Linképítés egyénileg a WhitePress segítségével-vajon megéri?
Ebben a cikkünkben azt szerettük volna körbejárni, hogy amennyiben a weboldalunk, webáruházunk linképítését egyénileg szeretnénk kivitelezni, vajon megéri-e ezt az újonnan megjelent WhitePress platform segítségével csinálni.
Nagyon sok ember mikor elkészíti/elkészítteti az első weboldalát konkrét célokkal teszi ezt. Nyilvánvalóan fontos, hogy megfelelő kivitelezésű, modern, és letisztult desiggnal rendelkező legyen, és kedvező kialakítású: ugyanis enélkül aligha lehetséges vevőket, vásárlókat szerezni vele.
Nagyon sokan tisztában vannak azzal is, hogy valahogy a weboldalra kell terelni azokat a felhasználókat, akik érdeklődhetnek az üzletünk, termékeink, és szolgáltatásaink iránt. Erre talán a Google keresője az egyik legoptimálisabb megoldás, és nagyon sokan a keresőoptimalizálásban látják a jövőt, mintsem a fizetett hirdetésekben.
Talán ti magatok is szembesültetek már azzal-ahogy jómagam is-hogy lehetnek bármilyen jó tartalmaitok, egy komolyabb versenyben gyakorlatilag esély sincs feltűnni a találati listán megfelelő linkprofil nélkül. Sokan megtették azt a lépést is, amit rengeteg profi szakmai blog javasol-és okkal-hogy írjatok a konkurens partnereiteknek, és kérjetek tőlük linkeket. Ennek ellenére úgy látszik, hogy mindez nem vezetett igazán eredményre: többre lenne szükség.
Ilyenkor sokan vonakodva a linképítőkre gondolnak: „igen-igen, jó munkát végeznek, de sokba kerül a szolgáltatásuk”. Az utóbbi időben azonban betoppant a magyar piacra a WhitePress, ami egy nagyon jó alternatívát nyújthat.
Mi az a WhitePress?
A WhitePress egy eredetileg külföldi fejlesztésű platform, ami immár Közép-Európa több országában megtalálható, köztük hazánkban is. A lényege, hogy a rá regisztráló tagok linkeket tartalmazó cikkeket tudnak publikálni különféle oldalakra: legyen szó akár kifejezetten magas forgalmú hírportálról, témába vágó szakmai oldalról, blogról, szimpla híroldalról, vagy igazából bármilyen domainről.
A folyamat nagyon egyszerű, és szimpla: egy linképítőnek rengeteg különféle portállal van szerződése, és ez által sok időt megspórolhat nekünk: valljuk be hogy egyénenként keresni erős besorolású domaineket nagyon fárasztó, és időigényes munka lenne. A WhitePress pont ebben segít.
Nincs más dolgunk, mint a regisztráció után hozzáadunk a domainünket egy létrehozott projektben. Ezek után kérhetünk pontos leírásokkal egy adott témában megírt cikket (természetesen pénzért), vagy pedig írhatunk saját magunk is. Így jön létre az, amit kihelyezhetünk valahová. Ezek után már nincs más dolgunk, mint hogy megkeressük a nekünk leginkább tetsző portált a megfelelő szűrőket kezelve, és a cikket elküldjük ellenőrzésre, majd publikálásra.
Nekem a regisztráció másnapján már volt is cikkem egy erős besorolású domainről, viszont ha valaki már tudja használni a rendszert, és tudja, hogy melyik domaint szeretné használni publikálásra, akkor-szerencsés esetben-már pár órán belül megjelenésre kerülhet a cikk.
Mi alapján válaszhatunk domaint?
Ami talán mindenkit a leginkább érdekel, ha már linképítésről beszélünk:
- Valóban erős besorolású oldalakról van szó?
- Reális esély van rá, hogy mindenki talál témába vágó oldalakat?
- Megfizethető áron kínálják mindezt?
Nos, lássuk a kérdésekre a választ!
A domainek erőssége
A domainek között számtalan fajta, és féle létezik. Vannak közöttük Magyarország legerősebb híroldalai is (például Origo.hu), viszont számos olyan domain is található, amelynek jellemzően 31-37 között mozog a DA értékük. Habár ez a mutató szám még nem minden, egy általános jelzőt azért ad arra vonatkozóan, hogy valóban erős oldalakról van szó.
Ezen felül, gyakorlatilag minden DA kategóriában vannak oldalak: ezeknek a publikációs ára nagyjából egyenes arányban van ezen értékükkel.
A témabeliség
Meg merném kockáztatni, hogy gyakorlatilag bármilyen témában találni oldalakat, ugyanis jelenleg 800 található meg a rendszerükben. Van közöttük bőven média, kultúra, gasztronómia, vagy pedig általános híroldalak, és portálok.
Természetesen lehetséges, hogy pontosan olyan oldalt nem fogunk találni, ami a mi tevékenységünkhöz kapcsolódik. Előfordulhat, hogy éppen egy pizzéria weboldalával rendelkezünk, de gyakorlatilag bármilyen gasztronómiával kapcsolatos oldal releváns témabeli oldalnak számít-és közöttük jó eséllyel találni olyat, ami forgalmasabb, vagy erősebb besorolású.
Viszont, még ha éppen olyan speciális területre tévedünk, hogy nem találunk hasonlót, akkor sem kell elcsüggednünk: rengeteg általános témájú portál található, amik erősíthetik a linkprofilunkat egy megfelelő választás mellett.
A megfizethetőség
A publikációs ár rendszerint annak függvénye, hogy milyen erős besorolású az oldal. A kínálat között vannak irreálisan magas árajánlatok is, és vannak nagyon kedvezőek. Jellemzően találni olyanokat közöttük-kicsi keresgéléssel-ami témába vágó szakmai oldal, és ennek ellenére alacsony áron lehet rajta publikálni.
Ezen felül, rengeteg általános témájú híroldal van, amik habár nem kifejezetten kapcsolódnak egyetlen témakörhöz sem, egy erős linkprofilt nyújthatnak. Egy 31-37 DA értékű oldalra bruttó 9200 Ft egy cikket publikálni, amiből akár több link is mutathat az oldalainkra-a publikáló kikötései szerint.
Összehasonlításképpen: linképítők minimum 20.000 Ft-ért szereznek hasonló oldalakról linkeket. Amennyiben valaki nagyobb tételben rendel linkeket, innen kezdődnek az árak. Természetesen ebbe bele tartozhat, hogy ők írják meg a cikkeket is, viszont valljuk be: egy rövid cikk megírásával, és egy pár perces munkával megspórolni 10.800 Ft-ot nem számít rossz teljesítménynek.
Tényleg megéri?
Az eddigiek alapján nagyon csábítóan hangzik a WhitePress. A három szempontot megvizsgálva egyértelműen arra jutottunk, hogy ugyanazt elérhetjük egy kicsi munkával, ügyeskedéssel, és kisebb anyagi keretből. Vannak ellenérvek? Lássuk azokat is!
A linképítés nem egyszerű feladat
Hallottad már azt a kifejezést, hogy „linképítő”? A keresőoptimalizálás egy külön szakma. Viszont vannak, akik meg ennél is tovább mennek: linképítőkre osztják fel, valamint olyan emberekre, akiknek a feladata a technikai elemek rendbe rakása, és a tartalom írása, optimalizálása. Rengeteg SEO-s, aki az utóbbival foglalkozik, külön linképítő szakembert is alkalmaz.
Ez nem véletlen: a linképítésnél számos dologra kell odafigyelni, és ugyanúgy attól függően, hogy mit szeretnénk elérni, számos hibát véthetünk. Alapvetően nem mindegy, hogy a linkeket
- Milyen gyakorisággal;
- Milyen Follow típussal
- Milyen domainekre;
- Milyen publikáló oldalakra;
- Milyen témájú cikkekbe;
- Milyen horgonyszöveggel;
- Milyen oldalainkra mutatva;
helyezik ki.
A linkek gyakoriságának fontossága
A Google talán spamnak fogja tekinteni, amennyiben egy weboldalra egyszerre nagyon sok mutató link keletkezik. Kifinomult algoritmusai révén méri ezt, és gyanúsnak fogja találni, ha a domain tartalmi fejlődése alapján nem indokolható a linkmennyiség.
Nagyon fontos, hogy a tartalomépítés, és a linkek kihelyezése összhangban legyen, egyenletes módon.
