatok. Ez után az eredeti keresési kifejezésünkben használjunk az egyik szó helyett egy szinonímát. 

Például: „weboldal indítás”, és „honlap indítás”. Gyakorlatilag ugyanaz a kettő jelentése, mégis más lesz a (hirdetésektől mentes) találati lista, és nagyobb arányban lesznek a találatok, melyek meta címsora tartalmazza az adott keresési kifejezést.

A meta címsorban legyen meg a kulcsszó!

Arra érdemes törekednünk, hogy a kulcsszó legyen benne a meta címsorban, és ez lehetőleg ne menjen a természetesség rovására.

2. Meta leírás

A meta leírás szintén megadható minden egyes CMS adminisztrátori felületén. Ez egy nagyjából 120 karakterből álló értelmes szöveg legyen, ami lehetőleg tartalmazza a kulcsszót is Ennek az az oka, hogy a keresési találatok listáján a Google feketével fogja kiemelni a megfelelő egyező szavakat, ez esetben a pizza, és receptek szavakat. Így nagyobb eséllyel fogjuk felhívni magunkra a figyelmet. 

Az On-Page SEO, Onsite SEO egyik fontos eleme: a megfelelő meta elemek használata

3. Képek használata

A Google jelenleg még nem képes a képeink tartalmát olyan módon értelmezni, mint mi magunk. Ennek ellenére, rangsorolási tényezőként veszi figyelembe, hogy egy weboldalon mennyi kép van.

Ezen felül, nagyon fontos lehet a képek megfelelő keresőoptimalizálása is. A Google 2018 februárjában döntött úgy, hogy egy képkeresési találatra kattintva az adott weboldalra kerülhessenek a felhasználók. Márpedig, ha a statisztikák nem hazudnak, akkor a keresések teljes mennyiségének 12,4%-át kifejezetten képkeresések teszik ki.

Egy kis ügyeskedéssel elérhetjük, hogy a megfelelő, releváns képeink kerüljenek a találati lista első helyeire. A képek keresőoptimalizálásának legfontosabb lépései: megfelelő helyettesítő szöveg használata (alt text), a fájl elnevezése, az elérési út helyessége (mappaszerkezet), illetve a képek mérete.

4. Betöltési idő

A betöltési idő nagyon fontos rangsorolási tényező a Google szemében, olyannyira, hogy egy külön mérőeszközt fejlesztett ki a weboldal-tulajdonosok számára, ami egy skála értéket ad a betöltési időre vonatkozóan, illetve javaslatok tesz, hogy hogyan tudnánk a megfelelő elemeken javítani. Erre jó az úgynevezett PageSpeed eszköz. 

A PageSpeed eszköz nagyon fontos lehet.

5. Belső linkstruktúra

A belső linkstruktúra nagyon fontos, mert segíti a felhasználóinkat a tájékozódásban, illetve a Google is nagyobb eséllyel fogja indexelni minden tartalmunkat, amennyiben megfelelő belső linkhálózattal rendelkezik a weboldalunk.

Egy ideális blogger minden egyes bejegyzéséből mutat minimum 4-5 link más külön tartalmaira, vagy cikkeire. A belső linkek kialakításánál fontos, hogy a kulcsszavat tartalmazzak a link horgonyszövege. A horgonyszöveg tulajdonképpen az a szöveg, amit a felhasználók látnak, mielőtt rákattintanak a linkre. 

A belső linkstruktúra helyessége nagyon meghatározó lehet.

6. Értékes tartalom

A Google alapvető értéke, hogy mindig azokat a tartalmakat sorolja legelső helyekre a találati listáján, melyek a legrészletesebb választ adják a felhasználók kérdéseire. Ennek megfelelően nagyon fontos lehet, hogy a tartalmaink a lehető legjobb választ adják a felhasználók különféle kérdéseire.

Annak érdekében, hogy a hitelességünket növeljük, hivatkozzunk szakmabeli profikra, és ismertessünk érdekes statisztikákat, esettanulmányokat. A tartalom mindig legyen a megfelelő módon, és mértékben frissítve.

7. Duplikáció elkerülése

A duplikált tartalmak jelentik a weben többször előforduló lényegében azonos, vagy nagyon hasonló tartalmakat. Ez lehet egy adott domainen belül, valamint előfordulhat domainek között. 

Abban az esetben, ha szándékosan nem másolunk tartalmat sehonnan, akkor nem fogunk olyan tartalmakat létrehozni, ami más weboldalak tartalmával lényegileg megegyezik. Törekedjünk a természetességre, és akkor nem lesz probléma.

A saját domainünkön belül akkor fordulhat elő duplikált tartalom, ha például két nagyon hasonló bejegyzést hozunk létre. Technikailag az is duplikációnak minősül, mikor  a domainünk elérhető többféle URL alól is:  http, valamint https protokoll alól, vagy www-s, és www nélküli verzióban is.

Ami nagyon fontos: csak egy verzió legyen. Én például a https://, és www nélküli verziót preferálom, emiatt ez a weboldal csak https://gremmedia.hu formában érhető el. 

8. Kulcsszó a szöveges tartalomban

Sok ember vitatkozik arról, hogy ez rangsorolási tényező-e, de azt szokták mondani, hogy általában érdemes a keresési kifejezést a bejegyzésünk első 100-150 szavába belerejteni. Miért?

Ha a felhasználóinkra gondolunk: csupán pár másodpercünk van arra, hogy meggyőzzük őket arról, hogy jó helyen járnak. Ha a bejegyzés címében, és az utána következő néhány mondatban nincs benne a keresési kifejezés, akkor talán azt hihetik, hogy rossz helyen járnak. Például, ha a „Gerson diéta” a keresési kulcsszó, akkor nyilván azt várnánk, hogy ez legyen a bejegyzésünk elején.

A Google is hasonlóan gondolkodhat. Veszíteni mindenesetre semmiképpen nem fogunk vele, ha belerakjuk, de tartsuk szem előtt a természetességet, ugyanis a felhasználói élmény a legfontosabb.  

9. Megfelelő tagolások alkalmazása

A szövegünket az úgynevezett heading elemek segítségével tagolhatjuk a legmegfelelőbben. Minden egyes szekciónknak adjuk címeket, és akkor a felhasználóink sokkal jobban eligazodnak majd a tartalmunkon, és azonnal megtalálják majd, amit szerettek volna.

Ezen felül, a Google számára is könnyebb lesz értelmezni a szövegeinket, amennyiben használjuk ezeket.

A heading elemek fontossága a keresőoptimalizálásban

10. URL struktúra

Nagyon fontos, hogy az URL-ek  ne tartalmazzanak ékezeteket, és a különféle szavak kötőjelekkel legyenek egymástól elválasztva.

Amennyiben egy adott termék, vagy bejegyzés valamilyen kategória alá esik, akkor mindig próbáljuk meg a kategóriát is belefoglalni az URL-ekbe. 

10+1. Mobil optimalizáltság

A Google már évek óta külön algoritmust használ a weboldalaink mobil verziójának feltérképezésére, valamint a desktop verzióra.

Ebből adódóan, ha nincs elfogadható szinten mobilra optimalizálva a weboldalunk, akkor előfordulhat, hatalmas hátrányba kerülhetünk, ugyanis a teljes keresések több mint fele évek óta mobilról történik.

Hogyan ellenőrizhetjük könnyedén az On-Page SEO-t?

Ez egy 10+1 listából álló felsorolás. Amennyiben szeretnénk egy olyan eszközt, ami teljesen ingyenes, és valamiféle támpontot nyújthat, akkor tudom ajánlani mindenki számára a SEOceros használatát. Ez az itt felsorolt lista elemeinek ellenőrzésében segíthet nekünk, illetve egyéb technikai SEO elemek terén is a segítségünkre lehet.

Összefoglalás

Abban az esetben, ha ténylegesen szeretnénk jó helyet elérni a találati listán, elengedhetetlen lehet, hogy a lehető legjobb módon végezzük az úgynevezett On-Page SEO beállításokat.

Amennyiben egy pici rutint szerzünk keresőoptimalizálás terén, akkor mi magunk is látni fogjuk, hogy viszonylag könnyedén megtehető mindez, csupán egy kis gyakorlásra lesz szükségünk.

módosítva: 2021-05-12

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés