Mennyi a SEO ROI indexe? Mennyire térül meg SEO-ba befektetni?

Mennyi a SEO ROI indexe? Mennyire térül meg SEO-ba befektetni?

Mit gondoltok, mégis mennyire térülhet meg a SEO? Miért nyilatkozzák nagyon sokan, hogy megéri erre befektetni?

Nagyon sok emberben felmerül a kérdés, mikor egy weboldalt, webáruházat szeretne készíttetni: hogyan fogunk a minket érintő, releváns kulcsszavakra a Google találati listájának legjobb helyeire felkerülni? Mert ugyebár: enélkül nincs siker. Ha az emberek nem találnak ránk valahogy, akkor lehet bármilyen jó termékünk, vagy nyújthatunk akármilyen jó szolgáltatást, nem fogunk megrendelőket, követők szerezni a tevékenységünket illetően.

Általában két lehetőség van arra vonatkozóan, hogy egy weboldalt, vagy webáruházat a Google találati listájának élére küldjünk: az egyik a Google Ads kampány. Ennek lényege, hogy bizonyos kulcsszavakra fizetünk, és ennek eredményeképp a Google találati listáján az adott keresőkifejezésekre előrébb kerülünk. Ez egy nagyon jó eszköz, és egy kezdeti „felfuttatásra” kiváló lehetőség, azonban csak addig működik, ameddig hajlandók vagyunk a kampányt pénzelni.

Amennyiben hosszú távon szeretnénk kiváló eredményeket elérni, érdemes elgondolkodnunk azon, hogy a SEO eszközéhez nyúljunk. Itt mindjárt fel is merül a kérdés: mennyire térül meg mindez, a befektetett pénzhez, munkához képest?

Mi az a ROI Index?

Mit jelent az a ROI Index? A SEO ROI indexe?

Ahhoz, hogy a megtérülést tisztázhassuk, először érdemes lehet arról beszélni, hogy pontosan hogyan mérhetjük a megtérülést.

A ROI index (return on investment) nem más, mint annak a megadott értéke, hogy egységnyi befektetett pénzösszeg eredményeképp mekkora profitot teremthetünk. Ha például, egy befektetés ROI indexe 10:1, az azt jelenti, hogy várhatóan minden befektetett 1000 forintunk 10000 profitot fog hozni számunkra.

Általánosságban véve elmondható, hogy egy bizonyos szint után a ROI csökken: ha például reklámozunk valamit, akkor egy idő után azt fogjuk tapasztalni, hogy dupla akkora reklámköltség nem fog számunkra dupla akkora bevétel-többletet teremteni.

Ezen felül, ne feledjük azt sem, hogy attól még, hogy van egy jellemző(hivatalos) ROI érték, még egyáltalán nem biztos, hogy mi pont azt fogjuk elérni, sőt. A Google Ads esetén például 8:1 a hivatalos ROI index, de vannak, akik veszteségesre hozzák ki, míg mások sokszor többet is keresnek vele, ha jól csinálják.

Milyen módon történhet a keresőoptimalizálás?

Az első mód, hogy megkérünk egy szakembert, hogy havi szinten segítsen nekünk-ezt hívják havidíjas SEO-nak. Ebben az esetben teljes mértékben a szakértő munkájára támaszkodhatunk: ő fogja a tartalmainkat, szövegeinket optimalizálni, szerezni fog az oldalunkra mutató linkeket, elvégzi a technikai beállításokat, és így tovább. Egy havi díjas keresőoptimalizálás ára változó lehet, csomagtól függően 60-80 ezer forintba kerül kisebb weboldalanként.

A második az az, hogy mi magunk próbáljuk meg a megfelelő lépéseket megtenni. Ebben az esetben érdemes lehet észben tartanunk, hogy nem feltétlenül leszünk tisztában azzal, hogy a technikai beállításokat hogyan kell megcsinálni, online képzések, valamint kurzusok elvégzésével akár mi magunk is képesek lehetünk az oldalunk SEO-ját csinálni-ez esetben az időnkkel fogunk fizetni, illetve, ha nem sikerül valami, akkor a sikertelenséggel.

Amit érdemes tisztában tartani, hogy a minőségi tartalmakat mindenképp nekünk kell majd létrehozni. A legtöbb havidíjas szolgáltatás nem foglal magában minőségi blogcikk írást, legfeljebb azok SEO optimalizálását.

Mekkora potenciál van a SEO-ban?

A válasz az, hogy hatalmas. Magyarországon-véleményem szerint-nincs jelenleg olyan ágazat, ahol ne lehetne kiváló eredményeket elérni. A felhasználók sokféle kérdésre kíváncsiak, és nekünk csak az a feladatunk, hogy megtaláljuk, mi érdekli őket, és ezekre a kérdésekre a lehető legjobb válaszokat hozzuk létre. Függetlenül attól, hogy mi a tevékenységünk, az egyik legjobb választás lehet számunkra a keresőoptimalizálás. 

Mennyi a SEO ROI indexe?

A keresőoptimalizálás ROI indexét nagyon nehéz mérni. Sokkal nehezebb, mint például egy AdWords kampányét.

Érdemes szem előtt tartanunk, hogy bíbelődhetünk gyakorlatilag bármennyit a technikai elemek beállításával az oldalunkon, amennyiben nincsenek minőségi tartalmaink, nem fogunk igazán jó helyezéseket elérni a keresőben. A Googlenak az az alapvető érdeke, hogy a lehető legjobb tartalmakat mutassa meg a keresők számára, ugyanis az emberek ekkor lesznek igazán elégedettek a keresőmotor teljesítményével.

Akkor fogunk igazán sok jó eredményt és sikereket elérni, amennyiben rengeteg energiát fektetünk bele abba, hogy minőségi tartalmakat, blogcikkeket gyártsunk. Mennyire éri meg ezzel foglalkozni?

Bizonyos becslések szerint-és ezzel alapvetően egyetértek-egy igazán tartalmas, minőségi cikk értéke több százezer forintra rúghat. A SEMrush eszközével például kaphatunk egy becslést arra vonatkozóan, hogy az organikus keresőben elért találatainkat mennyibe került volna Ads kampánnyal elérni. Vizsgáljunk meg néhány aktív bloggert, aki piacvezető a saját szakmájában, és látni fogjuk, hogy-havi szinten-akár több millió forinttal egyenértékű ez az összeg.

Természetesen, ha azt látjuk, hogy az organikus keresésekkel egy cég mondjuk havi 2 millió forintot „spórolt meg”, az azért nem egy teljesen korrekt összehasonlítás: a blogcikkek leginkább arra jók, hogy az emberekkel megismertessük magunkat, a márkánkat építsük, és ha problémájuk lesz, akkor eleve hozzánk fognak fordulni-a szakértőkhöz. Ezzel szemben az Ads kampányok kifejezetten landing oldalakra terelik a felhasználókat, ami megrendelésre szólít fel. 

Nehéz lenne megtippelni tehát, hogy pontosan mennyi pénzt spórolnak némelyek profi keresőoptimalizálással, viszont havi szinten elérheti ez az összeg a milliós nagyságrendet is. Vannak olyan bloggerek, akik nagyjából 50-60 minőségi cikkel érték el a sikereiket, és ezeknek a nagy része örökzöld: három év múlva is aktuálisnak fog számítani, esetleg minimális átalakítással (például: receptek, egészséges életmód). És ne felejtsük: az igazán erős SEO besorolású domainek sokszor még jobb eredményt érhetnek el organikusan, mint mások hirdetési kampányokat alkalmazva.

Egy biztos: számos mai nagy blogger van, aki elképesztően sok időt, és energiát fektetett bele abba, hogy a lehető legjobb tartalmakat hozza létre, és ezeket SEO szempontból rendbe tegye, ezzel pár év alatt a legjobb találati helyekre küzdve fel magát, és szinte egy sem volt közöttük, aki azt nyilatkozta volna, hogy megbánta a rengeteg munkát, amit ebbe belefektetett. A sikeres SEO titka egyrészt a mi feladatunk, a minőségi tartalmak létrehozásával, másrészt pedig ennek a technikai rendbe tétele, amit a szakértők kínálnak

Hogyan számoljuk ki a ROI értéket?

Ahhoz, hogy jó eredményeket érjünk el SEO téren, minimum 30, de inkább 50-60 minőségi blogcikk létrehozására lesz szükség, egy színvonalas cikk megírása átlag 4 órát vesz igénybe. Annak érdekében, hogy a lehető legjobb tartalmakat hozhassuk létre, érdemes lehet tisztában lennünk a blogolás profi technikájával. Az alapvetően rajtunk áll, hogy mennyire érezzük megterhelőnek a blogírást. Én például nagyon szeretem csinálni, egyfajta hobbim, ezért nem úgy fogom fel, hogy felszorzom egy órabérrel.

Ezeknek a technikai keresőoptimalizálására mindenképp kell majd költenünk, amennyiben nem értünk profin hozzá. Ez, valamint a saját magunk előtt bevallott tartalomgyártás pénzben kifejezett ideje a ráfordítás. A megtérülést pedig az analitikák figyeléséből fogjuk látni. 

Ha konkrét értéket szeretnénk mondani, akkor nagyon nehéz dolgunk lenne, bizonyos kalkulációk szerint egy jó SEO kampány megtérülési rátája 8-9:1 körül lehet. Természetesen, itt is igaz: érhetünk el jobb, és rosszabb eredményt is. 

Mit tartsunk észben?

Mielőtt egy SEO kampányba kezdünk, mindenképp gondoljunk arra, hogy maga a sikeres keresőoptimalizálás folyamata igen hosszú. A leges legjobb esetben is minimum 3 hónapot szokott igénybe venni, mire egy jól látható eredményt tudhatunk magunkénak, de inkább fél év-egy év lesz, mire a kemény munka gyümölcsét látni fogjuk.

Ezen felül, tartsuk észben: ez nem olyan, mint amikor veszünk a boltban egy csokoládét, ami utána a miénk. A siker mindig függ a konkurens felektől is, gyakorlatilag senki nem ígérheti meg biztosra, hogy egy év múlva valaki a Google találati listájának első helyére fogunk kerülni. Előfordulhat, hogy egy SEO kampány nem sikeres, és ez nem feltétlenül mindig csak és kizárólag a kivitelezőn múlik

módosítva: 2020-05-14

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés