Mi az a Meta Title? Hogyan használhatjuk jól a SEO-ban?
Image Author: Seobility (Meta Title), License: CC BY-SA 4.0
Ebben a cikkünkben példákkal kísérve szeretnénk bemutatni, hogy hogyan lehet jól használni a meta címsort a keresőoptimalizálásban. Nagyon fontos technikai SEO elemről lenne szó, ezért fontos a megfelelő használata.
Ahhoz, hogy a weboldalaink a Google keresőjében a lehető legjobban szerepelhessenek, mindig fontos, hogy megfelelő figyelmet fordítsunk az úgynevezett technikai beállításokra.
Ilyen lehet például az úgynevezett Meta Title (meta címsor). Annál is inkább, mert a Google találati listáján ez fogja azt a kék, nagybetűs linket szolgáltatni, amire kattintva egy adott oldalra érkeznek a keresők.
Mit érdemes tudni erről? Hogyan érdemes használni, és milyen hibákba nem érdemes beleesnünk?
Mi az a Meta Title?
A Meta cím egy HTML elem, ami minden egyes SEO-ra optimalizált weboldalon megjelenik. A fejlécben kell megadnunk egy meta tag-et, aminek a name=”title” attribútumot, és egy content (tartalmi) attribútumot kell adnunk. Ez sokkal bonyolultabbnak tűnik, mint ami a gyakorlatban valójában:
A meta title arra való, hogy a weboldalunk oldalai számára egy rövid „reklámszöveget” írjunk. Ugyanis a Google találati listáján erre fognak rákattintani a felhasználók, mint szövegre. Ennek érdekében egy kellően figyelemfelkeltő leírásnak kell lennie.
Hogyan épül fel egy optimális Meta címsor?
Sokféle szempontot lehet érdemes figyelembe vennünk a kialakításakor. Természetesen, ezek bizonyos esetekben ellentétes követelményeket támaszthatnak egymással szemben, azonban érdemes lehet tisztában lennünk a legfőbb alapelvekkel.
Kulcsszó
Amennyiben lehetséges, tartalmazza azt a kulcsszót valamilyen formában, amelyre a tartalmunkat optimalizálni szerettük volna. A Google egyszer azt nyilatkozta, hogy ez nem rangsorolási tényező, de számos SEO-val foglalkozó komoly cég azt állítja, hogy fontos ez-és hogy a szinonímás címmel rendelkező kulcsszavak hátrányt szenvednek a pontos egyezésűekkel szemben.
Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy igenis számít, a legtöbb esetben bele lehet passzintani egy címbe úgy, hogy az ne menjen a természetesség rovására. Arra ügyeljünk, hogy nagyon természetellenes „black-hat” megoldásra ne törekedjünk, ugyanis ez által a Google Pingvin algoritmusa könnyedén megbüntethet minket.
A lényeg: ha nem természetellenes, akkor nem veszíthetünk egy kulcsszavas megoldással. Amennyiben lehetséges, a kulcskifejezések a meta címünk elején szerepeljenek valahogy.
Figyelemfelkeltő
Vannak nagyon jól bevált módszerek arra vonatkozóan, hogy hogyan tehetnénk egy meta címsort minél „hívogatóbbá”. Törekedjünk arra, hogy érzelmi hatást fejtsen ki. Amennyiben egy adott, mondjuk 20 tippből álló listánk lenne a weboldalon egy problémára ,akkor foglaljuk bele, hogy „20 részletes tipp!” a végére.
Vannak emberek, akik a zárójelek () használatát is eredményesnek tartják, tehát (20 tipp) módon adhatjuk meg a végére ezt a részt.
Konvencionális
Az például egy hatalmas hiba lehet, amennyiben a meta címünk nem ragaszkodik a konvenciókhoz-ez általában a SEO-ban, és a webdesignben is így van.
Ebből adódóan, kerüljük a csupa nagybetűkből álló meta címeket, vagy azokat, melyek furcsa karaktereket tartalmaznak. Ez például egy rossz megoldás:
Figyeljünk az optimális hosszra
Ez folyamatos jelleggel változhat a Google algoritmusainak a függvényében, viszont azt szokták mondani, hogy nagyjából 50-60 karakteres hossz számít ideálisnak a meta címsor számára.
A valóságot írja le
Nagyon fontos, hogy a meta címünk mindig az adott oldal tartalmát foglalja össze, és ne ígérjen többet, mint a valóság. A felhasználóink mindig azt kapják, amire számítanak, ne ígérjünk például olyat, hogy megváltozik az életük, holott ez nem fog megtörténni.
A Google a félrevezető leírások kapcsán még büntetést is szabhat ki ránk.
Legyen mindig más
Minden egyes oldalon legyen különböző meta címünk, ez aranyszabály. Képzeljük csak el, hogy mi van akkor, ha valaki rákeres a márkánk nevére, és 10 pontosan ugyanolyan találat kerül a szeme elé.
Ezen felül, vélhetően a tartalmaink is mások minden egyes oldalon (optimális esetben, ha nem duplikálunk), márpedig a keresőmotorok a meta címet felhasználják arra, hogy a tartalmainkat jobban megérthessék. Ha sok aloldalunk van, mondjuk termékek, akkor igyekezzünk valamilyen konvencionalitást kitalálni ilyen téren.
Márka használat
Sok nagy marketing-guru cikkeit olvasva feltűnhet számunkra, hogy a címek végén sokszor szerepel a cégük neve. Nagyvállalatoknál is megfigyelhető ez, hogy a márkát odateszik a végére, ezzel javítva az átkattintási arányt. Ez a Gremmédia esetén így nézne ki:
Egy kiváló SEO eszköz
Mint ahogy a SEO-ban ez általában lenni szokott, sokszor vannak remek eszközök arra, hogy a különféle technikai elemeinket ellenőrizni tudjuk, esetleg optimalizálni.
Ilyen lehet például a Headline Analyzer, ennek segítségével egy előképet is kaphatunk arra vonatkozóan, hogy hogyan fog kinézni a keresőben a cikkünk, valamint tippeket a lehetséges korrekcióra. Egy másik kiváló, még talán jöbb eszköz a Totheweb alkalmazása.
Miért változtatja meg a Google a meta címsorainkat?
Felmerülhet bennünk a kérdés: a Google maga milyen okból kifolyólag változtatja meg a meta címeinket? Hiszen, mi megadtuk őket, és ennek ellenére talán néha azt látjuk, hogy a keresőben nem az található, amit mi megadtunk.
Az igazság az, hogy a Google arra törekszik, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítsa a keresők számára. Rengeteg weboldalon rossz meta címsorokat használnak, például a „Főoldal” egy elég rossz opció, ugyanis gyakorlatilag semmit nem árul el a weboldal tartalmáról. Még az is gyakori, hogy nem adják meg ezeket semmilyen módon, ekkor a Google generál egyet automatikusan-ennél általában jobb azért, ha mi adjuk meg.