Mi az a PR, Public Relations? Mik a legjobb eszközei 2020-ban?

Mi az a PR, Public Relations? Mik a legjobb eszközei 2020-ban?

Szerintetek, miért nagyon fontos egy vállalat, és a környezete közötti kiváló kommunikáció? Milyen lehetőségeink vannak erre manapság?

A mai cégek marketinges tevékenységének egyik alapvető eleme, hogy az adott szervezet, valamint annak környezete között egy jó kommunikáció valósulhasson meg. Erre a feladatra törekszik a PR (Public Relations), mely megában foglalja a kommunikációs kapcsolat létrehozását, annak működtetését, valamint elemzését is. Mindig kifejezetten a tudatosságra törekszik. Egyaránt beletartozik az online, és offline marketing témakörébe

Mire érdemes odafigyelnünk a kialakításakor?

Tartsuk szem előtt azt a tényt, hogy minden egyes cég arculata, valamint tevékenysége más, és más lehet. Ezen felül, ne feledkezzünk meg a célcsoportunk sajátosságairól sem: attól függően, hogy kik ők, jellemzően hány évesek, hol élnek, mi érdekli őket, stb… máshogy érdemes kialakítani a megfelelő kummunikációs formát is. 

Mi a PR célja?

A PR stratégiának számos célja lehet. Ilyenek például a márkaépítés, egy feltörekvő vállalat nevének a megismertetése a nyilvánossággal, illetve annak fenntartása. Jellemző technikái révén elérhetjük, hogy megbízzanak bennünk, szakértőként tekintsenek ránk, és még kapcsolatépítésre is kiváló lehetőség.  

Mik a PR jellemző technikái?

A Public Relations számtalan különféle eszközzel élhet. Ezek közül a legfontosabbak melyek lennének?

Online marketing

Az online marketing eszköztárába számos dolog beletartozhat. Ilyenek lehetnek például a közösségi médiák (Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn), a hírlevél-kampányok, a videómarketing, a blogvezetés, a keresőoptimalizálás és a sort még lehetne tovább is folytatni.  

Itt is természetesen hatalmas összefüggés lehet a felhasznált elemek, és a cégünk imázsa között. Ha például gyerekek alkotják a célcsoportunkat, akkor az Instagram nagyon jó opció lehet közösségi média gyanánt, ha kifejezetten a B2B berkein belül mozgunk, akkor a LinedIn, és a Twitter jöhet számításba.

Az E-mail kampányoknál érdemes szem előtt tartani, hogy a személyre szabott levelek sokkal nagyobb átkattintási arányt, és konverziót érhetnek el.  

A videómarketing, és a jó minőségű blogvezetés pedig az egyik legjobb módja annak, leadeket generálhassunk magunknak. A vendégblogolás a bloggingon belül talán az egyik legjobb lehetőség arra, hogy a kommunikáció kiépítését megkezdhessük. 

Szponzorálás

Nagyon gyakran megfigyelhető, hogy nagyvállalatok különféle szervezeteket, tevékenységeket, rendezvényeket szponzorálnak. Ennek sokszor nem csupán az az oka, mert egy általunk preferált dolgot szeretnének támogatni, vagy mert kapcsolatokat akarnak építeni: ezáltal szeretnék magukat, és a tevékenységüket pozitívabb fényben feltüntetni a nagyközönség előtt.

A szponzorálás során cserébe megemlítik a szponzoráló vállalat márkáját, nevét valamilyen műsoron, rendezvényen, vagy egyéb formában. 

Rendezvények, események szervezése

Számos nagyvállalat él azzal a lehetőséggel, hogy különféle rendezvényeket szervez: elsőre talán az tűnne evidensnek, hogy nyilván ezzel szeretné a konkrét tevékenységét, termékeit előtérbe helyezni, azonban gyakran ezektől független rendezvényeket is szokás szervezni.

Ezek általában nem növelik közvetlenül a vállalat profitját, viszont kiváló branding hatásuk van.

Influencer marketing

Az Influencerek (befolyásolók) olyan emberek, akik  a saját iparágukban nagyon sikeresnek minősülnek, sokszor több százezres Facebook-követőcsoporttal rendelkeznek. Mivel népszerű véleményvezérek, ezért sokszor kérik fel őket kisebb-nagyobb márkák, hogy őket reklámozzák, vagy a termékeiket, nevüket említsék meg egy-egy bejegyzésükben.

Még arra is van példa, hogy valaki kifejezetten adja a nevét egy márkához: példa erre Bruce Willis, és a Red Bulls.

Profi ügyfélszolgálat

Abban az esetben, ha rossz barátságtalan, ügyetlen, lassú céges, vagy vállalati ügyfélszolgálattal rendelkezünk, látni fogjuk az eredmények negatív hatását saját magunkon. Az emberek jó eséllyel el fognak veszni az értékesítési tölcséren belül, ha ebbe a hibába esünk bele.

Egyéb PR technikák

Ezen felül rengeteg egyéb PR technikát lehetne még felsorolni. Ilyenek lehetnek a különféle brosúrák, plakátok, kutatási eredmények, konferenciák, szervezett kiállítások, a krízis kommunikáció (gondoljunk csak a koronavírusra).

Melyik technikákat érdemes választanunk? 

A válasz az, hogy ennek a megítélése csupán rajtunk áll. Attól függ, hogy mi pontosan mit szeretnénk elérni, illetve, hogy hogyan. Vannak olyanok a fent említett elemek közül, melyek érezhetően nagyvállalatok számára nyitott lehetőségek, és vannak olyanok is, amelyek igazából bárki számára egyformán elérhetőek. 

A mai online marketing eszközeivel gyakorlatilag bármelyik kisebb cég is élhet, és teszik is ezt nagyon sok sikerrel. 

módosítva: 2020-05-13

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés