Gyakori SEO hibák, amelyeket jobb elkerülni
Egy weboldalnak a látogatók, valamint a Google robotok igényeinek is meg kell felelnie. Ez a sok elvárás azonban nem teljesíthető sikeresen anélkül, hogy időről időre ne végeznél változtatásokat, fejlesztéseket a honlapodon. Egy weboldal újra tervezésének, átalakításának azonban vannak buktatói. Az alábbiakban megnézzük, melyek azok a gyakori SEO hibák, amelyeket jobb kiküszöbölni!
Fontos kiemelni, hogy egy weboldal újratervezése csakis kellő szaktudás birtokában kezdhető el. A gyakori SEO hibák ismerete nélkül csupán idő- és pénz pocsékolás az egész, amely egészen biztosan nem lesz sikeres. A csapdáknak két csoportját különböztethetjük meg:
- a technikai
- és a tartalmi hibákat.
Gyakori SEO hibák technikai szempontból
A mobilra történő optimalizálás mellőzése
Ma már szinte mindenki mobiltelefonról böngészi a weboldalakat. Jelentős hátránnyal indul az az oldal, amelyik nem megfelelően jelenik meg egy mobil kijelzőjén. Napjainkban a Google minden weboldalra úgy tekint, mintha mobilról néznék a felhasználók, ezért fontos lépés a reszponzivitás megteremtése. Vagyis: annak elérése, hogy egy weboldal minden operációs rendszeren, kijelzőméreten és platformon ugyanolyan jól fusson. A reszponzivitás könnyen ellenőrizhető egy erre szolgáló elemzőszoftver segítségével.
Lassú weboldal
A weboldal sebessége rendkívüli jelentőséggel bír, hiszen 1 másodpercnyi késés is csökkenti a konverziót és rontja a Google helyezéseket. A sebességet a tartalmi elemek mérete, tulajdonságai, valamint a mögöttes kódstruktúra befolyásolja. A sebessége ugyancsak elemző szoftveren keresztül ellenőrizhető. Egy lassú weboldal szerencsére azonban könnyen felgyorsítható néhány apró módosítással.
Átirányítások nem megfelelő kezelése
A technikai hibák utolsó tagja már közvetlen kapcsolatban áll a tartalmi beállításokkal, de még a technikai beállítások közé sorolható. A tartalom duplikációja nemcsak a felhasználók szempontjából kellemetlen, de a Google is bünteti. Ezért kiemelten szükséges figyelni arra, hogy egy tartalom csak egy oldalon jelenjen meg.
Ha törölsz egy terméket vagy változik egy cikk URL-je, az adott oldal törlése mellett a helyes URL-re való átirányítás is fontos feladat.
Tartalmi hibák
Kevés szöveges tartalom vagy a szöveg duplikációja
Rontja a keresőben elfoglalt helyezést az, ha a túl sok képi és videós tartalom mellett kevés szöveges elem jelenik meg. Ez általában akkor fordul elő, ha egy weboldal újratervezése során kizárólag a felhasználók igényeit tartod szem előtt, az algoritmusok szükségleteiről azonban elfeledkezel. Számukra ugyanis fontosak a szöveges tartalmak a weboldal feltérképezése érdekében.
Dedikált aloldalak mellőzése
A weboldaltervezők szeretik úgy alakítani egy weboldal felépítését, hogy azon belül a lehető legkevesebbet kelljen kattintani. Ez azonban a Google szempontjából nem szerencsés, hiszen az algoritmusok a koncentrált tartalmakat kedvelik és kizárólag dedikált aloldalakat jelenítenek meg a találati listán. Fontos tehát, hogy minden fontos oldal és blogbejegyzés külön URL címen szerepeljen!
Metaadatok nélkülözése
A metaadatok nélkülözése a gyakori SEO hibák közül az, amelyet szinte mindenki elkövet. A metaadatok mindazokat az információkat jelentik, amelyek a Google lát. Többek között ilyen például a meta cím, a meta leírás és az alternatív szöveg is. Ezeket a részeket minden esetben ki kell töltenie a weboldal tulajdonosának. Ha ez elmarad, jobb esetben a Google pótolja, rosszabb esetben pedig üresen marad.
A metaadatok nélkülözésével a keresőrobotok számára nem áll majd rendelkezésére elegendő adat, így pedig oldalad hátrébb kerülhet a találatok sorában vagy akár ki is maradhat közülük. Érdemes tehát minden esetben megadni a meta adatokat annak érdekében, hogy ne akadályozd a Google robotokat a számukra releváns információk felderítésében.
Gyakori SEO hibák egész sora okozhatja azt, hogy egy weboldal újratervezése nem valósul meg sikeresen. Az említett technikai és tartalmi csapdák mindegyike apróságnak tűnhet első blikkre, azonban óriási galibát okozhatnak.
Szerző - Révai Csaba - JövőMarketing.hu