Mobil marketing statisztikák mindenki számára a 2020-as évre
A mai világ már teljesen nyugodtan nevezhető mobil alapúnak. Ennek egyrészt az az oka, hogy az internethasználat zöme már mobilról történik manapság, viszont rengeteg olyan mobil applikációt, és egyéb alkalmazást is használnak napi szinten az emberek, melyek amelyek a napi szükségleteiket, kényelmüket, vagy szórakozásukat szolgálják.
Érdemes lehet néhány, a mobil (okostelefon) használatára vonatkozó statisztikával tisztában lennünk, ugyanis nem csupán érdekesek lehetnek számunkra, hanem megmutatják a lehetséges marketing-potenciált, ami ebben rejlik, és az ehhez kapcsolódó trendekre is rálátást nyerhetünk.
A statisztikákat a 99Firms, valamint a Medium erre vonatkozó cikkéből válogattam össze.
Általános mobil marketing statisztikák
- 5 millliárd mobil felhasználó volt a világon 2019-ben.
- Az emberek 50%-a a felkelés után azonnal a mobiltelefonjához nyúl.
- Az előrejelzések szerint 2016 és 2021 között a mobil adatforgalom 700%-al fog nőni. Ennek több, mint a felét videók fogják kitenni.
- A tinédzserek 78%-a preferálja internetezésre a telefonját laptoppal szemben.
- Az internetfelhasználók 80%-a rendelkezik okostelefonnal.
- 2018-ban az Egyesült Államok felnőttjei átlag 3 óra 23 percet töltöttek a mobiljukkal naponta.
- Az emberek több e-mailt nyitnak meg mobilról, mint desktopról.
- A teljes online tranzakciók 40%-a mobilról történik. 2021-re ez az arány 50% lesz.
- A mobilos hirdetések nagyobb konverziós aránnyal rendelkeznek, mint a desktop társaik.
Mobil felhasználó statisztikák
- A Facebook felhasználóinak 95%-a mobilon is elérhető a fiókja.
- 46%-unk nem szívesen vásárolna egy olyan márkától újra, amelyik egyszer rossz mobil felhasználói élménnyel lepett meg minket. A mai weboldalak több mint 50%-a mobilbarát.
- A 3 másodpercnél hosszabb ideig töltő oldalak 53%-át bezárják a betöltődés előbb mobilról.
- A mobilfelhasználók 83%-a szerint az ugyanolyan jó felhasználó élmény egyaránt fontos minden kijelzőméret esetén.
- A shoppingoló, tehát hagyományos bevásárlást végzőemberek 80%-a használ okostelefont a vásárlás közben, az üzletben tartózkodva.
- A konkurencia weboldalára való váltásnak 40%-ban a rosszul megtervezett felhasználó élmény, design, és strukturáltság a felelős.
Mobil hirdetési statisztikák
- A felhasználók 91%-a szerint a tartalom nagyon fontos mobil hirdetések szempontjából. A statisztikák szerint feleslegesen kidobott pénz a mobil hirdetés jó tartalom nélkül.
- A kiváló mobil élményt nyújtó weboldalakról az emberek 90%-a vásárolna szívesen újra.
- 2022-ben összesen 280 milliárd dollárt fognak költeni mobil hirdetésekre.
Applikációkra vonatkozó statisztikák
- Az összes app-használat 39%-át adják közösségi média applikációk. Egy átlag mobilfelhasználó napi 2 órát tölt el ezek használatával.
- A WhatsApp a legelterjedtebb messenger alkalmazás, 1,6 milliárd telepítéssel.
- A felhasználók 51%-a napi 1-10 alkalommal használ applikációkat, míg 16%-uk 20-50 alkalommal is.
- A felhasználók 90%-a rendelkezik lokáció alapú applikációkkal is a telefonján.
Keresési statisztikák
- A vásárlók 48%-a mobilról kezdi el keresni a megvásárolni kívánt terméket.
- A Google uralja a mobilos keresések 96%-át.
A személyre szabottság megtérülése
Sokszor hallani a mai online marketing világában, hogy amennyiben nem elég személyre szabott az applikációnk, hirdetésünk, jelentős bevételektől eshetünk el. Mik lennének ezek számszerűsítve?
- 43%-al több konverzió (rendelés, feliratkozás, üzenetküldés)
- 43%-al jobb kommunikáció az ügyfeleinknek
- 39%-al növelt a márkahűség
- 44%-al növelt fogyasztói hűség, és mások felé ajánlások
- 2/3-a a mobil felhasználóknak nagyobb eséllyel vásárolna olyan cégtől terméket, amely a felhasználó lokációja szerint személyre szabott üzenetet, ajánlatot közöl.
A mai mobil applikációk csupán 18%-a személyre szabott az Evergage szerint.
Összefoglalás
A mobil applikációk, valamint maga a mobil internethasználat elterjedtsége, és jelentősége vitathatatlannak minősül. Nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy a megfelelő felhasználói élményt nyújtsuk ezeken az eszközökön, és itt is folytassunk márkaépítést.