SEO linképítés 2020-ban - Ezek a stratégiák a nyerők
Ön is régóta tevékenykedik már SEO területen? Esetleg még csak most kezdi a tanulást? Érdeklik a friss stratégiák és a 2020-as évben aktuális linképítéshez kapcsolódó újdonsült taktikák? Nos, ebben az esetben a legjobb helyen jár! Az alábbi cikkben részletesen ismertetjük az idei évben használatos módszereket és technikákat.
A linképítési útmutató létrejöttének célja
Bizonyára mindenki találkozott már legalább egyszer azzal a kifejezéssel, hogy SEO (Search Engine Optimization), azaz keresőoptimalizálás.
Amennyiben nekünk is az a célunk, hogy előkelő rangsorral lássunk el egy webhelyet a Google keresési találatok között, akkor nem hagyhatjuk figyelmen kívül a linképítést.
Hiszen ez a SEO egyik legfontosabb feladatának titulálható.
Ehhez az szükségeltetik, hogy kezdőként és régi motorosként egyaránt átlássuk a linképítés minden csínnyát-bínnyát. Továbbá, mindig naprakész információkkal rendelkezzünk a témát érintően.
Az alábbi útmutatón keresztül megtanulható, hogyan lehet a meglévő stratégiákból építkezni, illetve újakat elsajátítani, ami akár a legmagasabb rangot is képes eredményezni.
Emellett részletesen ismertetjük azokat a taktikákat is, amik csupán időpocsékolásnak számítanak és szinte minden esetben eredménytelennek bizonyulnak.
A következőkben főként az olyan témákat fogjuk érinteni, mint:
- Mi az a linképítés?
- A linképítés elengedhetetlen szerepe a SEO-ban
- A sikeres linképítés kulcselemeinek ismertetése
- White Hat, Black Hat és Grey Hat linképítési taktikák
- Az úgynevezett mérgező linkek, és a rossz stratégiák negatív hatásai
- A 2020-as év legújabb linképítési módszerei, avagy ezekből érdemes tanulni!
Mi az a linképítés?
Kijelenthetjük, hogy a linképítés minden sikeres SEO projektben kulcsszerepet játszik. Tulajdonképpen ez a definíció magába foglalja a különféle webhelyek linkjeinek hozzákapcsolását a saját oldalunkhoz, amihez alapvetően nem kell más, mint egy egyszerű hivatkozás.
Kezdjük az alapoknál, hogy végül tökéletesen érthető legyen.
Lényegében a linképítési folyamat egy A, illetve egy B webhelyre épül, hiszen a két weblap között kell létrejönnie egy hivatkozásnak, ami összekapcsolja a lapokat.
Ugyanis ez a Google algoritmusára alapozva eléri, hogy magasabb rangra kerüljünk a keresési listában az adott weboldallal. Ezáltal pedig, jóval nagyobb megtekintési számra (organikus forgalomra) tehetünk szert.
Ehhez viszont bizonyos kulcsszavakat kell használnunk, amire majd építjük a linket. Természetesen nem minden link ugyanolyan hasznos, sőt, egyes példányok még ronthatják is a nézettségi rátánkat. Ezért érdemes alaposan megfontolnunk, hogy milyen taktikához is nyúlunk.
A linképítés elengedhetetlen szerepe a SEO-ban
Ahhoz, hogy SEO szempontból igazán értékelni tudjuk a linképítést, meg kell értenünk, hogy milyen óriási előnyeink származhatnak belőle.
Ahogy azt fentebb is említettük, a linkek jelentősen növelni tudják a forgalmat, ami a weblapok esetén egyenlő a bevétel gyarapodásával. Lényegében ezért fontos, hogy a SEO kampányokban előkelő helyet biztosítsunk a linképítési feladatoknak.
Emellett azért kell még szerepelni a SEO projektben a linképítésnek, mert:
- A Google keresési listában előrébb kerülhet a weblapunk.
- Ezáltal óriási fejlődésen mehet keresztül a vállalkozásunk.
- Cégünk hitelessége és megbízhatósága nagymértékben növekszik.
