Forever Living, FLP: korrekt üzleti lehetőség vagy aljas lehúzás?

Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan hallottatok már a Forever Living Products nevű cégről. Amikor azt mondja valaki, hogy „aloe vera”, rengeteg embernek az említett vállalat jut eszébe, és nem is véletlenül: ez annak köszönhető, hogy az említett cég rengeteg termékénél a megnevezett gyógynövény különféle hatóanyagait használja.

Mivel foglalkozik a Forever Living Products?

A Forever egy direkt értékesítéssel foglalkozó vállalat. Az ilyen cégek szinte semmire nem költenek a termékek gyártásán kívül: előállítják ezeket a készítményeket, melyek leginkább táplálék-és étrend kiegészítők. Ezeket a webáruházukon keresztül lehet megrendelni, de nem a hagyományos kereskedelmi modellek közül választottak, amikor a termékeiket szerették volna értékesíteni: az úgynevezett „network marketing”, vagy „multi-level marketing”, „fogyasztói hálózatépítés” elvén értékesíti a cég a termékeit.

Ez tulajdonképpen egy olyan üzleti modell, melyet sok másik vállalat használ a saját termékei értékesítésére. A partnereknek az a feladata, hogy fogyasztói forgalmat generáljanak, amely leginkább személyes/online emberi kontaktusokon keresztül valósul meg, habár ma már meg kell jegyezni, hogy a legtöbb csapat online dolgozik az MLM világában

Ne felejtsük el, hogy a network marketing egy különleges üzleti koncepció, amely igazából a legkönnyebben megközelíthető vállalkozási formák egyike hétköznapi emberek számára: kockázatmentes, minimális tőkebefektetésre van szükség hozzá, ráadásul nagyon jó személyiségfejlődési lehetőséget képes nyújtani. A cég az általunk generált fogyasztói forgalommal arányos jutalékot fizet nekünk a munkánkért cserébe, a teljesítményünkkel arányosan. Minél nagyobb lesz a fogyasztói forgalom, annál nagyobb jövedelemre tehetünk szert ezzel a munkával.

Minden egyes fogyasztói hálózat kétféle személyekből áll: egyszerű termékfelhasználókból és hálózatépítőkből, akik a promótőr munkát végzik. Az utóbbi személyek szintén építik a hálózatukat, amiből természetesen mi is kapunk jutalékot, így, a hatástöbbszörözés elvén hatalmas fogyasztói hálózat tulajdonosává válhatunk egy idő után. Akkor, amikor ez tényleg naggyá válik, lényegében minimális munkával képesek lehetünk azt fenntartani a későbbiek során, így a jövedelmünk nagy része passzívvá válhat.  

Az alábbi ábra remekül szemlélteti ezen folyamatot: mi vagyunk a sárga színű elem, és abban az esetben, ha a piros színű üzletépítőink stabil hálózatra tesznek szert, már passzív jövedelemről beszélhetünk

A network marketing működése

Az évek során – tekintve, hogy vállalkozások menedzselésével foglalkozom – rengeteg vállalkozói formát ismertem meg, véleményem szerint az MLM szakmát sokan félreismerik. Amiért nagyon jó opció lehet hálózatépítőként dolgozni:

  • Akár online is végezhető, teljesen kötetlen módon
  • Az átlagkereset többszörösét is meg lehet vele keresni
  • Kockázatmentes
  • Viszonylag könnyen megtanulható szakma
  • Ingyenes, vagy olcsó oktatásban, mentorálási programok vannak  
  • Komoly személyiségfejlődési lehetőségek  
  • Passzív jövedelemszerzési lehetőség

Alapvetően ne felejtsük el, hogy egy ez egy külön szakma, aminek a sikeres műveléséhez komoly személyiségfejlődésre és tanulásra lesz szükségünk, ezért nem is mindenki válik benne sikeressé.

Milyen múlttal rendelkezik a cég?

A vállalatot 1978-ben alapította az arizonai Rex Maughan, a vállalat egész pályája során arra törekedett, hogy felkutassák a természet által biztosított forrásokat. A cég leginkább az aloe vera alapú termékek forgalmazására fókuszál: kínálatukban megtalálhatók italok, testápolók, táplálékkiegészítők, kozmetikumok és mosószerek. A cég ma már körülbelül 160 országban van jelen. Több, mint 40 éves múlttal rendelkező cég, ismertsége megkérdőjelezhetetlen.  Jelenleg a legnagyobb 20 network marketing vállalat egyike a világon. 

Ismert képviselői például Halmi Bence, Halmi István, Szabó József és Gidófalvi Attila. 

Milyenek a Forever termékek?

A Forever termékek alapvetően jók, korábban, évekkel ez előtt mi is használtuk őket, habár azt érdemes megjegyezni, hogy az áruk sokak szerint kissé drága egy hazai keresettel rendelkező ember lehetőségeihez képest.

Többféle terméktípus kapható webáruházukban: például testsúlykontroll, bőrápolás, méhészeti termékek, háztartás, személyes higénia, hogy csupán párat említsünk. 

A legnépszerűbb termékeik közé tartoznak például a Forever Aloe Vera Gel, C9, Aloe-Jojoba Shampoo és Aloe Deep Moisturising Cream.

Legális a Forever hálózatépítés? 

Sokakban merül fel a kérdés - teljesen jogosan - hogy legálisnak számít-e a Forever hálózatépítés. Alapvetően igen, legalábbis Magyarországon egész biztosan: sokan összekeverik az MLM által nyújtott üzleti modelt és lehetőséget a piramisjátékokkal, ahol nem a termékek eladásán van a fő hangsúly, hanem az új tagok beszervezésén

Jó ötlet lehet hálózatot építeni ennél a cégnél?

Jó ötlet lehet-e?

A kérdés mindenki személyes megítélésén múlik. Alapvetően az a legfontosabb, hogy a termékeket szeressük, valamint, hogy a csapatunk munkamódszerei kézenfekvőek legyenek számunkra, és a mentorunkkal hatékonyan együtt tudjunk működni. Ismertem embereket a Forever cégnél, akik alapvetően sikeres hálózatépítők voltak, és voltak olyanok is, akik kevésbé: a siker nagy mértékben múlhat például azon, hogy az általunk választott csapat inkább online vagy offline operál. Az online munka előnye, hogy az internet világában szinte bárhány embert elérhetünk, nem vagyunk kötelesek csak és kizárólag az ismerősi körünkre támaszkodni, és sokkal jobb időhatékonyságot tekintve. Az offline munka ellenben személyesebb sokak véleménye szerint. A választott mentor is nagyon sokat nyom a latban, hiszen abban az esetben, ha elfoglalt személy, és nem tudja vállalni a közös munkát, pórul járhatunk. Az is nagyon fontos, hogy legyen közös személyes kapcsolódási pont köztünk és a mentorunk között.

Sok céghez képest viszonylag magas árú belépési csomaggal rendelkeznek, melynek a forintban kifejezett értéke eléri a százezres nagyságrendet. Tehát, ahhoz, hogy Forever üzletépítők lehessünk, egy viszonylag drága kezdőcsomagot kell megvásárolni, sok másik cég ajánlatához képest. Ezen felül, magasabb szinten is van előírt kötelező fogyasztásuk.

Milyen kompetenciákra lesz szükségünk a munka során?

Az MLM szakmában egyedül akkor válhatunk sikeressé, ha több olyan különböző kompetenciát elsajátítunk, amely alapvető építőkövei a munkának. 

Meg kell tanulnunk az értékesítés alapjait. Le kell szögezni, hogy ezen szakma már rég nem a tukmálásról nyomulásról szól, az üzleti koncepciót viszont el kell tudni adni, és a termékeket is be kell tudni mutatni a vásárlóknak. 

A vezetés szerves része a munkának. Ne arra gondoljunk, hogy egy rossz főnök milyen volt a korábbi munkahelyünkön - parancsolgatással, arroganciával, lekezeléssel nem lehet eredményeket elérni, hiszen a network marketing világában mindenki a saját főnöke. A példamutatás, kedvesség, empátia és jó szervezőképesség viszont annál is inkább elvezethet minket a siker mezsgyéjére. 

A személyiségfejlődés talán a legfontosabb mind közül. Mindegy, hogy ki milyen területről érkezik, mindenkinek akkora üzlete lesz, amekkorát a személyisége elbír. Legyünk elegánsak, a beszédstílusunk, másikra történő odafigyelésünk legyen kellően kiegyensúlyozott. Tekintsünk a csapattagjainkra barátként, és ne alkalmazottként! 

Amennyiben még vannak hiányosságaink ilyen téren, ne essünk kétségbe: mindenkinek szükséges tanulnia és fejlődnie ahhoz, hogy a szakma igényeinek meg tudjon felelni. Egyedül a hozzállásunk és olvasottságunk fog dönteni arról, hogy milyen eredményeket fogunk elérni.

Milyen más választásaink vannak? 

Az FLP csupán egy lenne a számtalan hazai MLM cég közül, érdemes lehet mindenképp átgondolni, hogy hova szeretnénk csatlakozni. Mindenképp válasszunk stabil háttérrel, megbízható múlttal rendelkező céget, hiszen ezek mögött bizonyítottan jó termékek és üzleti stratégia áll. 

Magyarországon ismert network marketing cégek többek közt az Amway, Avon, Oriframe, Farmasi, BetterStyle, Zinzino, BioCom és a LifeCare. Nagyon fontos, hogy a választott cég üzleti múltját, termékpalettáját és etikettjét el tudjuk fogadni, hiszen ezek hiányában biztos a kudarc. 

Források: 

https://en.wikipedia.org/wiki/Forever_Living_Products

https://www.referenceforbusiness.com/history2/47/Forever-Living-Products-International-Inc.html

https://us.macmillan.com/books/9780374170660 

https://dsa.org.uk/member-forever-living/

módosítva: 2023-02-03

Szeretnél árajánlatot kérni?

Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, webáruház készítés, keresőoptimalizálás és online marketing terén. Sok olyan munkám volt már, ami sikeres lett, és pénzt hozott az ügyfeleimnek.

Ajánlatkérés