Ezeket kerüld el a sikeres Google Ads hirdetések érdekében
A sikeres Google Ads hirdetések érdekében számos dologra kell figyelni. Ha már rendelkezel némi tapasztalattal a témában, valószínűleg tisztában vagy néhánnyal. Jelen cikkünkben bemutatunk 5 olyan tudnivalót, amelyekről talán mégis hajlamos vagy elfeledkezni, pedig fontos figyelni rájuk a sikeres Google Ads hirdetések futtatásához!
Keresési és elveszett keresési előzmények rendszeres ellenőrzése
A sikeres Google Ads hirdetések feltétele, hogy bizonyos mutatókat folyamatosan figyelj, és szükség esetén javíts rajtuk. Ilyenek a keresési és az elveszett keresési előzmények is. A megjelenési részesedés megmutatja, hirdetésed mennyire teljesít jól más hirdetésekhez képest.
Ezen belül elkülöníthetjük a keresési megjelenítési részesedést, amely megmutatja, hogy egy adott kulcsszóra milyen arányban jelent meg a hirdetés a többihez képest. Az elveszett keresési részesedés a lehetséges megjelenések közül az elvesztett megjelenések arányára utal. Előfordulhat, hogy ennek oka a költségkeret vagy az ajánlat nem megfelelő beállítása. A büdzsé bővítése előtt azonban a kulcsszavak áttekintése javasolt.
Trendek állandó figyelése
A sikeres Google Ads hirdetések tervezése vagy optimalizálása során sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon milyen kulcsszavakkal lehetne frissíteni a meglévő listát. Ez egy meglehetősen nehéz feladat, hiszen a felhasználók számára releváns és a vállalkozáshoz kapcsolódó témák nem minden esetben fedik egymást.
A Google Trends platform alkalmazása azonban lényegesen leegyszerűsíti ezt a folyamatot, hiszen remek ötletekkel szolgál. Megmutatja, mely kulcsszavakra keresnek rá a legtöbben, valamint azt is, hogyan és mikor használják azokat. A Google Trends tehát egészen részletesen mutatja be a keresési trendeket idő és földrajzi hely szerint, a megértést pedig számos grafika is segíti.
Remarketing listák létrehozása
Számos olyan látogató van, akik ugyan megnézték az oldaladat, konverziót nem generáltak. Nem szabad azonban lemondani róluk, időről időre nem árt emlékeztetni őket vásárlási szándékukra. Ezeket az embereket remarketing listába gyűjtheted, hogy később aztán személyre szabott ajánlatokkal bombázd őket. A listába kerülő személyek mellett azt az időt is meghatározhatod, ameddig a lista részesei maradhatnak.
A legjobb mindenkit a listára helyezni, aztán csoportokba sorolni őket aszerint, hogy hány (10, 20 vagy 30) napja jártak az oldaladon. Minél korábban jártak, annál élénkebben él az emlékezetükben az oldalad. A remarketing listák rendkívül hasznosak, azonban illik tisztában lenni azzal, hogy a keresési hálózaton minimum 1000 fős listával lehet remarketinget indítani.
RLSA használata
Ha elkészült a remarketing közösségi listád, ideje használatba is venni azt! Az RLSA pontosan erre szolgál, ugyanis a remarketing lista közösségi hirdetésekben történő alkalmazását jelenti. Az RLSA kampányokban lehetőség van kulcsszavas célzásra is, a szűk célközönség miatt azonban ilyenkor általános kulcsszavakat érdemes használni. Máskülönben igen kevés lenne a megjelenés. Mivel azonban a látogatók ilyenkor már potenciális vásárlóknak számítanak, a kampánytól magasabb átkattintási arány és jelentősebb konverzió várható. Az RLSA használatával tehát sikeres Google Ads hirdetések válnak kivitelezhetővé.
Márkavédelem és védjegy
Nincs annál dühítőbb, mint amikor saját márkanevedet, logódat, termékeid fantázianevét vagy más tulajdonod más hirdetésekben bukkan fel. Ezt elkerülendő, már a kezdeti időkben, a brandépítés során érdemes gondoskodni a védjegy levédéséről. Ha ez megtörténik, már csak az engedélyeddel használhatják fel más hirdetésekben. Ha a tiltásod ellenére mégis feltűnik egy nem általad létrehozott vagy kezelt hirdetésben, tégy panaszt a Google-nel!
A sikeres Google Ads hirdetések futtatása nem egyszerű feladat, hiszen számos dologra kell figyelni, ráadásul folyamatosan. Ha nehézségekbe ütközöl a kampányok alakulásának vagy a trendek változásának követésével kapcsolatban, fordulj profi szakemberekhez!
A cikk szerzője Révai Csaba a Selector Online Marketing Ügynökségtől.