Keresőoptimalizálás alapok: hogyan kerülhetünk a Google találatok élére?

Keresőoptimalizálás alapok: hogyan kerülhetünk a Google találatok élére?

1000-ből 626 magyar felnőtt lakos a Google keresőben tájékozódik minden új vásárlás előtt. A döntést a Google-ben olvasottak alapján hozzák meg. A weboldalak sorrendje jelentősen meghatározza, hogy a lehetséges vevők kinél fognak vásárolni.

A keresőoptimalizálás (SEO) (azaz Search Engine Optimization) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. Weboldal készítés után a céljaink eléréséhez szükségünk van jó minőségű látogatókra. A közismert és méltán népszerű Google kereső célirányos látogatókat hoz a honlapunkra, ahol hatékony online marketing segítségével az érdeklődőket vásárlóvá konvertálhatjuk.

A keresőoptimalizálás azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. A helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát. A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el. Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik a verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához.

Online marketing szempontból kifejezetten előnyös a keresőoptimalizálás

Ezek a személyek már eleve nyitottak a weblap üzenete felé, hiszen ők maguk akarnak választ találni a kérdéseikre - éppen ezért használják a keresőmotort. Az ilyen típusú látogatók értéke a legmagasabb. Fogékonyak és nyitottak, ezért velük könnyebben, gyorsabban és nagyobb arányban lehet elérni a kitűzött célokat.

A konverziós arány javításával vásárlások, feliratkozások és kedvelések számát sokszorosára növelhetjük. Sokan elfelejtik, hogy keresőoptimalizálással önmagában csak a célirányos látogatók számát lehet növelni. Pedig ennél jóval egyszerűbb a keresőmarketing hatékonyságán javítani. Ami a helyezésre is jó hatással van - főleg akkor, ha a Google keresőben szeretnénk javítani a helyezésen.

A Google keresőoptimalizálás alapja a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek. Minden témának megvannak a maga sajátos kifejezései. Olyan szavak, amely a csak az adott témára jellemző - de más vagy általános témában nem szoktuk használni. Ezeket nevezzük szemantikus kulcsszónak. Nélkülözhetetlen, hogy egy jó cikkben a kulcsszó mellett ne szerepeljen legalább 5-10 szemantikus kulcsszó. Egyszerű példa: aki a SEO-ról ír egy jó cikket, egészen biztosan meg fogja említeni ezeket a szavakat: Google, relevancia, rangsorolási algoritmus, tartalomépítés, linképítés. Ezek a szavak a SEO kulcsszóhoz tartozó szemantikus kulcsszavak.

A weboldalunk tekintélyét és hitelességét más weboldalakon szereplő linkek száma és minősége határozza meg

Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között. Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata.

Mindenki tudja, hogy a link általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra. Fontos bizalmi tőke, amit még a kezdet kezdetén felismert és szabadalmazott a Google. Az internetes társadalom véleményét, tehát egy weboldal megbízhatóságát tükrözi, ha releváns weboldalak hivatkoznak rá.

A linképítés hatékonyságát fokozza, ha növeljük a hivatkozó linkek erejét. Ezt a módszert nevezik többszintű linképítésnek. Briliáns SEO technika, mert exponenciálisan növelhető a linkerő. A weboldalra közvetlenül hivatkozó linket helyezhetjük az első szintre. Ezek a legértékesebb linkek: jól ismert weboldalakról, szakszerűen megfogalmazott PR cikkekből vagy vendégblogokból származnak. Majd jön a második szint: linkek gyűjtése az első szinten lévő cikkekre. A második szinten már csökkenthető a minőség és növelhető a mennyiség. Kisebb blogok, hírportálok, mikroszájtok jó forrásai a második szintű linkeknek. Végül a harmadik szint: a második szintű linkekre hivatkozó linkek gyűjtése ipari mennyiségben. A harmadik szinten nem igazán számít a minőség, csak a mennyiség.

Szerző: Verdes János, a SEOzseni képviselője.


módosítva: 2021-05-29

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés