Mit érdemes tudnunk a YouTube statisztikáiról? Milyen marketinges potenciál van benne?
A YouTube manapság a legkeresettebb online videóplatform. Ha rákeresünk egy adott kifejezésre a Google keresőjében, akkor reális esély van rá, hogy a találatok között fogunk megpillantani YouTube videókat, különösképpen akkor, ha termékre, vagy valamilyen edukáló tartalomra vagyunk kíváncsiak. Ebből kifolyólag szerettem volna néhány érdekességet, statisztikát összegyűjteni ezzel a platformmal kapcsolatban. Ezekkel azért érdemes tisztában lennünk, mert potenciális marketing lehetőség van a YouTube-ban, és manapság a leghatékonyabb márkaépítő eszközök közé tartoznak a videók, ahogy erről már írtunk korábban. Annál is inkább, mert a Google keresői majdnem csak a YouTube videókat jelenítik meg organikus kereséskor a videótalálatok között.
Az összeállításhoz a Brandwatch, valamint a Hootsuite ide kapcsolódó statisztikáit használtam.
1. Történelmi Statisztikák
- A youtube.com domain nevet 2005 Február 14.-én regisztrálták. Összehasonlításképpen: a Google már 1998-ban létezett.
- Az első feltöltött videó több mint 2 hónappal később, 2005 Április 23.-án lett feltöltve.
- Ennek ellenére 2006 októberében már akkora potenciája volt, hogy 1,65 milliárd dollártért megvásárolta a Google.
- 2010 májusában már 2 milliárdos napi megtekintése volt.
2. Felhasználói Statisztikák
- Sokszor nézünk videót a YouTube-on. Viszont ki hitte volna, hogy havi szinten a legalább egyszer bejelentkezettek száma eléri az 1.9 milliárdot?
- 6-ból 10 ember jobban preferálja az online videónézést a TV-nél.
- 80 különböző nyelven érhető el, ez az internetes társadalom 95%-át fedi le.
- 2015-ben a 18-49 év közötti emberek YouTube-használata 74%-al nőtt meg.
- A platform 91 különböző országból elérhető.
- Az emberek 500 órányi videót töltenek fel percenként.
- Egy átlag látogató naponta 11 perc 23 másodpercet tölt a YouTube-n.
3. Elterjedtségi statisztikák
- A Google után, a Google tulajdonában levő YouTube a második leglátogatottabb weboldal, és a világ második legnagyobb keresőmotorjával bír.
- A második legnépszerűbb közösségi platform, a Facebook után.
- A teljes megtekintések 70%-a mobilról érkezik.
- A legtöbbször megtekintett videó 6,6 milliárd megtekintés kapott. Ez a videó a Luis Fonsi - Despacito ft. Daddy Yankee, ami már 97 nap után 1 milliárd megtekintésnél járt.
- Naponta 1 milliárd óra videót nézünk, ami több, mint amennyit a Facebookon, és a NetFlixen együttvéve.
4. Marketing statisztikák
- Az USA kisvállalkozásainak 9%-a használja marketinges célra a platformot.
- 2020 januárjában a legnépszerűbb videók 93%-a zenei jellegű volt.
- 2020-ban várhatóan csak az USA-van 5,5 milliárd dollár fog elmenni összesen YouTube-hirdetésekre.
- A 100.000 feliratkozót elérő csatornák száma minden évben 40%-al növekszik.
- A „hogyan kell” típusú keresések száma 70%-al növekszik évről évre.
- 2017 és 2018 között a „mit vásároljunk meg” megtekintések a duplájára nőttek.
5. Egyéb statiszikák
- A megtekintések 70%-a a keresőmotor algoritmusának javaslataiból áll: olyan témájú videókat mutat nekünk, amik érdekelnek minket.
- A népszerű videók csupán 33%-a angol nyelvű.
- A teljes megtekintések 79%-át a legnépszerűbb 10 videó adja. Ez a statisztika kicsit a Pareto-elvre emlékeztet minket, erről itt írtunk korábban.