Természetesen az eredmények, illetve a siker eléréséhez az kell, hogy naprakész technikákkal dolgozzunk. Továbbá hiteles és gyors stratégiákat építsünk ki. Amennyiben jól végezzük a dolgunkat, gyorsan és majdhogynem egyszerűen a versenytársaink elé kerülhetünk a ranglétrán.
A sikeres linképítés kulcselemeinek ismertetése
Ahogy azt fentebb is említettük, a linképítés alapvetően rengeteg tervezést és precíz feladatellátást követel. Ugyanis fontos tisztában lennünk azzal a ténnyel, hogy nem minden link azonos értékű, ezáltal pedig nem feltétlen érik el ugyanazt a hatást, amire szükségünk van.
Ehhez elöljáróban elegendő annyit tudni, hogy minél több időt fordítunk a munkára, annál kifizetődőbb lesz. Amennyiben egy linképítési stratégiát kell összeállítanunk, akkor szem előtt kell tartanunk az alábbiakban felsorolt és ismertetett kulcsfontosságú elemeket.
1. Használjunk kontextuális linkeket
A fogalom alatt olyan linkeket értünk, amire valószínűleg a legtöbben kattintanak majd rá. Ezek képviselik a legnagyobb értéket, így a rangsorolást is a legjobban tudják befolyásolni. Avagy, ezek képesek a legnagyobb átkattintási arányt produkálni.
A kontextuális linkek általában a weboldal nyitóoldalának, illetve fő tartalmi oldalnak a tetején helyezkedik el, szemben a lábléccel, illetve az oldalsávval.
Egyszerűen magyarázva: Ha egy adott link az oldal fő tartalomfelületén található betűtípustól, illetve színtől elüt (gondoljunk minél kirívóbb, kattintásvadász külsőre), - emellett izgalmas, egyedi szöveget használ - akkor hatalmas a valószínűsége annak, hogy eredményesek leszünk.
2. Nem mindegy, hogy milyen attribútumokkal jelöljük linkjeinket
Ugyanis, ha például az egyre népszerűbb rel="nofollow" attribútummal tesszük azt, akkor a Google-t arra utasítjuk, hogy egyáltalán ne vegye figyelembe, és ne kösse össze a két weboldalt.
Kifejezetten ügyeljünk hát ezek arányára, hogy véletlenül se kerüljenek többségbe.
3. Koncentráljunk a szerkesztői úton elhelyezett linkekre
Tulajdonképpen ezek a fajta linkek akkor jönnek létre, amikor egy harmadik fél úgy dönt, hogy a saját kezűleg működtetett weboldaláról egy linket ad a mi weblapunkhoz.
Ez alapvetően semmilyen fizetési, illetve más kötelezettséggel nem jár. De sokakban merülhet fel a kérdés, hogy akkor mi is a haszna?
Nos, tulajdonképpen roppant egyszerű. Ez az egyik legtermészetesebb és leghatékonyabb módja annak, hogy előrébb lépegessünk a rangsorban.
4. Az egyedi hivatkozási területekre összpontosító linkek előnye
Az olyan linkprofilok, amiken már nagyobb számú egyedi hivatkozási domainből származó linkek találhatóak, méltán nevezhetők nagyszerűnek.
Hiszen a sikeres stratégiának mindig arra a taktikára kell összpontosítania, miszerint a linkeket felépítő kampánynak új domainokból kell építkezniük, amik még soha nem voltak felhasználva. Ez sokkal hatékonyabb lehet, mint ha linkjeinkenket egyetlen nagy domain-re összpontosítanánk.
Ugyanis statisztikailag igazolható, hogy a nagyobb számú egyedi domainból álló linkprofil segítheti igazán a webhely kiemelkedését és a versenytársak megelőzését.
5. Természetes horgonyszövegeket alkalmazzunk
A Google algoritmusa egyre hatékonyabban képes olvasni és értelmezni a linkekre épített horgonyszövegeket. Ezért célszerű ügyelnünk rá, hogy azok minél egyedibbek legyenek. Mellőzve a kulcsszóhalmozást és más tisztességtelen trükköket.
White Hat, Black Hat és Grey Hat linképítési taktikák
Az újoncoknak - akik még soha nem dolgoztak SEO területén, esetleg teljesen újdonságként éri őket a linképítés - roppant furcsának tűnhet a White Hat (fehér sapka), a Black Hat (fekete sapka), és a Grey Hat (szürke sapka) kifejezés.
Tulajdonképpen ezek a fogalmak részben a linképítésre is vonatkoznak, és egytől egyig elengedhetetlen fontosságúak. Ha egyszerűen akarjuk kifejezni magunkat, akkor azt mondhatnánk a White Hat törvénytisztelő, a Black Hat már kalózkodik, azaz csal, még a Grey Hat valahol a kettő között áll félúton.
- A White Hat SEO módszer főleg olyan taktikákat részesít előnyben: ami szigorúan betartja a Google Webmaster irányelveit, illetve etikus megközelítést alkalmaz még a legmagasabb rangú pozíciók megszerzésére is.
- A Black Hat az előbb említett módszernek a szöges ellentéte: Ugyanis a Black Hat SEO taktikai repertoárja már nem tiszteli az irányelveket. Olyan technikát használ, amivel áthágja az összes fennálló szabályt. Emellett fontos eleme a manipuláció, amivel úgy igyekeznek magasabb rangra juttatni a weblapot, hogy gyors, tisztességtelen nyereségük is legyen belőle.
- A harmadik módszer, azaz a Grey Hat, tulajdonképpen egyfajta arany középútnak számít: Ez a SEO módszer ugyanis mind a két taktikát egyszerre alkalmazza. A Grey Hat még előnyben részesíti azokat a manipulációs módszereket, amiket a Black Hatnál is látunk, azonban igyekszik kerülni a nagyfokú kockázatot.
Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy melyiket érdemes használni a három módszer közül?
Nos, természetesen azt ajánljuk, hogy maradjunk a White Hat-nél. Azonban, amennyiben a gyorsabb előrejutást tűztük ki célul, akkor még a Grey Hattel is kísérletezhetünk - ezzel viszont mindenkit végtelen óvatosságra intünk.
A Black Hat merüljön feledésbe!
Ugyanis a Google igyekszik szűrni az ilyen módszereket használó weboldalakat, így könnyen előfordulhat, hogy kitiltanak a rangsorból, és az addigi munkánk teljesen eredménytelenné válik.
Az úgynevezett mérgező linkek, és a rossz stratégiák negatív hatásai
Ahogy azt az előző fejezetekből is láthatjuk, nem minden link bír ugyanolyan előnyökkel, illetve eredménnyel. Az úgynevezett mérgező linkek könnyedén lehetnek negatív hatással a weblapunk rangsorolására, ezáltal pedig a nézettségre és a bevételünkre is kihathatnak.
Az előzőekben említett Black Hat taktika alkalmazásával megvan rá az esély, hogy mérgező linkek jelennek meg a backlink profilban.
Ugyanis, ha a Google úgy ítéli meg, hogy a linképítéshez használt anyagok sértik a Webmaster irányelveket, szabályokat, akkor a webhely rangsora nemhogy növekedni, éppen ellenkezőleg, drasztikusan csökkenni fog.
A helyreállítás pedig roppant bonyolult, illetve időigényes munka. Akár évek is beletelhetnek az újbóli növekedésbe. Ezért azt tanácsoljuk, hogy érdemes a hosszadalmas, időigényes erőfeszítések árán elért rangsort, és a szabályos módszereket választani.
Így biztosak lehetünk a hosszú távú sikerben és eredményekben!
Feltéve, hogy ennek ellenére még is ilyen jellegű, gyanús linkeket találunk a profilunkban (melynek kiemelten fontos a rendszeres ellenőrzése), azonnal el kell tüntetnünk azokat.
A 2020-as év legújabb linképítési módszerei, avagy ezekből érdemes tanulni!
Ahhoz, hogy el tudjuk érni a linképítés által a kívánt forgalmat és rangsorolást, fontos, hogy a megfelelő stratégiákat részesítsük előnyben.
(Tisztáznunk kell, hogy a stratégia alatt egy konkrét projektet értünk, azaz, hogy mit fogunk csinálni. A taktika pedig azt jelenti, ahogy, amilyen módon a tervet megvalósítjuk.)
Évről évre különféle linképítési technikákkal, stratégiákkal találkozhatunk. Amit pedig tisztán láthatunk a korábbi taktikákból, az az, hogy a munkába fektetett energia, bizony minden esetben kifizetődő.
Az alábbiakban felsoroljuk azokat a taktikákat, amikre 2020-ban fel tudunk majd építeni egy teljes projektet:
1. A Quick-Win linképítés: A Quick-Win módszerek egyszerűek, költséghatékonyak és gyorsak. Ahogy azt a taktika nevéből is láthatjuk, az alap a gyors nyereség, azaz az előrekerülés a rangsorban.
Habár főként azt sulykoltuk, hogy a linképítés bonyolult, és időigényes feladat, ez a tendencia itt nem áll fent teljes egészében. Ilyen Quick-Win módszer például a törött linképítés is. Mely többek között azt jelenti, hogy felkutatjuk azokat a számunkra releváns oldalak, melyek inaktív linkeket tartalmaznak - ezek bizonyára régóta nem frissült, vagy már végleg bezárt oldalak linkjei.
Ez kellemetlen az adott weblap tulajdonosára nézve, hiszen a Google úgy értelmezi, mint ha nem foglalkozna az oldalával, ezért hátrább sorolja őt a találati listán. Azonban, mi felajánlhatjuk a részére, hogy a törött linkeket egy-egy friss, saját darabbal pótoljuk. Ezzel mindkét fél kölcsönösen nyereséget szerezhet.
Természetesen muszáj abba belegondolni, hogy azokat az egyszerű linkeket, amiket ennek a taktikának a használatával szerzünk, szinte mindenki elérheti - bizony még a versenytársak is.
Tehát, amennyiben a Quick-Win taktikák mellett tesszük le a voksunkat, bár sikeresek lehetünk, de nem biztos, hogy a versenytársakat túl tudjuk szárnyalni.
Annak érdekében, hogy a SEO tevékenységet a következő szintre emeljük, a gyors nyerési lehetőség kihasználása után más stratégiát kell építeni. Hiszen ez a taktika sajnos csak pillanatnyi előrejutást ad. Hosszútávra nem elengedő!
2. A hagyományos linképítés: A már kezdetekben is használatos, hagyományos linképítési taktikánál azt láthatjuk, hogy manuálisan helyeznek el egy-egy linket. Ez történhet például egy releváns blog vendég bejegyzéseként, egyszerű linkcsereként, egy fórumon elhelyezett hivatkozásként és ezer más, hasonló módon.
Ahhoz, hogy sikeresen működjön az építés, fontos a taktikai pontokat betartani és rendszeresen ellenőrizni azokat. Pontosan ezért hívják ezt a módszert más néven kézi linképítésnek is.
Nézzük meg alaposan miről is van itt szó,azok a linkek, amiket a kézi linképítés során használunk, általában nem a legmagasabb minőségűek közé tartoznak, ezáltal veszélyeket is rejthetnek magukban.
Ugyanis a Google szerint az összes olyan link manipulációnak számít, amit nem szerkesztői módon helyeztek el. Ezért valószínűsíthető, hogy vagy kevésbé vannak hatással a rangsorolásra, vagy pedig teljesen figyelmen kívül hagyják őket.
Azonban még az is megeshet, hogy ártanak a webhelynek (például, ha egyáltalán nem teremtenek hozzáadott értéket, vagy kifejezetten SPAM gyanúsak).
Ahogy az előbb a Quick-Win, úgy a hagyományos linképítésnél is azt láthatjuk, hogy a versenytársak könnyedén lemásolhatják a taktikát, ezzel pedig hátráltathatnak minket.
3. Link keresés: Ha valóban a linképítéssel szeretnénk az ellenfeleinket jócskán lekörözni, akkor a link keresés a legmegfelelőbb stratégia. A link keresési taktika azonban egy passzív módszer, és roppant nagy erőfeszítéseket igényel a megfelelő előkészítése.
Azonban azt láthatjuk, hogy arányosan jön vele a haszon, ahogy a rengeteg előny is.
Amennyiben emellett döntünk, fel kell készülnünk arra, hogy rengeteg időráfordítás szükséges a feladatok tökéletes ellátáshoz. A tartalmunkat rendkívül hasznossá és felhasználó baráttá kell alakítanunk, hogy az minél több ember figyelmét felkeltse.
