Milyen lehetőségek rejlenek a Linkedinben 2020-ban? Kiket érhetünk el?
Gondoltad volna, hogy a LinkedIn nem csupán a B2B marketing berkein belül használható fel, hanem személyes célokra is?
A LinkedIn talán kicsit más miatt lehet számunkra érdekes, mint mondjuk a Facebook, vagy az Instagram. Ez abból fakad, hogy míg az utóbbi kettő a B2C marketingben igazán jelentős (Business to Comsumer), addig az előbbi a B2B (Business to Business) marketingben. A statisztikák kicsit hasonlítanak a Twitterhez, viszont még jelentősebb is a szerepe a B2B marketingen belül.
A LinkedInről sokan hallottunk már, ahhoz, hogy tudjuk, hogy érdemes-e időt, energiát és pénzt invesztálnunk bele, érdemes tudnunk, hogy milyen jellemző célközönséget érhetünk el itt, és mi a szerepe manapság.
Még ha nem is nagyvállalatok számára értékesítünk a B2B marketingen belül, akkor is érdemes lehet figyelnünk rá, ugyanis álláskeresésnél, a személyünk portfóliózásánál nagy szerepe lehet. Például, programozóknál szinte elvárás, hogy álláskereséskor legyen LinkedIn profiljuk, de nagyon sok szakmában szintén igaz ez.
A statisztikákhoz a HootSuite, az Oberlo, és az Omnicore idevágó blogbejegyzéseit használtam.
Felhasználói statisztikák
- A LinkedInnek 660 millió felhasználója van. Ennek csaknem fele havi szinten aktív. A havi szinten aktív felhasználók 40%-a napi szinten is az, a regisztrált cégek száma eléri a 30 milliót.
- A teljes forgalma LinkedInnek 57%-ban mobilról érkezik.
- jelenleg 24 nyelven érhető el a közösségi platform.
- 61 millió felhasználó közülük befolyásos személy a cégén belül, közülük 40 millió döntéshozó-pozícióban van.
- A felhasználók 57%-a férfi, míg 43%-a nő.
- Az összes felhasználó 61%-a 25-34 éves. Az USA 30-49 éves korosztályának 37%-a használja. Az egyetemi diplomával rendelkező emberek körülbelül fele regisztrált felhasználó ebben az országban.
- A LinkedIn profilok fotókkal ellátva 21-szeres megtekintést, és 36-szoros üzenetmennyiséget kapnak. Ez annak ellenére is igaz, hogy B2B marketingről beszélünk.
- A LinkedIn SlideShare, ami a prezentációkészítésre alkalmas, már 70 millió havi aktív felhasználóval bír. Ennek ellenére, csupán 18 millió feltöltött prezentáció van ezidáig, ami a felhasználói megfontoltságot mutatja: az emberek csak minőségi portfóliókat adnak ki a kezeit közül.
- A LinkedIn a leginkább használt közösségi média platform a Fortune 500 tagjai között. A Fortune 500 az USA 500 legnagyobb árbevételű nyílt részvénytársasága.
- A Microsoft nevű cég 26 milliárd dollárt fizetett a LinkedInnek 2016-ban.
Tartalommarketing statisztikák
- A B2B marketingesek 94%-a használja tartalommarketingre, ezzel messze felülmúlja a többi közösségi média platformot.
- Az összes tartalommegtekintések száma eléri a 9 milliárdot heti szinten.
- A marketing-vezetők, igazgatók 91%-a a LinkedInt tartja a legmegbízhatóbb platformnak minőségi tartalom találására, kutatására az üzletét tekintve.
Publikálási statisztikák
- A hosszabb, nagyjából 1700/2100 szavas posztok kapják a legtöbb megosztást, ezek a legsikeresebbek. A „hogyan kell” típusú postok csaknem kétszeres megtekintést kapnak.
- A blogírásban is nagyon fontos, hogy a szövegünk a megfelelő módon legyen tagolva. Itt is így van ez: az 5,7,9 címsorral ellátott postok a legsikeresebbek.
- A 40-49 karakteres címekkel ellátott postok a legoptimálisabbak. Ez a keresőoptimalizálásban is nagyjából igaz.
Kétségkívül jelentős számadatok, és még akkor is érdekesek lehetnek, ha nem kifejezetten B2B marketinggel foglalkozunk.