A Follow típus jelentősége
Van lehetőség a portálokat aszerint is szegmentálni a WhitePress keresőjében, hogy dofollow linkeket engedélyeznek-e. Abban az esetben, ha egy nagyon jó árajánlatba botlunk, talán beleeshetünk abba a hibába, hogy nem ellenőrizzük, hogy valóban dofollow linkeket kaphatunk-e, vagy csupán egy forgalmas helyre kerülhetünk ki.
A domain jelentősége
A WhitePress természetesen rendelkezik egy adatbázissal, és egy SEO mutatószámot (AHREFS) is rendel hozzá a látogatószám mellett. Természetesen egyénileg megnézhetjük a DA értékét a domainnek, és meghatározhatjuk, hogy mi annak a témája: viszont ahhoz, hogy jól válasszunk, ez még kevés lesz.
A DA érték manipulálható, ahhoz pedig SEO tapasztalatra van szükség, hogy eldöntsük: egy domain értékes-e valójában, vagy csupán linképítés gyanánt hozták létre.
A publikáló oldalak jelentősége
Egy blogcikkből természetesen sokkal értékesebb egy mutató link, mint egy oldalsávból-ezt mindenki tudja, aki SEO-val foglalkozik. Az oldalon levő teljes linkek száma is számít. Lehetséges, hogy egy olyan oldalra kerülünk ki valamilyen módon, ami még rengeteg másik helyre linkel: ez pedig hátrány.
Az Origo.hu ajánlatát vizsgálva egy nagyon érdekes dologra lehetünk figyelmesek. Mindössze 26000 forintért kaphatunk linket Magyarország talán egyik legerősebb oldaláról. Az ajánlatuk szerint ez a cikk viszont sehol nem jelenik meg, csupán egy URL-en fog létezni. Egy ilyen esetben kérdéses lehet, hogy a keresőrobotok megtalálják-e az adott URL-t- erre nem ír ki garanciát a publikáló. Természtesen, ha valamelyik domainünkről egy linket helyezünk ki az URL-re, akkor a keresőrobotok megtalálják majd azt a linkünk által, viszont ha erre nem gondolunk, akkor akár az is lehetséges, hogy teljesen feleslegesen költöttük el a pénzünket.
A cikkek témája
Természtesen annak is van jelentősége, hogy maga a cikk miről szól, amibe a linket kihelyezik. Egy kezdő linképítő talán abba a hibába esik, hogy talál egy erős besorolású oldalt, ami nagyon jó publikációs ajánlattal bír, de csak a saját témájában. Ekkor megpróbál egy cikket írni abban a témában, és ebbe beleügyeskedni a hivatkozást-egy ilyen link keveset fog érni, de mindenesetre blackhat-jellegű technikának számít a módszer.
A link horgonyszövege
A publikálók megszabhatják a horgonyszöveg típusát. Rengeteg oldal például csak grafikus linkeket, vagy márkalinkeket engedélyez. Ez abban az esetben hátrány, ha kifejezetten a szolgáltatásunkat szeretnénk reklámozni, és nem a cégünket.
A link lokációja
Egy jó linképítő nagyon odafigyel arra, hogy a megfelelő oldalainkra helyezze ki azokat. Mikor leülünk egy SEO szakemberrel tárgyalni, akkor a legelső dolga általában az szokott lenni, hogy az üzleti tevékenységünkről kérdez minket.
Mindenképp végig kell gondolnunk, hogy mi az, ami az üzletágunkban hangsúlyosabb lenne, és ezekre kell koncentrálnunk. Azonban az is hibának számíthat, ha aránytalanul sok link mutat ezekre az oldalakra, ugyanis ez a Google számára fel fog tűnni. Itt a pontos egyensúly megtalálása a fontos, ami nem könnyű feladat.
Összefoglalás
A leírtakból alapvetően érezhető, hogy sok hibát követhetünk el linképítés folyamán. Ha nincs tapasztalatunk, akkor reális esély van rá, hogy habár kevesebb pénzből megússzuk, az eredmények is ezzel arányosak lesznek. Amennyiben pedig a Google büntet meg minket, akkor nagyon sokat veszíthetünk: ilyenkor fáradalmas munka lehet a domaint visszahozni a keresőbe-amennyiben lehetséges egyáltalán.