Már a Google Webmaster útmutatójából is kiolvasható, hogy,a legjobb módszer arra, hogy más webhelyeket releváns, kitűnő minőségű linkekkel lássunk el, ha egy olyan egyedi tartalmat hozunk létre, ami képes a megfelelő fokú népszerűsítésre (akár önállóan, saját magától is).
Ez fantasztikus mértékben képes megtérülni.
A linkek ugyanis ebben a taktikában szinte kivétel nélkül szerkesztői szavazatoknak számítanak majd. Illetve minél hasznosabb tartalom áll mögöttük, annál nagyobb az esélye annak, hogy valaki más rájuk bukkan, sőt, linkel is hozzá.
Jól jegyezzük meg ezt a taktikát. Hiszen ez számít a linképítés egyik leghasznosabb és legtermészetesebb módjának, amivel könnyedén a versenytársaink rangja fölé emelkedhetünk.
4. Fizetett linképítés: A fizetett linkkiépítés sokak szerint a lusták fegyvere. Emellett pedig ugyanolyan manipulációnak számít, mint a legtöbb Black Hat taktika. De csupán akkor, ha az adott linket nem látjuk el egy ="nofollow", vagy sokkal inkább egy ="sponsored" attribútummal.
Ellenben, a Google Webmaster minden szabályát áthágja ez a taktika, mely érdekes módon, 2020-ban még mindig az egyik legnépszerűbb linképítési stratégiai elemnek számít.
De mit érünk el az imént említett jelölések alkalmazásával?
A ="sponsored" használatával a PageRank csere (illetve weboldal összekötés) nem történik meg, akár csak a már említett ="nofollow" esetében. Azonban, ettől függetlenül egy megfelelő, releváns oldalon vagy blogon, egy precízen elhelyezett PR cikknek és linknek óriási értéke van. Akár csak az interjú jellegű videóknak és podcastok-nak.
Ezek a fizetős módszerek, egy magas PageRank értékű weblapon elhelyezve tömérdek potenciális látogatót generálhatnak a weboldalunkra, ráadásul cégünk presztízsét is elképesztő mértékben növelik. Azonban, ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne rosszul csinálni és megütni vele a bokánkat.
Rengeteg az olyan weblap, melyeknek fizetett szponzor linkjei, főként olyan webhelyekről származnak, amik nem témába vágóan igazodnak egymáshoz, ezáltal nem generálnak megfelelő forgalmat.
Összegzés
A "link keresés", valamint a "fizetett linképítés" eszközei hozzávetőlegesen nagyban megegyeznek. Természetesen annyi különbséggel, hogy még az utóbbi egy gyors és költséges megoldás, addig az előbbi bár ingyenes, de sikere nem feltétlenül rajtunk múlik, ráadásul rendkívül sok időbe telik, mire saját weblapunk tartalma annyira értékessé válik, hogy arra mások rátaláljanak és előszeretettel felhasználják.
A fizetett linképítés szabályos módon kivitelezve tehát, inkább egy digitális PR kampánynak nevezhető. Ám ettől függetlenül, rendkívül hatékony.
Az alábbi útmutatóból rengeteg hasznos információt találhatunk, ami akár a kezdők segítségére is lehet. Az pedig egyértelműen látszik, hogy SEO területén mennyire elengedhetetlen fontosságú feladatról beszélünk, amennyiben a linképítés van porondon.
Összegezve a fent említetteket, manapság már olyan linképítési taktikák is óriási népszerűségnek örvendenek, amikkel könnyedén tiltást kaphatunk a weblap rangjára a Goolge részéről.
Ezért kizárólag a White Hat, esetleg a Grey Hat módszerekkel kísérletezzünk. Habár ez jóval hosszadalmasabb munkát jelent, mégis biztosak lehetünk abban, hogy így az elért eredményünk hosszútávon fennmarad majd.
Nincs más hátra, vágjon bele Ön is a hatékony és eredményes linképítésbe, a céljainak legmegfelelőbb stratégia alkalmazásával.
A cikket Evenich Andrásnak köszönhetjük, aki a kulcsszo.hu senior SEO-s szakértője.