Off-Site SEO-mit jelent, mit foglal magában?

Off-Site SEO-mit jelent, mit foglal magában?

Talán már hallottál az Off-Site SEO-ról. Tudod, hogy pontosan mit foglal ez magában ez az ismert fogalom?

A keresőoptimalizálás általános célja, hogy nagyon röviden szeretnénk megfogalmazni: a weboldalainkat természetes, organikus úton a lehető legjobb helyekre feljuttatni a Google találati listáján a megfelelő, releváns kulcsszavakra.

Ez egy viszonylag hosszú folyamat, és sok mindenből tevődik össze. Vannak tényezők, amelyekre mi magunk is nagyon könnyedén befolyással lehetünk: hogy hogyan alakítjuk ki a szöveges tartalmainkat, milyen URL-eket használunk, hogyan optimalizáljuk a képeinket, vagy hogy mennyire figyelünk arra, hogy a weboldalunk mobilbarát legyen.

A tartalmak megfelelő optimalizálását-amibe minden beletartozik, amit az előbb felsoroltunk-összefoglaló néven On-Page SEO-nak hívjuk.

Vannak olyan elemei is a keresőoptimalizálásnak, amelyekre kevésbé van befolyásunk, ugyanis jórészt más domainek által tanúsított akciók eredményét foglalják magukba, most ezekről szeretnénk kicsit beszélni, illetve, ennek a jelentőségéről.

Mi az az Off-Page SEO?

Az Off-Page SEO (más néven Off-Site SEO) minden olyan akciót, cselekvést magába foglal, ami a weboldalunkon kívül történik, viszont annak rangsorolására befolyással van. Tulajdonképpen azt adja meg, hogy mások mennyire relevánsnak ítélik meg a tartalmainkat, és hogyan vélekednek rólunk.

Talán elsőre nem ezt gondolnánk, de igenis van befolyásunk arra vonatkozóan, hogy ezek a külső tényezők hogyan alakuljanak. Bizonyos mértékig ki tudjuk őket zárni, és akár mi magunk is hozhatunk létre ilyeneket, például vendégblogolással.

Mikből áll az Off-Page SEO?

Az Off-PAGE SEO is több különböző elemből tevődik össze.

Linkek

Az Off-Page SEO legfőbb elemi közé tartoznak a más weboldalakról a mi domainünkre érkező mutató linkek. Ezeknél több szempontot is figyelembe kell venni:

  • Mennyire erős besorolású az oldalunkra linkelő domain
  • A domain milyen részéről mutat az adott link (pl. bejegyzés, oldalsáv)
  • A mi weboldalunk melyik aloldala kapja az adott linket
  • A mutató linkek mennyisége
  • A linkelő domainek témabeli relevanciája
  • A linkelő domainek száma

Érdemes megjegyezni, hogy a mai napig a linkek jelentik a legerősebb rangsorolási tényezőt. Nekem az a tapasztalatom, hogy lehet bármilyen szuper a tartalmunk, és bármennyivel jobb egy cikk minősége, mint a konkurenciáé, amennyiben nincsenek az oldalunkra mutató linkek, akkor nem fogunk jó találati eredményeket elérni.

Mit jelentenek a felsorolt fogalmak?

A domain besorolása lényegében azt fogja megadni, hogy a Google szemében mennyire hiteles egy adott domain. Minél több releváns link mutat rá, és minél minőségibbnek ítélik meg a tartalmát a különféle keresőalgoritmusok, annál erősebbnek számít ez az érték.

Annak is van jelentősége, hogy a mi oldalunkra a linket küldő domainról honnan érkezik az adott link. Például, a láblécből származó linknek sokkal kisebb ereje van, mint annak, amikor valaki egy releváns, tartalmas cikkéről mutat a mi oldalunkra.

Természetesen más hatása van SEO szemponból annak, mikor a főoldalunk, vagy az adott bejegyzésünk kap egy hivatkozást. Abban az esetben, ha kifejezetten egy bejegyzésünket, tartalmunkat szeretnénk a keresőben jó helyen szerepeltetni, akkor szerencsésebb, ha specifikusan arra az oldalra fog mutatni a link egy hasonló tartalomról.

A linkek mennyisége önmagában véve nem meghatározó, csak akkor, ha ezek tényleges értékes képviselnek. A gyenge domainekről érkező linkek ereje 0, ahogy ezt később is látni fogjuk.  

A témabeli relevancián azt kell érteni, hogy az adott domain célját, tartalmát tekintve mennyire azonos a miénkkel. Ha nekünk egy elektronikai webshopunk van, akkor egy gasztroblogról érkező link gyakorlatilag biztos, hogy értéktelen lesz, hacsak nem arról lesz szó, hogy melyik elektromos sütőt vásároljuk meg. Egy hasonló témájú (konkurens weboldal) linkje viszont hatalmas erőt képvisel.

A linkelő domainek számával kapcsolatban azt kell megjegyezni, hogy minél több külön domain hivatkozik ránk, annak annál nagyobb értéke van. 10 link 10 domainről többet ér, mint 10 link 1 domainről.

Hogyan ellenőrizhetjük ezeket?

Egy domain besorolását könnyedén ellenőrizhetjük például az Ubersuggest eszközzel. Nincs más dolgunk, mint a felső kereső mezőbe beírni az adott domaint. Ez az eszköz mindig egy 1-100 közötti pontot fog mutatni számunka, minél erősebb egy adott domain, annál erősebb számot fogunk kapni a skálán.

A Domain besorolását az Ubersuggest eszközzel ellenőrizzük le

Az oldalunkra mutató linkeket URL szerint, illetve ezek mennyiségét az OpenLinkProfiler eszközzel ellenőrizhetjük a legkönnyebben. Itt érdemes szem előtt tartani, hogy lehet link duplikáció, ugyanis egy oldalsávban elhelyezkedő link számtalan helyen megjelenhet. Ennek érdekében mindig az figyeljünk az „unique link” alatti számra, ami azt fogja megadni, hogy ezek közül hány lényegileg különböző van.

A backlinkek ellenőrzésére kiváló eszköz

A linkelő domainek számát ugyanezzel az eszközzel határozhatjuk meg, amennyiben a bal fülön a „Domainek” elemet választjuk. Illetve, a témabeli relevanciát is innen fogjuk tudni megállapítani, mégpedig úgy, hogy egyszerűen rámegyünk az adott weboldalra, és megállapítjuk annak tartalmát.

Mik a backlinkek fő típusai?

Alapvetően három fő kategóriába sorolhatjuk az oldalunkra mutató linkeket.

A természetesen keletkező linkek úgy jönnek létre, hogy más weboldalak tulajdonosai, illetve felhasználói önként döntenek úgy, hogy a mi oldalunkra helyeznek el egy ilyen mutató linket. Például, egy szakmabeli cikkünkre hivatkozik valaki.

A linképítés során létrejövő hivatkozások olyan linkek, melyek valamilyen módon a mi közbenjárásunkkal, rendszert fizetett úton keletkeznek. Számos SEO szakértőnél megvásárolható szolgáltatás ez: egy csomagot megvéve linkeket helyez ki az oldalunkra. Lehet venni linkeket akár véleményvezérektől, hírportáloktól is.

A saját magunk által kreált linkek úgy keletkezhetnek, hogy mi magunk helyezünk el különféle fórumokon, blogokon, közösségi kommenteket, melyek a mi weboldalunkra mutatnak. Ezek gyakorlatilag teljesen értéktelenek, spamnek minősülnek, sőt, meg is büntethet miattuk a keresőmotor.

Hogyan távolíthatjuk el az értéktelen linkeket?

Előfordulhat, hogy valaki irreleváns témájú oldalról fog hivatkozást küldeni a weboldalunkra. Amennyiben ez előfordul, még az is előfordulhat, hogy a Google büntetést fog kiszabni ránk, holott semmi közünk ehhez a hibához: éppen ezért kérhetjük annak eltávolíttatását

Márkaemlítés

Szintén Off-Page SEO elemnek minősül az, amikor a márkánkat említik valahol-link nélkül. Ilyen lenne az én domainem esetén, ha valaki azt írná a weboldalán, hogy „a Gremmédia az egyik legjobb online felület edukációra”. Sokak szerint ennek majdnem akkora értéke van, mint amikor egy linket kapunk valahonnét.

A márkaemlítés megtörténhet többféle módon: a márkánk nevének, vagy az elérhetőségünk, székhelyünk említésével.

Mi az egyik legjobb módja annak, hogy linkeket szerezzünk?

Nagyon sok SEO szakértő felvásárolt linkekkel szeretné az ügyfelelit a legjobb találati helyekre feljuttatni. Véleményem szerint van egy sokkal jobb módja a linképítésnek: ez pedig az úgynevezett vendégblogolás.

Ennek a lényege, hogy fogjuk magunkat, és írunk a konkurencia weboldalainak: szeretnénk egy tartalmas, és minőségi vendégcikket írni a számukra, és cserébe csupán azt szeretnénk kérni, hogy a cikk cégén említsék meg, hogy mi írtuk, és egy linket helyezzen ki a weboldalunkra.

Talán elsőre kicsit furának fog tűnni az az elképzelés, hogy ezzel bármit is elérhetünk, de sokkal több ember lesz erre nyitott, mint elsőre hinnénk. Az ilyen linkek ráadásul releváns oldalakról fognak érkezni, és a hitelességünket fogják növelni mindenki számára. 

módosítva: 2020-05-14

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés